پروژه های نیمه تمام در اولویت بودجه 1400 استان زنجان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: در توزیع بودجه سال 1400، پروژه های نیمه تمام درصد بالا، در اولویت قرار گرفته است.

پروژه های نیمه تمام در اولویت بودجه 1400 استان زنجان

فتح الله حقیقی شامگاه روز گذشته (25آبانماه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان، با تاکید بر اینکه دستگاه ها علاوه بر بودجه استانی باید به دنبال جذب بودجه ملی باشند، اظهار کرد: پیش از تدوین لایحه بودجه سال 1400، جلسات بسیاری با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و براساس مستنداتی که ارائه شد، انتظار می رفت افزایش اعتبارات تملک دارایی استان، بیش از 29 درصد پیش بینی گردد.

وی اضافه کرد: انتظار می رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مراتب نارضایتی را به همراه مستنداتی که قبلا ارائه شده بود، طی نامه ای به رئیس آن سازمان اعلام نموده و برای افزایش سهم اعتبارات تملک دارایی استان، پیگیری های لازم را انجام دهد.

این مسئول با تاکید بر اهمیت فصل های مختلف بودجه، ادامه داد: در شرایط کنونی، فصل بهداشت و بخش درمان از اهمیت بالایی برخوردار است، ولی این مسئله دلیلی برای کم کاری و یا کم توجهی به دیگر بخش ها و فصول نیست. برای مثال استان زنجان که یکی از قطب های گردشگری است و باید علاوه بر اعتبارات استانی، اعتبارات ملی بیشتری را جذب کند که البته از بخش بودجه توسعه متوازن، اعتباری به بخش گردشگری ابلاغ خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به فصل ورزش و جوانان، توضیح داد: جامعه ای که به جوانان توجه نکند، خیلی زود با مشکل روبرو خواهد شد به همین دلیل بستری فراهم گردد تا جوانان در چارچوب قانون کشور زندگی شادی را داشته باشند. همچنین باید شرایطی را ایجاد کرد که فرصت زندگی برای جوانان سهل تر باشد.

حقیقی یادآور شد: در توزیع بودجه سال 1400، پروژه های نیمه تمام با درصد بالا در اولویت قرار گرفته است و عملکرد بالای دستگاه ها در جذب اعتبارات ملی اهمیت بالایی دارد. همچنین دستگاه ها باید مولدسازی را در راس امور قرار داد و پیگیری نمایند.

استاندار زنجان مطرح نمود: بیماری های غیرواگیر مسئله مهمی است که پس از کرونا می تواند به معضل مهمی تبدیل گردد و بیماری های قلبی و عروقی و سکته از مهم ترین آن است که به همین دلیل بخش بهداشت و درمان باید با توجه به بودجه ای که برایشان در نظر گرفته شده در راستای آموزش همگانی در جامعه کوشش نمایند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه عملکرد توسط مدیران دستگاه ها، گفت: حق مردم است که در رابطه با عملکرد دستگاه ها گزارشی را دریافت نمایند، به همین دلیل از دبیران کارگروه ها و شوراهای مختلف انتظار می رود اقدامات اجرا شده و توفیقات حاصل شده را به سمع و بصر مردم برسانند. مردم باید بدانند که زنجان جزو چهار استان برتر در حوزه مدیریت بحران، استان برتر پدافند غیرعامل و ...است.

این مسئول اظهار کرد: استان زنجان با 156 میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی توانسته 18 درصد سرمایه گذاری خارجی کشور را از آن خود کند که در این زمینه استان برتر است.

حقیقی ادامه داد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان، پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان - قزوین مطرح شده و اعتبار لازم به آن تخصیص یافت. همچنین اعتبار دو بانده کردن راه سلطانیه - قیدار - همدان و راه زنجان - بیجار - همدان اختصاص یافت و هدف از اتمام و به خاتمه رساندن این پروژها این است که زمان رسیدن به پایتخت یک ساعت کمتر و 7 میلیون تن بار بیشتری به استان وارد گردد. ولی هدف اصلی از خاتمه رساندن پروژه ها این است که با افتتاح آن گام اولیه تبدیل زنجان به مرکز لجستیک شمال غرب ایجاد می گردد که زیرساخت بسیار مهمی برای استان زنجان است.

استاندار زنجان یادآور شد: در حوزه مسکن نیز، بیش از 18 هزار واجد شرایط مسکن اقدام ملی در استان وجود دارد که زمین 11 هزار واحد آن تامین شده است و تامین زمین برای 7000 واحد در حال اجرا است و عملیات اجرایی بخشی از واحدها شروع شده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان توضیح داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در 42 سال گذشته علاوه بر مقابله با دشمنان توانسته توفیقات بسیاری را به دست آورد و هم در مقابل استبداد ایستادگی کند. برای مثال ساخت راه ها 6 برابر، ساخت سد 30 برابر بیشتر، پتروشیمی 15 برابر بیشتر و ... نسبت به اول انقلاب رشد نموده است و نیروهای مسلح با وجود تهدیداتی که برای کشور وجود داشت، حالا جزو نیروهای نظامی قدرتمند دنیا بوده و بخش پزشکی نیز در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37953

به "پروژه های نیمه تمام در اولویت بودجه 1400 استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های نیمه تمام در اولویت بودجه 1400 استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید