خبرنگاران رویترز: عربستان در صدد کاهش شمار زائران حج است

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رویترز دوشنبه شب در گزارشی گفت که عربستان سعودی در نظر دارد برای حج سال جاری تنها شمار محدودی زائر را بپذیرد.

خبرنگاران رویترز: عربستان در صدد کاهش شمار زائران حج است

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در عربستان به بیش از 100 هزار نفر، منابع مطلع اعلام نمودند؛ دولت سعودی در حج سال جاری برای جلوگیری از شیوع کرونا احتمالاً شمار معدودی از حجاج را بپذیرد.

بر اساس این گزارش، دو منبع مطلع گفتند که دولت سعودی سال جاری در نظر دارد تنها شمار اندکی را به عنوان امری نمادین برای حج بپذیرد و محدودیت هایی مانند محدویت سنی و معاینه های بیشتر پزشکی را اعمال کند.

در همین ارتباط یک منبع مطلع دیگر به رویترز گفت: با این محدودیت ها احتمالاً از هر کشور 20 درصد سهمیه زائران پذیرفته می گردد.

این منابع همچنین از فشار بعضی مقام ها برای لغو مراسم حج که از اواخر ماه جولای (مردادماه) شروع می گردد، خبر دادند.

این گزارش می افزاید؛ محدودیت و یا لغو مراسم حج، فشار مالی مضاعفی بر دولت سعودی وارد خواهد نمود که این روزها به خاطر کاهش شدید قیمت نفت و شیوع کرونا زیان دیده است. همچنین تحلیلگران، سال مالی دشواری را برای عربستان پیش بینی نموده اند.

عربستان سعودی از ماه مارس (اسفند/فروردین) زیارت عمره و برنامه ریزی برای انجام مناسک حج را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورد.

در سال 2019 حدد 19 میلیون مسلمان در زیارت عمره شرکت کردند و 2.6 میلیون نفر نیز به حج تمتع رفتند. طرح اصلاحات مالی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی افزایش ظرفیت عمره و تمتع سالانه تا 30 میلیون نفر و کسب درآمد 13.32 میلیارد دلاری تا 2030 بود.

وزارت بهداشت عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام نمود که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 105 هزار و 283 نفر رسیده و 746 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27899

به "خبرنگاران رویترز: عربستان در صدد کاهش شمار زائران حج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رویترز: عربستان در صدد کاهش شمار زائران حج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید