خبرنگاران استاندار: آزمون های استانی در زنجان برگزار نمی شود

به گزارش بلاگ پو، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: این استان موافق برگزاری آزمون های استانی نیست و صرفا آزمون های ملی با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده همچنین نظارت مرکز بهداشت استان انجام می گیرد که هماهنگی های قبلی آن الزامی است.

خبرنگاران استاندار: آزمون های استانی در زنجان برگزار نمی شود

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای استان در خصوص نحوه برگزاری آزمون های مختلف اضافه کرد: هیچ فردی مخالف برگزاری آزمون ها در این استان نیست، اما این پذیرفتی نیست که ارگانی پیش از این اعلام کند 200 نفر در آزمون مشخصی شرکت خواهند کرد، اما این تعداد به یک هزار و 200 نفر افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: به این مهم باید توجه داشت که شرایط برگزاری آزمون های مختلف با توجه به شیوع بیماری کرونا در مقایسه با گذشته متفاوت تر شده و بر این مبنا متولی برگزار کننده وظیفه دارد، 2 هفته مانده به این رویداد خود را به رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مکتوب و با همکاری مرکز بهداشت استان ملزم و متعهد کند.

این مسؤول ادامه داد: اجرای پروتکل های بهداشتی در برگزاری آزمون های ملی در این استان باید قبل، حین و بعد آن با جدیت مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص تدابیر لازم انجام تا از بروز مسائل احتمالی جلوگیری شود.

استاندار زنجان ادامه داد: صرفا نامه نگاری مبنی بر برگزاری آزمون کفایت نمی کند و تمهیدات لازم برای آزمون های در سطح ملی با مبنای پروتکل های بهداشتی کرونایی انجام می شود.

حقیقی اضافه کرد: ارگان متولی برگزار کننده آزمون باید هماهنگی های لازم را با مرکز بهداشت و استانداری زنجان داشته باشد و اقدامات خود سرانه در شرایط کرونایی برای استان تبعات ناخوشایندی داشته که در صورت بروز چنین موضوعی برخوردهای لازم انجام می گیرد.

وی گفت: با هر مدیری که از مصوبات ستاد کرونای استان تمکین نکند، برخورد می شود و این در حالی است که با وجود تلاش های فراوان اجازه ندانم کاری ها داده نخواهد شد و برای مدیریت بهتر کمیته ای تحت عنوان کمیته آزمون به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با حضور رووسای دانشگاه ها، مدیرکل آموزش و پروش و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل می شود.

استاندار زنجان ادامه داد: بر این اساس تمامی پروتکل های ابلاغی توسط مرکز بهداشت استان برای برگزاری آزمون ها باید صورتجلسه و متولی برگزاری موظف به اجرای آن و نظارت های جدی در این خصوص از سوی کارشناسان بهداشتی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی امر در شرایط کنونی میزبان برنامه و آزمون های ملی نباشند، اضافه کرد: میزبانی در شرایط کنونی بازی با جان و سلامت اقشار مختلف مردم این استان است.

استاندار زنجان در ادامه به شرایط بیماری کرونا در این استان اشاره کرد و اضافه کرد: همکاری عموم مردم مبنی بر استفاد از ماسک و دستگاه های اجرایی موجب شده آثار خوبی در سطح این استان نمایان باشد که البته این مساله به معنی برقراری شرایط مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی اصل مهم و اجتناب ناپذیر در شرایط کرونایی است که تحقق این مهم به کاهش شمار مبتلایان و بستری ها منتهی شده در غیر اینصورت فرایند افزایشی وجود خواهد داشت.

این مسؤول ادامه داد: حفظ شرایط خوب کرونایی اهمیت زیادی دارد و چه بسا بی تفاوتی ها می تواند فرایند دیگری را رقم بزند، کما اینکه همین مساله در برخی شهرستان های استان نمود بیشتری داشته است.

استاندار زنجان ادامه داد: سیستم اداری استان باید بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی کرونایی را رعایت کند در غیر این صورت مسؤول مستقیم متولی بوده و باید جوابگوی مسائل پیش آمده باشد.

وی با اشاره به تشکل همیاران بهداشتی نیز گفت: این اقدام ارزشمندی بوده، چراکه با بکارگیری این همیاران از اقدامات زیر زمینی جلوگیری شده و نظارت ها بیش از گذشته افزایش یافته است.

حقیقی با گله مندی از فعالیت های شهرداران استان نیز اضافه کرد: آنگونه که باید و شاید انتظارات مد نظر، توسط شهرداری ها محقق نشده که در شرایط کنونی بسیار نقش آفرین هستند.

وی گفت: ممنوعیت تردد و تجمع عموم مردم و صاحبان اموات در آرامستان های استان به ویژه در شهرهای قرمز ادامه دارد و شهرداری ها در ارتباط با رفع موانع تردد با ناوگان حمل و نقل درون شهری، میادین دام سبک، پارک ها، اقدامات جدی داشته باشند.

استاندار زنجان ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که همچنان ورزشگاه های خصوصی به صورت پنهانی فعالیت می کنند که اداره کل ورزش و جوانان باید نظارت لازم را داشته باشد و علاوه بر آن، همیاران بهداشتی در ادارات و دستگاه های اجرایی نیز تشکل خواهد شد.

وی اضافه کرد: تجمعات کانون اصلی شیوع بیماری کرونا در این استان است و در این ارتباط فرمانداران و متولیان امر برای کاهش مسائل کرونایی بجای ارائه عملکرد، عملگرا باشند تا نتایج حاصل از آن ملموس باشد.

حقیقی اعلام کرد: دستگاه هایی که نیروی پرستاری دارند، موظف به اعلام اسامی آنها هستند در غیر این صورت به صورت مکتوب اعلام کنند تا خللی در امر خدمات رسانی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری هر گونه مراسم طی اعمال مدت یک هفته ای در شهرهای قرمز این استان ممنوع است، اضافه کرد: تصور بر این نباشد، با این اقدامات، شرایط استان نسبت به چند روز گذشته تغییر یافته و در این میان همچنان رعایت اصول بهدشت همچنان اصل مهم به شمار می رود.

به گفته این مسؤول ماسک زدن در تمامی ادارات دولتی و غیردولتی و اماکن سربسته الزامی است و به افراد بی توجه خدمات ارائه نخواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30038

به "خبرنگاران استاندار: آزمون های استانی در زنجان برگزار نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: آزمون های استانی در زنجان برگزار نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید