حقوق سلامت؛ حلقه گمشده نظام درمان کشور، شماره هفتم فصلنامه علمی تخصصی سپند منتشر شد

به گزارش بلاگ پو، مدیرمسئول فصلنامه علمی تخصصی سپند گفت: در شماره هفتم نشریه سپند به معرفی رشته حقوق سلامت و جایگاه متزلزل آن در نظام حقوقی ایران پرداخته شده و موضوع اقتصاد سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حقوق سلامت؛ حلقه گمشده نظام درمان کشور، شماره هفتم فصلنامه علمی تخصصی سپند منتشر شد

محمدجواد محمدکریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به اینکه شماره هفتم فصلنامه علمی تخصصی سپند در تابستان امسال توسط دانشجویان حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تهیه شد، اظهار کرد: این شماره از نشریه سپند با عنوان حقوق سلامت؛ حلقه گمشده نظام درمان کشور منتشر شد و در نگاه اول ممکن است به ذهن مخاطبان این مسئله متبادر شود که ارتباط بین رشته حقوق و حوزه سلامت و درمان چیست؟

وی اضافه نمود: با توجه به گسترش ارتباط میان علوم پزشکی و حقوق در تمامی شاخه های تخصصی و چالش های پیش روی حقوقدانان و متخصصان مراقبت سلامت، حقوق سلامت به عنوان یکی از مباحث مهم برای دانشجویان حقوق و علوم پزشکی تبدیل شده است. این حوزه میان رشته ای در در دهه های اخیر مورد توجه فراوان قرار گرفته و یکی از برجسته ترین تحولات نیم قرن اخیر در حوزه آکادمیک به شمار می آید.

مدیرمسئول فصلنامه علمی تخصصی سپند بیان نمود: متأسفانه در کشور ما علی رغم اقدامات وسیعی که در جهان برای پوشش رشته حقوق سلامت در دانشگاه ها صورت پذیرفته اما این حوزه مغفول واقع شده است. هرچند که در این اواخر به مدد مسئولان ذی ربط اقداماتی برای ورود این رشته علمی در میان گرایش های مختلف رشته حقوق در مقطع ارشد و دکتری اجرا شده است.

محمدکریمی بیان کرد: حق بر سلامت، به عنوان یک حق ذاتی به این معناست که هرکس حق دارد تا به بالاترین استاندارد سلامت فیزیکی و روانی دستیابی داشته باشد و این حق تمام خدمات پزشکی، بهداشت عمومی، غذای کافی، مسکن مناسب، محیط کار سالم و محیط زیست تمیز را در برمی گیرد، مواردی که در کشور ما آن طور که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی عنوان کرد: این شماره از نشریه سپند به طور خاص به معرفی رشته حقوق سلامت و جایگاه متزلزل آن در نظام حقوقی ایران پرداخته شده و موضوع اقتصاد سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته است. همچنین جهت تفهیم بحث در خصوص جایگاه حقوق سلامت، با سید مجید حسینی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز مصاحبه خوبی اجرا شده است. همچنین موضوع های مهم دیگری از جمله حقوق اجتماعی زنان، شفافیت آرای نمایندگان مجلس، راهکار کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری و دیپلماسی اسلامی مورد تحقیق و مطالعه در این فصلنامه علمی قرار گرفته است.

علاقه مندان می توانند نشریه سپند را از اینجادانلود کنید.

4118/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33851

به "حقوق سلامت؛ حلقه گمشده نظام درمان کشور، شماره هفتم فصلنامه علمی تخصصی سپند منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق سلامت؛ حلقه گمشده نظام درمان کشور، شماره هفتم فصلنامه علمی تخصصی سپند منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید