خبرنگاران آمریکا خواهان آزادی الکسی ناوالنی شد

به گزارش بلاگ پو، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی کاخ سفید با لحنی هشدار دهنده به روسیه، خواهان آزادی الکسی ناوالنی منتقد کرملین شد.

خبرنگاران آمریکا خواهان آزادی الکسی ناوالنی شد

به گزارش خبرنگاران، جن ساکی روز دوشنبه در نشست خبری خود اضافه نمود: در مذاکره ای که امروز مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای روسی خود داشت، مساله الکسی ناوالنی یکی از موارد مطرح شده بود.

وی ادامه داد: این مساله در سخنرانی رئیس جمهوری بایدن درباره روسیه هم مطرح شد. مسئولیت آنچه در زندان دولت روسیه برای ناوالنی اتفاق می افتد بر عهده دولت روسیه است.

سخنگوی کاخ سفید اضافه نمود: آنها توسط جامعه بین المللی جوابگو خواهند شد با این حال، ما خواهان آزادی ناوالنی هستیم.

سازمان اجرای احکام قضایی فدرال در استان ولادیمیر روسیه امروز اظهار داشت که الکسی ناوالنی (منتقد دولت روسیه که از اواسط ماه مارس در زندان بسر می برد) به بخش بیمارستانی محکومان در این منطقه منتقل شد.

در خاتمه ماه مارس(اواسط فرودین)، وکلای ناوالنی از درد شدید کمر و مسائل جدی در پای راست ناوالنی خبر دادند. در تاریخ 31 مارس(11 فروردین)، معلوم شد که وی اعتصاب غذا نموده و خواهان اجازه دیدار پزشکان غیرنظامی شده است.

در تاریخ 16 آوریل (27 فروردین)، پزشکان مسکو در نامه ای سرگشاده در خصوص شرایط بحرانی الکسی ناوالنی که در 31 مارس به دلیل امتناع از پذیرش یک پزشک اعتصاب غذا نموده بود، منتشر کردند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت واشنگتن درباره عواقب ناشی از مرگ الکسی ناوالنی به مسکو هشدار داده است. سالیوان گفت: ما به طرف روسی گفتیم که مسئولیت آنچه برای ناوالنی در حین بازداشت اتفاق می افتد است. آنها توسط جامعه بین المللی جوابگو خواهند بود.

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47936

به "خبرنگاران آمریکا خواهان آزادی الکسی ناوالنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا خواهان آزادی الکسی ناوالنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید