حمایت نمایندگان کنگره آمریکا از ورود تایوان به سازمان جهانی بهداشت

به گزارش بلاگ پو، در ادامه اقدامات ضدچینی آمریکا، چند مقام ارشد کنگره این کشور خواهان عضویت تایوان در سازمان بهداشت جهانی علیرغم مخالف شدید چین شده اند.

حمایت نمایندگان کنگره آمریکا از ورود تایوان به سازمان جهانی بهداشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رؤسای کمیته های روابط خارجی کنگره آمریکا روز آدینه خواهان حمایت از ورود تایوان به سازمان دنیای بهداشت شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این قانون گذاران در نامه ای خطاب به نزدیک به 60 کشور دنیا نوشتند: همچنان که دنیا در کوشش برای مقابله با شیوع کووید-19، نوع جدیدی از ویروس کرونا است که اولین بار در ووهان چین شناسایی شده است، اطمینان از این که تمام کشورها سلامت و امنیت دنیای را بر سیاست مقدم بدانند هیچگاه تا این اندازه مهم نبوده است.

این نامه توسط الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان، جیم ریش رئیس کمیته امور خارجه سنا و چند مقام دیگر کنگره به امضا رسیده است.

شماری از کشورهای دریافت کننده این نامه دارای طرز فکر مشترک با آمریکا درخصوص حمایت از تایوان هستند که از میان آن ها می توان به کانادا، تایلند، ژاپن، آلمان، انگلیس، عربستان سعودی و استرالیا اشاره نمود.

از آنجا که تایوان در سازمان ملل متحد عضویت ندارد، اجازه ندارد در سازمان دنیای بهداشت که زیرمجموعه این نهاد محسوب می گردد حضور داشته باشد.

چین به عنوان مخالف اصلی حضور تایوان در سازمان ملل، این سرزمین را بخشی از خاک خود می داند و بارها تأکید نموده است به هر شکل ممکن آن را به سرزمین اصلی خود باز می گرداند.

ارسال این درخواست به کشورهای مختلف که بعضی روابط غیر رسمی با تایوان دارند در حالی صورت می گیرد که دولت آمریکا چین را به کم کاری درخصوص مهار ویروس کرونا و سازمان دنیای بهداشت را به هم دستی با پکن جهت عدم انتشار اطلاعات کافی درباره این بیماری متهم نموده است.

با این حال چین و سازمان دنیای بهداشت بارها اتهامات آمریکا را کاملاً بی اساس توصیف نموده اند. به گفته مقامات پکن اتهام پراکنی های واشنگتن به منظور انحراف اذهان از پاسخ ضعیف کاخ سفید به شیوع ویروس کرونا در آمریکا انجام می گردد.

م

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25969

به "حمایت نمایندگان کنگره آمریکا از ورود تایوان به سازمان جهانی بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت نمایندگان کنگره آمریکا از ورود تایوان به سازمان جهانی بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید