حسن رحیمی: سال ها زحمت کشیدم، توقع داشتم، به مسابقات جهانی می رسیدم

به گزارش بلاگ پو، دارنده مدال برنز المپیک و طلای دنیا با بیان اینکه تابع تصمیم شورای فنی است گفت: بخاطر اینکه سال ها زحمت تیم ملی را کشیدم و خاک تشک خوردم، توقع داشتم به من فرصت بدهند.

حسن رحیمی: سال ها زحمت کشیدم، توقع داشتم، به مسابقات جهانی می رسیدم

حسن رحیمی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تصمیم شورای فنی کشتی آزاد مبنی بر کنار گذاشتن او و سه آزادکار شاخص دیگر ایران از حضور در بازی های آسیایی اندونزی و رقابت های دنیای مجارستان به دلیل آسیب دیدگی و دوری طولانی مدت از میادین، اظهار کرد: من به شخصه آسیب دیده بودم و کاری با کشتی گیران دیگر ندارم. همه می دانند پایم را عمل نموده ام و پایم جواب نمی داد در انتخابی مرحله نهایی کشتی بگیرم. من مدارک پزشکی ام را به فدراسیون ارسال کردم که ببینند نمی توانم در انتخابی کشتی بگیرم. البته درست است که به بازی های آسیایی نمی رسیدم، اما برای مسابقات دنیای تا شش ماه دیگر هر طور شده می توانستم خودم را برسانم و مسئله ای نداشتم.

دارنده مدال برنز المپیک، یک طلا، یک نقره و دو برنز دنیا با تاکید بر این که تابع تصمیم اعلام شده از سوی شورای فنی است، گفت : من همواره برای حضور در تیم ملی در مسابقات انتخابی شرکت کردم، فقط یک بار سال گذشته انتخابی نگرفتم که به مسابقات دنیای هم نرفتم و یک بار هم سال جاری به دلیل مصدومیت و با انجام عمل جراحی نتوانستم کشتی بگیرم. هر وقت هم که هر تصمیمی گرفتند تبعیت کردم. در سال 2009 در انتخابی تیم ملی و هم در جام تختی اول شدم ، اما من را کنار گذاشتند و عباس دباغی که در هیچ کجا کشتی نگرفته بود را انتخاب کردند، ولی باز من هیچ اعتراضی نکردم و گفتم ایرادی ندارد. الان هم مسئله ای با این تصمیم ندارم. همواره گفته ام که تیم ملی ارث پدری من نیست و تابع تصمیمات اعلام شده خواهم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این توقع را داشت که با توجه به شرایط رقبایش در تیم ملی، برای حضور در مسابقات دنیای به او فرصت داده گردد ، خاطر نشان کرد: چرا نباید توقع داشته باشم؟ توقع داشتم به من فرصت بدهند. یک عمر برای تیم ملی زحمت کشیدم و خاک تشک خوردم. بنابراین این توقع من نمی تواند بی جا باشد. من می توانستم خودم را به مسابقات دنیای برسانم در صورتی که من را بخواهند. می شد من را به یک تورنمنت خارجی اعزام نمایند و شرایطم را ببینند، اما با این حال همان طور که گفتم تابع هستم و هر چه که بگویند گوش می کنم و اعتراض نمی کنم. باز هم می گویم تیم ملی ارث پدرم نیست، کما این که حضور در تیم ملی هیچ چیزی برای ما ندارد و فقط به خاطر مردم سختی ها را تحمل کردیم.

رحیمی در ادامه گفت وگو با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا به فکر ادامه کشتی و حضور در مسابقات دنیای 2019 است یا خیر؟ گفت : آنها که به من نزدیک هستند می دانند درگیر یکسری گرفتاری های شخصی هستم و نمی توانم به خاطر کشتی این گرفتاری ها را عقب یا جلو بیاندازم. اگر این گرفتاری ها حل گردد و وقت تمرین و کشتی داشته باشم و بتوانم از لحاظ ذهنی بر کشتی و مسابقه متمرکز شوم قطعا ادامه می دهم. البته این در شرایطی است که من را بخواهند. اگر شرایط شخصی و زندگی ام طوری باشد که بتوانم ادامه بدهم و مسئله ای نداشته باشم کشتی را ادامه می دهم.

آزادکار سبک وزن ایران درباره مصوبه شورای فنی کشتی آزاد مبنی بر این که او و سه آزادکار دیگر تیم ملی در صورت علاقه می توانند در اردوهای تیم های ملی حاضر شوند و تجربیاتشان را در اختیار جوانان قرار دهند، خاطر نشان کرد: مگر من بیکار هستم که به اردوی تیم ملی بیایم و تجربیاتم را در اختیار جوانان بگذارم. خدا را شکر آنقدر افراد هستند که بخواهند تجربیاتشان را در اختیار جوانان قرار دهند. من هزار و یک گرفتاری دارم و آقایان هم در جریان هستند و از آن آگاه اند. من کاری با کمیل قاسمی و رضا یزدانی و یا سید احمد محمدی و دیگران ندارم. من این ادعا را دارم تنها کشتی گیری بودم که همواره در انتخابی کشتی گرفتم و به تیم ملی رسیدم. در صورتی که X و Y هیچ وقت انتخابی نداشتند.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا می تواند دو سال دیگر و با توجه به افزایش سن کماکان خود را در سطح اول تیم ملی نگه دارد یا خیر؟ بیان کرد: آمادگی جسمانی موضوع مهمی برای من نیست که نتوانم خودم را به سطح مطلوبی برسانم. من اگر تمرکز داشته باشم، می توانم دو ماهه به شرایط ایده آل برسم. مهم شرایط ذهنی و تمرکزم است که بتوانم خودم را جمع و جور کنم. الان هم سنی ندارم 27 - 28 ساله هستم و تا المپیک بعدی 30 ساله می شوم و قطعا مسئله ای بابت این موضوع نخواهم داشت.

دارنده مدال برنز المپیک 2016 در ارزیابی خود از شرایط کشتی آزاد ایران و این که بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که کشتی آزاد ایران با کمبود مهره مطمئن و شش دانگ روبرو شده است، گفت : همه اینها دلایل و ریشه دارد. وقتی می خواهید نتیجه بگیرید باید هزینه کنید. آقای خادم در همه رده ها خوب هزینه نموده است، اما مهم ایجاد انگیزه است که یک کشتی گیر را در این رشته سخت سر پا نگه می دارد. چرا الان کشتی گیر کم شده و پشتوانه ای نداریم؟ به خاطر این است که مسئولان ورزش کشتی را رها نموده اند و اصلا آن را آدم حساب نمی نمایند و به آن بها نمی دهند. همین الان نوجوانان ما قهرمان آسیا شده اند. ببینید چه کاری برای آنها می خواهند انجام دهند که این نفرات انگیزه داشته باشند پر قدرت تر و با انگیزه تر به کارشان را ادامه دهند و زجرهای کشتی را تحمل نمایند.

وی ادامه داد: ما مربیان خوبی مثل غلامرضا محمدی و رسول خادم را داریم که از مربیان روس هم بهتر هستند، اما وقتی یک نوجوان قهرمان آسیا می گردد و بعد وارد رده جوانان می گردد می بیند که هیچ کاری برای او انجام نداده اند و شرایط اقتصادی خودش و خانواده اش مناسب نیست. دیگر انگیزه ای برای ادامه دادن ندارد. پیش خود می گوید مگر قهرمان نوجوانان شدم چه کار نموده اند که بخواهم باز هم سختی ها را تحمل کنم و به موفقیت برسم و مثل حسن یزدانی یا کمیل قاسمی شوم. کشتی مسائل ریشه ای دارد که باید این مسائل را حل کرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19645

به "حسن رحیمی: سال ها زحمت کشیدم، توقع داشتم، به مسابقات جهانی می رسیدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن رحیمی: سال ها زحمت کشیدم، توقع داشتم، به مسابقات جهانی می رسیدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید