تماشای 10 میلیارد ساعت برنامه های توییچ در سال 2018
به گزارش بلاگ پو، به تازگی StreamElements - شرکتی که تجهیزات و تکنولوژی مخصوص استریمر ها را می سازد - گزارشی از عملکرد توییچ و بخش بازی یوتیوب (YouTube Gaming) در سال 2018 منتشر نموده است. طبق این گزارش، بینندگان توییچ در سال 2018 مجموعا 9.36 میلیارد ساعت را صرف تماشای محتوای آن نموده اند. در مقایسه با سال 2017، این رقم رشدی 25 درصدی داشته است.

برنامه های مختلف یوتیوب گیمینگ هم به مدت 2.3 میلیارد ساعت تماشا شده اند؛ دقیقا معادل 25 درصد افزایشی که توییچ به آن رسیده است. با این همه، یوتیوب در مقایسه با توییچ رشد بیشتری را بین سال های 2017 و 2018 داشته است. آن ها طی این مدت توانسته اند رشد 104 درصدی را تجربه نمایند.
میکسر (Mixer)، پلتفرم استریم مایکروسافت، تنها 167.96 میلیون ساعت را در سال 2018 به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سال 2017 حدود 180 درصد افزایش داشته است. میکسر برای اولین بار در ماه ژانویه 2016 شروع به کار کرد.
در تصویر زیر می توانید فهرست ده بازی پرببینده سال 2018 را ببینید. همانطور که انتظار می رفت، Fortnite در صدر جدول واقع شده است.
لازم به ذکر است که تعداد بینندگان بازی فورت نایت Fortnite در سراشیبی سقوط قرار گرفته و روند نزولی پیدا نموده است. در سه ماهه دوم سال 2018، مخاطبان کم تر از 400 میلیون ساعت را صرف تماشای این بازی نموده اند. در سه ماهه چهارم سال، این عدد 15 درصد کاهش پیدا کرد و به 340 میلیون ساعت رسید. با این حال، Fortnite هنوز محبوب ترین بازی استریمرها و بینندگان آن ها است.
ساعات تماشای PUBG - اصلی ترین رقیب Fortnite - هم نزول نموده. PUBG برای اولین بار در سال 2017 منتشر شد و به واسطه ناشناخته بودن سبک بتل رویال، طوفانی در صنعت بازی به راه انداخت و توانست بازار را به تسخیر خود درآورد. در ادامه Fortnite حالت بتل رویال خود را اواخر سال 2017 عرضه کرد و پیروز شد تا گوی رقابت را از رقیب خود بگیرد.
منبع: VentureBeat
منبع: دیجیکالا مگbestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها