توصیه های غذایی به مادران باردار

به گزارش بلاگ پو، کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استفاده از رژیم های غذایی برای کاهش وزن را برای مادران باردار ممنوع دانست و گفت: این افراد باید با روشهای تغذیه ای مناسب وزن خود را کنترل کنند.

توصیه های غذایی به مادران باردار

به گزارش خبرنگاران، فروغ مرادی به منظور کنترل افزایش وزن به زنان باردار توصیه کرد: مصرف چربی ها را کاهش داده و غذاها را به شکل آب پز، بخارپز و یا کبابی طبخ و استفاده کنند.

وی بر اجتناب از سرخ کردن و همچنین حذف کره حیوانی، خامه، سرشیر و نیز جدا کردن چربی های قابل رویت گوشت قرمز و پوست مرغ قبل از طبخ غذا تاکید کرد و گفت: استفاده از شیر و لبنیات کم چرب، محدود کردن مصرف انواع شیرینی ها، کیک های خامه ای، دسرهای پرچرب یا شیرین و تنقلات پرچرب، چیپس و پیراشکی و همچنین محدود کردن مصرف کله پاچه، دل، جگر، قلوه و خودداری از مصرف سوسیس، کالباس و انواع پیتزای چرب نیز در کنترل وزن مادران باردار بسیار مؤثر است.

مرادی در ادامه بر استفاده از میوه های تازه به جای شیرینی، شکلات و بیسکویت در میان وعده و محدود کردن مصرف نان های شیرین، قند و شکر، برنج و ماکارونی به ویژه در وعده شام و استفاده از نان های سبوس دار به جای نان فانتزی تاکید کرد .

وی افزایش دریافت مواد پروتئینی و مواد فیبری را بسیار لازم دانست و بر اصلاح عادات در رفتارهای تغذیه ای و تحرک کافی از طریق پیاده روی منظم در این دوران تاکید کرد.

مرادی گفت: مصرف گوشت­های بدون چربی، مرغ و ماهی -حداقل دوبار در هفته-، مصرف روزانه سبزی خوردن یا سالاد همراه با غذا، استفاده از خود میوه بجای آب میوه در میان وعده، استفاده از خشکبار(برگه زردآلو، کشمش و ...) و سبزی­های تاز(هویج، کلم، خیار، گوجه فرنگی و ...) بعنوان میان وعده و استفاده بیشتر از انواع حبوبات در سوپ ها و آش ها و همچنین عدم حذف وعده های اصلی غذا (صبحانه، نهار و شام) نیز برای مادران باردار مفید است.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11500

به "توصیه های غذایی به مادران باردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های غذایی به مادران باردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید