حذف آموزشیار معلم بودن در بدو رتبه بندی فرهنگیان
به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش از اعمال اصلاحات لایحه رتبه بندی معلمان در نشست امروز کمیسیون آموزش اطلاع داد.

به گزارش خانه ملت، رضا حاجی پور در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در نشست امروز براساس ضرب الاجلی که رئیس مجلس برای بازنگری در لایحه رتبه بندی معین کرد، کمیسیون بلافاصله وارد اصلاح مواد 4 به بعد این لایحه شد و 3 ماده از این لایحه را مورد آنالیز کارشناسی قرار داد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس ماده 4 لایحه رتبه بندی که براساس آن معلمان در بدو ورود لزوماً آموزشیار معلم معین می شدند، حذف شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: ماده 5 این لایحه نیز با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید. در این ماده فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان در استخدام آموزش و پرورش معین می گردد و براساس آن دولت مکلف است آیین نامه اجرایی این قانون را تا انتها سال 1400 تدوین کند.
حاجی پور افزود: بعلاوه پیشنهاداتی درخصوص ماده 6 لایحه رتبه بندی وجود داشت که در این خصوص مباحث کارشناسی در کمیسیون مطرح و ادامه آنالیز ها به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.
منبع: خبرگزاری پانا