تکلیف مردم در نسخه نویسی الکترونیک چه می گردد؟

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت اینکه گفته گردد از اول دی، هیچ نسخه کاغذی در داروخانه ها پیچیده نگردد و همه نسخه ها باید الکترونیک باشد، تکلیف مردم چه می گردد.

تکلیف مردم در نسخه نویسی الکترونیک چه می گردد؟

سید علی فاطمی، در واکنش به الزامی شدن نسخه نویسی الکترونیک از اول دی ماه 1400، گفت: عمدتاً پزشکانی که با سازمان های بیمه گر، قرارداد دارند نسخه نویسی الکترونیکی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: با شروع طرح نسخه نویسی الکترونیکی، بسیاری از پزشکان, ارتباط و قراردادشان را با سازمان های بیمه گر، قطع کردند و بر اساس آمار تعداد نسخه هایی که به داروخانه ها وارد می گردد اعم از الکترونیک و نسخه های کاغذی، در بعضی از داروخانه ها، شاید حدود 10 درصد نسخه ها الکترونیک و بیشتر نسخه ها، هنوز کاغذی است البته داروخانه هایی هم وجود دارند که 70 تا 80 درصد نسخه های ورودی به آنها، الکترونیک است.

فاطمی اضافه نمود: شاید به سختی بتوان گفت حدود 50 درصد نسخه های ورودی به داروخانه ها، الکترونیک باشد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اضافه نمود: اینکه بگوییم از اول دی، هیچ نسخه کاغذی در داروخانه ها پیچیده نگردد و همه نسخه ها باید الکترونیک باشد، تکلیف مردم چه می گردد؟

وی گفت: اگر پزشکان بخواهند همچنان نسخه های کاغذی بنویسند قطعاً مردم معترض می شوند و مشکلاتی برای داروخانه ها ایجاد می گردد.

فاطمی اضافه نمود: در مرداد سال جاری، هیئت وزیران، مصوبه ای را بر اساس تبصره 17 قانون بودجه سال 1400 تصویب کرد که بر مبنای آن، چنانچه پزشکان، نسخه ها را الکترونیک ننوشتند، داروخانه ها این کار را انجام دهند و به ازای هر نسخه 4,000 تومان به داروخانه پرداخت گردد.

وی ادامه داد: این موضوع هر چند همه زیان های داروخانه را پوشش نمی داد اما تا حدودی زیان های داروخانه ها را پوشش می داد و مردم هم ناراضی نبودند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اضافه نمود: این کار از مرداد اجرا شد و قرار بود به مدت 5 ماه یعنی تا اول دی باشد اما در عمل تا اول آذر اجرا شد.

فاطمی اضافه نمود: در این 4 ماه، داروخانه ها جور این طرح را کشیدند و نسخه های کاغذی پزشکان را به نسخه های الکترونیکی تبدیل کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 58805

به "تکلیف مردم در نسخه نویسی الکترونیک چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف مردم در نسخه نویسی الکترونیک چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید