توافق اوپک پلاس 1.6 میلیارد بشکه از عرضه نفت دنیا کاست

به گزارش بلاگ پو، کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک ضمن تاکید بر لزوم پایبندی اوپک پلاس به توافق تاریخی کاهش عرضه نفت، اعلام نمود: تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس با هدف ثبات بخشی به بازار نفت در بازه زمانی مه تا اکتبر 2020 در مجموع یک میلیارد و 600 میلیارد بشکه از عرضه نفت خام دنیا کاسته اند.

توافق اوپک پلاس 1.6 میلیارد بشکه از عرضه نفت دنیا کاست

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، بیست و چهارمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق فراورینمایندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) موسوم به JMMC امروز (سه شنبه، 27 آبان ماه) به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و همکاری الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به وسیله ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

این کمیته گزارش ماهانه تهیه شده ازسوی کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) و تازه ترین تحولات بازارهای دنیای نفت از زمان آخرین نشست خود در 19 اکتبر امسال (28 مهرماه) و چشم اندازهای بازار را برای نیمه نخست سال 2021 آنالیز کرد.

این کمیته داده های مربوط به فراوری نفت خام در اکتبر 2020 را آنالیز و از عملکرد مثبت کشورهای عضو و غیر عضو اوپک شرکت نماینده در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) و پایبندی 101 درصدی آنها استقبال کرد.

این کمیته یادآور شد که در بازه زمانی ماه های مه و اکتبر امسال میلادی، کشورهای اوپک و غیر اوپک، با در نظر دریافت کاهش فراوری داوطلبانه برخی از اعضا، در مجموع حدود یک میلیارد و 600 میلیون بشکه از عرضه دنیای نفت خام کاسته اند. این کاهش فراوری نقش موثری در برقراری دوباره توازن بازار داشته است. افزون بر این، کشورهای خاطی برای جبران تخطی خود در ماه های پیش، در مجموع روزانه 768 هزار بشکه از فراوری خود کاستند که این مسئله سبب دستیابی به پایبندی 99.5 درصدی این ائتلاف به تعهدهای خود از ماه مه تا به امروز شده است.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه فراورینمایندگان عضو و غیرعضو اوپک همچنین به ویژه از کشورهای امارات و آنگولا که فراتر از انتظار عمل نموده اند قدردانی کرد.

این کمیته به تقاضای زیاد نفت در آسیا و اخبار مثبت ساخت واکسن های احتمالی برای مقابله با ویروس کرونا که تحت الشعاع دوباره ابتلا به ویروس کرونا در اقتصادهای عظیم قرار گرفته اند اشاره نمود.

کمیته یادشده مطرح نمود که اقدام های سختگیرانه تر برای مهار ویروس کرونا در سراسر دنیا، از جمله قرنطینه کامل کشورها، بر فرایند تقاضای نفت تأثیر می گذارد و همچنان خطرها و تردیدهای بسیاری وجود دارد.

همه کشورهای شرکت نماینده باید هوشیار، فعال و آماده باشند تا در صورت لزوم، با توجه به نیازهای بازار رفتار نمایند.

این کمیته توصیه های خود را به دوازدهمین نشست وزیران کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که قرار است یکم ماه دسامبر 2020 (11 آذرماه) به وسیله ویدیو کنفرانس برگزار گردد، ارائه خواهد نمود.

نشست های آینده کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک و کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک به ترتیب در تاریخ های 16 و 17 دسامبر (26 و 27 آذرماه) برگزار می شوند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38095

به "توافق اوپک پلاس 1.6 میلیارد بشکه از عرضه نفت دنیا کاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اوپک پلاس 1.6 میلیارد بشکه از عرضه نفت دنیا کاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید