خبرنگاران داروی بیماران کرونایی به اندازه کافی در کرمانشاه وجود دارد

به گزارش بلاگ پو، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه در تهیه دارو برای بیماران کرونایی مسئله ای نداریم و به میزان لازم ذخیره دارویی در دانشگاه موجود است.

خبرنگاران داروی بیماران کرونایی به اندازه کافی در کرمانشاه وجود دارد

دکتر محمودرضا مرادی عصر چهارشنبه در جمع معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تدابیر لازم برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان اندیشیده شده است، اضافه نمود: اکنون بیمارستان های گلستان و فارابی و در شهرستانها نیز 10 درصد تخت های بیمارستانی به مبتلایان به کووید 19 اختصاص پیدا کرده است.

او گفت: اگر لازم باشد در شهر کرمانشاه 2 بیمارستان دیگر نیز آماده کرده ایم و به بیماران کرونایی اختصاص می دهیم اما فعلا نیاز نیست و 2 بیمارستان فعلی جوابگو است.

همکاری خوب همه دستگاه ها برای شکست کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: فعالیت اصحاب رسانه، صدا و سیما و اطلاع رسانی و آموزش های ارایه شده در فضای مجازی در بحث کنترل و پیشگیری از ویروس کووید 19 در استان بسیار چشمگیر و قابل توجه است و آموزش همگانی و عمومی تا به امروز نقش بسزایی در کنترل این بیماری داشته است.

مرادی اضافه نمود: شیوع کرونا از اواخر سال 2019 در چین مطرح شد و پس از یک هفته بعداز شیوع بیماری در چین و با آگاهی از سرایت بالای این بیماری در تاریخ 13 دی ماه 98 شیوع کرونا در هیات رئیسه دانشگاه مطرح و هشدارهای لازم برای آمادگی جهت مقابله با بیماری داده شد.

او گفت: از همان ابتدا کارهایی در بحث آموزش و اطلاع رسانی راه های پیشگیری، علائم بیماری، اپیدمیولوژی و راهکارهای مقابله و کنترل بیماری در دانشگاه انجام شد.

وی گفت: یکی از مهمترین کارهای انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حساس سازی مدیران ارشد استان در خصوص این بیماری بود.

وی اضافه نمود: با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت بهداشت ، جلسات متعددی در استانداری کرمانشاه برگزار شد و تمهیدات لازم نیز در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در ستاد استانی کرونا اتخاذ شد.

او شرح داد: استاندار و امام جمعه کرمانشاه همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و تمام ارگانها و ادارات در سطح استان موظف به رعایت دستورالعمل های مطرح شده از سوی دانشگاه در راستای کنترل بیماری و مقابله ویروس کرونا در استان شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: برای کنترل ورود ویروس به کشور از طریق مرزهای استان با همکاری نیروهای بهداشتی دانشگاه اقدامات بسیار خوب و موثری صورت گرفت.

مرادی اضافه نمود: اما متاسفانه شیوع این بیماری در مرکز کشور مطرح شد و خیلی زود در سراسر کشور نیز شیوع پیدا کرد.

اختصاص 2 بیمارستان به بیماران کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین در ادامه گفت: با این حال یک هفته پیش از اینکه اولین بیمار کرونایی در استان بستری شود ، بیمارستان گلستان به عنوان بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و پیش بینی لازم برای تعداد تخت های مورد نیاز انجام شد و آماده پذیرش بیمار بود.

مرادی اضافه نمود: با افزایش تعداد بیماران ، بیمارستان فارابی به دلیل داشتن فضای فیزیکی و تهویه هوای مناسب به عنوان مرکز دوم مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: خوشبختانه اکنون امکانات تشخیصی در استان وجود دارد و علاوه بر افراد مشکوک بستری در بیمارستان ،برای بیمارانی که با علائم مشکوک و سرپایی مراجعه می کنند نیز تست تشخیصی انجام داده می شود.

او گفت: در این فرایند نکته ای که اهمیت ویژه ای دارد همدلی و همراهی است که در استان ایجاد شده و تمام نهادها برای همراهی با دانشگاه علوم پزشکی در راستای شکست زنجیره کرونا پای کار آمده اند و نقش استاندار کرمانشاه در ایجاد این همبستگی و همراهی کم نظیر است.

وی گفت: نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد ، همراهی و همکاری جهادگران سلامت است و فعالیت شبانه روزی و بی وقفه این عزیزان در حفظ سلامت مردم بسیار قابل تقدیر است.

وی اضافه نمود: تمام همکاران پزشک ، پرستار ، نیروهای بهداشتی ، کادر درمانی بیمارستان ها، اعضای هیات علمی و همچنین معاونان و مدیران پر تلاش دانشگاه علوم پزشکی، در حفظ سلامت مردم با جان و دل در حال ارائه خدمت هستند .

او گفت: اگر فرایند مقابله با کرونا را در استان به صورت یک مثلث در نظر بگیریم که یک ضلع آن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکاران سلامت ، ضلع دیگر مردم و ضلع سوم نیز مدیران استانی باشند که همکاری بسیار خوبی را در این زمینه داشته اند ، برآیند کار فرایند رو به جلویی بوده است.

وی اضافه نمود: سعی ما بر این است که واقعیت ها را بیان کنیم و در این زمینه، نقش اصحاب رسانه جهت آگاه سازی جامعه و اطلاع رسانی صحیح حایز اهمیت است.

او گفت: از اصحاب رسانه می خواهیم تا با اطلاع رسانی صحیح، آرامش و اعتماد را در مردم ایجاد کنند و در راستای آگاهی بخشی به مردم و رعایت اصول بهداشتی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23587

به "خبرنگاران داروی بیماران کرونایی به اندازه کافی در کرمانشاه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داروی بیماران کرونایی به اندازه کافی در کرمانشاه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید