جایزه افتخاری جشنواره ونیز به کاستا گاوراس اهدا می گردد

به گزارش بلاگ پو، آی سینما: جشنواره فیلم ونیز سال جاری از کاستا گاوراس فیلمساز سرشناسی که برای درام های سیاسی حکومت نظامی و زد شهرت دارد، تقدیر می نماید. برگزار کنندگان جشنواره جایزه افتخار فیلمسازی را به این کارگردان فرانسوی یونانی تبار اهدا خواهند کرد.

جایزه افتخاری جشنواره ونیز به کاستا گاوراس اهدا می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز روز 28 اوت افتتاح می گردد و قرار است مراسم تقدیر از گاوراس روز 31 اوت در پلازا دل سینما و پیش از اولین نمایش جهانی فیلم جدید این کارگردان مشهور برگزار گردد.

فیلم بزرگسال ها در اتاق ساخته کاستا گاوراس سال جاری در بخش خارج از مسابقه ونیز حضور دارد و بر اساس خاطرات یانیس واروفاکیس وزیر سابق اقتصاد یونان ساخته شده است. واروفاکیس در این خاطرات ماجرای مذاکره سخت و عذاب آور بین یونان و اتحادیه اروپا در جریان بحران اقتصادی این کشور در سال 2015 را توضیح داده است.

گاوراس در سال 1983 با فیلم هانا ک. در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور داشت. او یک سال قبل از آن جایزه نخل طلای جشنواره کن را با فیلم گمشده برد و در سال 1990 هم جایزه خرس طلایی جشنواره برلین را برای فیلم جعبه موسیقی به دست آورد.

این فیلمساز سرشناس همچنین در سال 1969 برای فیلم زد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را به خانه برده است.

جایزه افتخار فیلمسازی جشنواره ونیز در دوره های گذشته به چهره های مشهوری مانند استیون فریرز، اتوره اسکالا، ال پاچینو و ژانگ ییمو اهدا شده است.

9417

منبع: آی سینما
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9567

به "جایزه افتخاری جشنواره ونیز به کاستا گاوراس اهدا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه افتخاری جشنواره ونیز به کاستا گاوراس اهدا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید