حقایقی جالب و شگفت انگیز در خصوص جنگ 1812

به گزارش بلاگ پو، حقایق جنگ 1812

ایالات متحده در جنگ 1812 با بزرگترین نیروی دریایی در دنیا یعنی بریتانیای کبیر را در یک درگیری بزرگی که تاثیر زیادی بر آینده کشور داشت مقابله کرد. علل اصلی آن کوشش های بریتانیا برای محدود کردن تجارت ایالات متحده و همچنین میل به گسترش قلمرو آمریکا بود. ایالات متحده در طول جنگ 1812 در مقابل نیروهای انگلیسی و کانادی و بومیان آمریکا شکست های زیادی را متحمل شده و واشنگتن دی سی پایتخت این کشور به آتش کشیده شد. با وجود این نیروهای آمریکایی در نیویورک، بالتیمور و نیواورلئان قادر به حمله به انگلیسی ها بوده که این امر باعث تقویت روحیه میهن پرستی و اعتماد ملی آن ها می شد. پیمان ژنت در سال 1815 جنگ را به سرانجام رساند اما بسیاری از سوالات و حقایق جنگ 1812 باقی ماند. ایالات متحده از این جنگ به عنوان دومین جنگ استقلال یاد نموده و آن را جشن می گیرد. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص حقایق جنگ 1812 بیشتر بدانیم.

حقایقی جالب و شگفت انگیز در خصوص جنگ 1812

حقایق جنگ 1812 در مورد نحوه آغاز

  1. جنگ 1812 در 18 ژوئن 1912 آغاز شده و در 24 دسامبر 1814 با پیمان ژنت (Ghent) به سرانجام رسید. با این حال نبرد نهایی در 8 ژانویه 1815 و پس از امضای پیمان صورت گرفت. رییس جمهور مدیسون در نهایت در تاریخ 16 فوریه 1815 نام خود را در معاهده مجلس سنا به امضا رساند.
  2. عوامل متعددی منجر به آغاز جنگ 1812 شد. بریتانیا و به مقدار کمی فرانسه مانع از تجارت ایالات متحده با کشورهای خارجی شدند. بریتانیان سعی می کرد تا از گسترش ایالات متحده به سمت غرب جلوگیری نماید. بریتانیان بومیان آمریکایی را مسلح نمود. کشور بریتانیا ملوانان ایالات متحده را مجبور کرد تا در کشتی های نیروی دریایی بریتانیا خدمت نمایند. آن ها همچنین فکر می کردند که آمریکا تصمیم دارد تا کانادا را نیز به کشور خود اضافه نماید. آمرکایی ها نیز می خواستند در مقابل اتهامات انگلیس خود را نجات دهند.
  3. در طول جنگ 1812 تعداد 2260 آمریکایی کشته و 4505نفر نیز زخمی شدند. در ایالات متحده 15 هزار نفر به طور مستقیم در اثر عوامل مربوط به جنگ مانند بیماری کشته شدند. از طرف دیگر در حدود 1600 نفر در عملیات های بریتانیا کشته و 3670 نفر نیز زخمی شدند. کشته شدگان در اثر عوامل مرتبط با جنگ در بریتانیا 3321 نفر بوده است. گفتنی است این تعداد تلفات شبه نظامیان بومی آمریکا و کانادا را شامل نمی گردد.

حقایق جنگ 1812 در مورد تلفات جنگ

  1. دریانوردان ایالات متحده در طول جنگ 1812 باتجربه تر و بهتر از سربازان آن ها عمل نمودند. از آنجا که سربازان آمریکایی به طور کلی تجربه کمتری داشته و کمتر آموزش دیده بودند، ملوانان آن ها در شمال آفریقا با دزدان دریایی مبارزه نموده و تحت تاثیر به کشتی های بریتانیایی حمله می کردند.
  2. در طول جنگ 1812 تعداد سربازانی که در اثر بیماری جان خود را از دست دادند بیش از کسانی بود که در جنگ کشته شدند. بیماری هایی مانند مالاریا، سرخک و عفونت ها از جمله این بیماری ها بوده است.
  3. در 10 سپتامبر 1813 اولیور هازارد پری (Oliver Hazard Perry) یک پیروزی در دریاچه اری را رهبری نمود. پس از نبرد او پیغام معروف خود را به ژنرال ویلیان هنری هریسون اعلام نموده و گفت: ما دشمن را دیدیم و آن ها در اختیار ما هستند.
  4. جنگ 1812 برای ایالات متحده حدود 105 میلیون دلار هزینه داشته که مشابه هزینه های دیگری بود که برای بریتانیا صرف می شد.
  5. حدود 3 هزار برده آمریکایی در زمان جنگ 1812 زمانی که بریتانیا آزادی آن ها را فراهم کرد بسیاری از آن ها به سمت بریتانیا فرار کردند. بعضی دیگر از این بردگان نیز در طول هرج و مرج جنگ فرار کردند. پس از جنگ بریتانیا توافق کرد تا مبلغ 1204960 دلار را به عنوان جبران به صاحبان برده ها ارائه نماید.

حقایق جنگ 1812 در مورد سیاست های جنگ

  1. اندرو جکسون یکی از معدود ژنرال های ایالات متحده بود که نژادی آمریکایی آفریقایی داشت. او یک گردان از سیاه پوستان آزاد را فرماندهی نموده و آن ها را شهروندان شجاع نامیده بود. مبلغ پرداختی به این افراد نیز همانند سربازان سفید بوده است.
  2. بیشتر نبردهای پیش آمده در جنگ 1812 در امتداد مرز آمریکا و کانادا صورت گرفت. سایر نبرد ها در دریاچه ها و همچنین در سواحل اقیانوس آرام روی داده است.
  3. فعالیت های تحریمی توماس جفرسون در سال 1807 منجر به افول مالی آمریکا شد. این در حالی است که این افول توسط سایر اقدامات تجاری جایگزین شد. این تحریم ها باعث افزایش اصطکاک بین بریتانیا و ایالات متحده شده که در نهایت منجر به جنگ 1812 شد.
  4. از آنجایی که فرانسه و انگلیس در جنگ بودند، ناپلئون امیدوار بود که نیروهای بریتانیایی در جنگ با آمریکا کنار بیایند. در نتیجه او رییس جمهور مدیسون را فریب داد تا تصور کند که فرانسه مانع از حمل و نقل آمریکا شده است.
  5. جنگ 1812 به طرز وحشتناکی به نام جنگ خطای ارتباطات نامیده شد. زیرا مدت کوتاهی پیش از آنکه ایالات متحده به دلیل دخالت بریتانیا در تجارت بین الملل خود اعلام جنگ نماید، بریتانیا موافقت کرد تا این محاصره مالی را لغو نماید. با این حال به دلیل عدم وجود تلفن، ایالات متحده این موضوع را تا زمانی که اعلان جنگ انجام شد نمی دانست.

حقایق جنگ 1812 در مورد سلاح های مورد استفاده

  1. در طول جنگ 1812 اسلحه موسکت به عنوان سلاح اصلی شناخته می شد. این سلاح ها که به نام موسکت شناخته می شدند می توانستند اهداف تا حدود 100 متر را تحت تاثیر قرار دهند. با این حال بسیاری از نیروهای ایالات متحده دارای تفنگ بوده که می توانست تا 300 متر شلیک نماید. این موضوع مزیت بیشتری نسبت به سلاح موسکت انگلیسی ها بود. سلاح های دیگری شامل توپ، شمشیر و تپانچه نیز مورد استفاده قرار می گرفتند.
  2. در طول جنگ 1812 کشتی های جنگی با دو نوع توپ مجهز شده بودند. توپ های برد بلند که بین 9 تا 10 فوت طول داشته و می توانستند اهدافی تا 1.5 مایل را هدف قرار دهند. اسلحه های کوتاه برد که 5 فوت طول داشته و می توانستند تا 5 مایل هدف را مورد اصابت قرار دهند.
  3. به طور قابل توجهی کانادایی ها در مورد جنگ 1812 بیشتر از آمریکایی ها و بریتانیایی ها افتخار می نمایند. در واقع کانادا جنگ را به عنوان معین کشور در جهت آهسته به سوی ملت توصیف می نمایند. دولت کانادا برای گرامیداشت این رویداد یک بنای یادبود ملی ساخته و برای آن 30 میلیون دلار اختصاص داد. در بریتانیا این جنگ تنها به عنوان جنگی یک طرفه برای جنگ های ناپلئونی محسوب می شد.
  4. نیروهای آمریکایی زمانی که برای حمله به بریتانیا، حمله به مستعمره آن یعنی کانادا را در نظر گرفته بودند، معتقد بودند که کانادایی ها آن ها را به عنوان آزادی خواهانشان خواهند پذیرفت. با این حال کانادایی ها به جای خوش آمد گویی به آمریکایی ها در مقابل آن ها به دفاع پرداختند.

حقایق جنگ 1812 در مورد سرانجام جنگ

  1. لورا سکورد (Laura Secord) یک قهرمان کانادایی بود که در جنگ 1812 در حدود 20 مایل از قلمرو اشغال شده توسط آمریکایی ها را توانست باز پس بگیرد.
  2. اگرچه بریتانیا بیش از 1500 گلوله توپ را در فورت مک هنری در طول نبرد بالتیمور مورد استفاده قرار داد اما قلعه کمترین آسیب را دید. بریتانیایی ها می دانستند که آن ها توانستند قلعه را ترک نمایند.
  3. در طول جنگ 1812 بعضی از فدرالیست ها نشستی را در کنوانسیون هارتفورد برگزار نموده تا از ایالات متحده جدا شوند. دولت ماساچوست حتی یک فرستاده مخفی برای بحث درباره صلحی جداگانه با انگلیس ارسال نمود.
  4. بعد از اینکه بریتانیا در 24 آگوست 1814 پایتخت واشنگتن را به آتش کشید، کنگره پیشنهاد بازگشت پایتخت به فیلادلفیا را داد. مجلس نمایندگان این موضوع را رد کرد.
  5. در حالی که پیمان ژنت آمریکا و بریتانیا را به شرایط و دولت های پیش از جنگ باز گرداند، بومیان آمریکایی که در کنار بریتانیا جنگیده بودند بدون حمایت از یک قدرت اروپایی ماندند. در نتیجه جنگ 1812 فرصتی عالی برای گسترش آمریکا ایجاد نمود.
  1. در ابتدای جنگ 1812 بریتانیا بزرگترین نیروی دریایی دنیا را با بیش از 600 کشتی در اختیار داشت. ایالات متحده تنها 18 فروند کشتی داشت.
  2. معاهده ژنت به نام شهری که امروزه در کشور بلژیک واقع شده است نامگذاری شد. نمایندگان ایالات متحده و بریتانیا برای امضای معاهده صلح برای سرانجام دادن به جنگ 1812 در این مکان حضور پیدا کردند.
  3. جنگ 1812 به خوبی سال اول خود را گذراند. این نبرد که 32 ماه به طول انجامید طولانی تر از جنگ های مکزیک و آمریکا، جنگ اسپانیا و آمریکا و همچنین حضور ایالات متحده در جنگ دنیای اول بود.

منبع: www.factretriever.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 27 خرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24444

به "حقایقی جالب و شگفت انگیز در خصوص جنگ 1812" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب و شگفت انگیز در خصوص جنگ 1812"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید