تغییر مشروط در فهرست رشته های اعزامی به بازی های ساحلی آسیا

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، قرار بود بازی های ساحلی آسیا 28 نوامبر تا 6 دسامبر امسال میلادی در سانیا چین برگزار گردد اما بعد از تصمیم دولت چین برای لغو تمام رویدادهای ورزشی در این کشور تا خاتمه سال 2020 - به دلیل بحران کرونا - این دوره بازی ها نیز ملغی اعلام شد.

تغییر مشروط در فهرست رشته های اعزامی به بازی های ساحلی آسیا

به همین دلیل شورای المپیک آسیا زمان جدیدی را برای بازی های ساحلی معین کرد که حکایت از برگزاری آن در بازه زمانی 2 تا 10 آوریل 2021 دارد.

با وجود تأخیر بازی های ساحلی آسیا و تعویق تقریباً یک ساله آن، کمیته ملی المپیک همچنان اعزام کاروان به این بازی ها را در برنامه دارد. این کمیته پیش از این و با تصویب ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی که وزیر ورزش ریاست آن را بر عهده دارد اعزام ورزشکاران 10 رشته به سانیا را مصوب نموده بود.

فوتبال، والیبال، هندبال، کبدی، کشتی، دومیدانی، شنا، واترپلو، سنگنوردی (مردان) همراه با بسکتبال سه به سه و کبدی (بانوان) رشته هایی هستند که برای اعزام به سانیا از مدیران ورزش مجوز لازم را گرفتند. اگرچه رویداد مربوط به سانیا سال آینده برگزار می گردد اما قرار نیست در فهرست این رشته ها تغییری اعمال گردد مگر اینکه شرط موردنظر برای انتخاب و نهایی شدن آنها نادیده گرفته گردد.

ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی با تاکید بر مدال آوری به عنوان شرط اصلی، شرایط رشته هایی که شانس اعزام به بازی های ساحلی آسیا را داشتند، آنالیز و اعزام ورزشکاران این 10 رشته را مصوب کرد. بنابراین احتمال تصمیم گیری جدید در رابطه با این رشته ها بعید است مگر اینکه شرایط آنها تغییر داشته باشد.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در تبادل نظر با خبرنگاران در این زمینه گفت: رشته های مصوب برای اعزام به بازی های ساحلی آسیا نتیجه یک کارشناسی بودند. بنابراین کماکان اعزام ورزشکاران این رشته ها به سانیا قطعی است در عین حال اما شرط مدال آوری هم می تواند معین کننده باشد.

وی توضیح داد: فعلاً تصمیمی برای حذف یا اضافه کردن رشته ای جدید به فهرست رشته های اعزامی به سانیا نداریم اما قطعاً شرایط موجود در زمان اعزام می تواند معین کننده باشد. احتمال اینکه رشته ای کم گردد، بعید است اما اینکه با لحاظ کردن شرط مدال آوری رشته ای جدید اضافه کنیم، دور از ذهن نیست.

فخری یادآور شد: پیش از این تمام اقدامات لازم برای اعزام ورزشکاران 10 رشته موردنظر صورت گرفته بود که با تأخیر بازی ها روبرو شدیم. هر زمان از سوی چین درخواست انجام ادامه اقدامات برای این بازی ها مطرح شد، تصمیم گیری های جدید اتخاذ و اعلام می گردد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32747

به "تغییر مشروط در فهرست رشته های اعزامی به بازی های ساحلی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر مشروط در فهرست رشته های اعزامی به بازی های ساحلی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید