توفیق اجباری قطعه سازان در تنوع بخشی به منابع تامین خارجی

به گزارش بلاگ پو، انتشار ویروس کرونا در چین که تا به امروز تلفات چند صدنفری را به دنبال داشته، عاملی شده تا اغلب قطعه سازان ایرانی که با طرف های خود در این کشور مراوده داشتند در اندیشه تنوع بخشی به طرف های خارجی خود در این ارتباط باشند.

توفیق اجباری قطعه سازان در تنوع بخشی به منابع تامین خارجی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران آمار های منتشر شده از سوی رسانه های چینی حاکی است، ویروس کرونا تا به امروز بیش از 300 نفر تلفات انسانی داشته و به کسب وکار های چین، آسیب جدی وارد ساخته است.

به اعتقاد اقتصاددانان، این ویروس، رشد اقتصادی سه ماهه چین را دو درصد کاهش می دهدو این امر به معنی از بین رفتن 62 میلیارد دلار از اقتصاد چین است.

همه گیری این ویروس سبب شده تا در روز های گذشته انجام پرواز از مقصد جمهوری اسلامی ایران به این کشور به حداقل برسد. تداوم این مساله و قطع شدن ارتباط تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایرانی با منابع تامین شان در چین می تواند تامین مواد اولیه، تجهیزات، قطعات، فناوری ها و ... را با مشکل روبرو کند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان در این ارتباط به ایرنا گفت: هرچند واحد های قطعه ساز که با منابع تامین چینی کار می کنند تا به امروز با مشکل روبرونشده اند، اما نیازمند راهکاری برای رفع آن است که باید در کوتاهترین زمان اتخاذ شود.

محمدرضا نجفی منش یادآور شد:حاد شدن موضوع، ضرورت تامین از منابع دیگر از جمله کشور های هند، ترکیه، سنگاپور و حتی برزیل را مد نظر قطعه سازان قرار داده است.

وی افزود: شرکت های مختلف قطعه سازی تا به امروز به تامین بعضی مواد اولیه، گرافیک، بعضی محصولات فولادی، قطعات های تک الکترونیکی و ... از چین می پرداختند، اما اکنون باید منابع جدیدی را شناسایی کنند.

نجفی منش یادآور شد:قطعه سازان روز های آینده در نمایشگاهی در کشور هند حاضر خواهند شد که یافتن منابع جدید تامین در این سفر در دستور کاراست.

رضا رضایی دیگر عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان گفت: تا به امروز طرف های چینی که قطعه سازان با آن ها کار می کنند، عکس العملی مبنی بر قطع ارسال مواد اولیه، تجهیزات و قطعات به ایران نداشته اند.

وی گفت: خودرو های ساخت داخل وابستگی اندکی به کالا ها و تجهیزات چینی دارند و از جمله می توان به بعضی قطعات های تک الکترونیکی مانند ECU، چیپس، مدولاتور، انژکتور و بعضی سنسور ها که وابستگی به چین دارند؛ همین قطعات نیز بین 30 تا 50 درصد داخلی سازی شده اند.

رضایی یادآورشد: قطعاتی مانند چیپس که به عنوان پیش نیاز تولید مدولاتور و ECU مورد استفاده قرار می گیرد، توسط شرکت های اندکی در سطح جهان ساخته می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: راه حلی برای مقابله با ویروس کرونا در هفته های آینده، شناسایی و اجرایی شود، در عین حال پیرامون واردات قطعات و تجهیزات چینی به ایران چاره اندیشی شود و قطعه سازان برای یکی دو ماه دپوی کافی برای تولید دارند و پیش بینی می شود حداقل تا شب عید مسئله ای از این بابت پیش نیاید.

این مقام صنفی در عین حال خاطرنشان ساخت: کشور های مختلف آسیایی توان تامین منابع را برای قطعه سازان دارند که در غیاب چینی ها در بازار می توان به آن ها مراجعه کرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19583

به "توفیق اجباری قطعه سازان در تنوع بخشی به منابع تامین خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفیق اجباری قطعه سازان در تنوع بخشی به منابع تامین خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید