تلاش محرمانه بایدن برای تشکیل یک گروه جمهوری خواه ضد ترامپ

به گزارش بلاگ پو، به موازات تشدید فعالیت های انتخاباتی جو بایدن برای شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، یک رسانه آمریکایی از تحرکات محرمانه او برای ایجاد گروه جمهوری خواه حامی خود خبر داد.

تلاش محرمانه بایدن برای تشکیل یک گروه جمهوری خواه ضد ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه آمریکایی دیلی بیست در خبری اختصاصی گزارش داد، کارزار جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) این کشور، به طور محرمانه در حال ایجاد یک گروه جمهوری خواه است.

طبق این گزارش، کارزار نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری درصدد است گروهی از حامیان حزب جمهوری خواه شامل کسانی که هرگز حامی دونالد ترامپ نبوده اند را به کارزار بایدن جذب کند.

دیلی بیست در گزارش خود به نقل از یک منبع جمهوری خواه که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد، گروهی که کارزار بایدن به دنبال تشکیل آن است شاید بخشی از تلاش ها برای ایجاد جنبش موسوم به جمهوری خواهان حامی بایدن باشد.

این منبع ناشناس جمهوری خواه اضافه کرد: (این جنبش جمهوریخواهان حامی بایدن) عملا در حال تشکیل است و این کار قرار است بیافتد. سوال بر سر این نیست که آیا تشکیل می شود یا نه بلکه سوال این است که تا چه اندازه و شکلی این کار انجام می شود.

یکی دیگر از منابع پایگاه دیلی بیست به این رسانه آمریکایی گفته که کارزار بایدن در پیش بردن سناریو تشکیل گروه حامیان جمهوری خواه محتاط عمل خواهد کرد.

این منبع اضافه کرد: حس من این است که آنها (کارزار جو بایدن) در پیش بردن هر چیز رسمی درباره سناریو جمهوری خواهان حامی بایدن محتاط بوده است چرا که آنها می خواهند مطمئن شوند که در وهله اول همه دموکرات ها با این موضوع مسئله ای ندارند.

انتشار گزارش تحرکات کارزار رقیب دموکرات ترامپ برای تشکیل محرمانه گروه حامیان جمهوری خواه در حالی اجرا شده که ماه گذشته بایدن در جریان یک گفت و گو اعلام کرده بود که او با بسیاری از جمهوری خواهان در تماس است و همکاران سابق به او گفتند: اگر تو پیروز شوی ما حمایتت می کنیم.

بایدن که سال ها نماینده ایالت دلاوِر در سنای آمریکا و هشت سال معاون ریاست جمهوری در دولت باراک اوباما بوده، روابط خوبی با برخی چهره های سرشناس جمهوری خواه کنگره داشته است.

از جمله این افراد می تواند به جان مک کین و لیندسی گراهام سناتورهای ارشد جمهوری خواه اشاره کرد.

اختلافات بین دونالد ترامپ با برخی چهره های سرشناس حزب جمهوری خواه از قبیل جان مک کین و جورج واکر بوش (جورج بوش پسر) در انتخابات ریاست جمهوری 2016 هم خبرساز شده بود.

در آن انتخابات، اختلاف نظرهای جدی مک کین و خانواده بوش با ترامپ سبب شده بود که برخی رسانه های آمریکایی از حمایت آنها از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 خبر دادند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 17 تیر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26096

به "تلاش محرمانه بایدن برای تشکیل یک گروه جمهوری خواه ضد ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش محرمانه بایدن برای تشکیل یک گروه جمهوری خواه ضد ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید