خبرنگاران رییس نظام مهندسی کشاورزی: کارشناسان بر فرآیندهای کشاورزی قم نظارت مستمر دارند

به گزارش بلاگ پو، قم - خبرنگاران - رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: کارشناسان و مهندسان عضو این سازمان بر فرآیندهای کشاورزی و دامداری استان نظارت مستمری دارند تا مردم با آسودگی خاطر از تولیدات این بخش استفاده نمایند.

خبرنگاران رییس نظام مهندسی کشاورزی: کارشناسان بر فرآیندهای کشاورزی قم نظارت مستمر دارند

عباس خرمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، بیان نمود: 2هزار و 462 مهندس از سطح کارشناسی تا دکتری عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم هستند و در زمینه های مختلف به منظور تقویت کمی و کیفی بخش کشاورزی استان، فعالیت می نمایند.

وی اضافه کرد: صدور گواهی معین صلاحیت و رتبه بندی و پروانه اشتغال برای اعضا، صدور پروانه واحدهای فراوریی در بخش های دام، طیور، شیلات، گلخانه و پرورش قارچ، صدور پروانه واحدهای خدمات گیاه پزشکی و نظارت بر کارخانه های خوراک دام ازجمله فعالیت های این سازمان برای ارتقای شرایط کشاورزی قم است.

وی ادامه داد: همچنین نقشه برداری اراضی و امور اجرایی صدور مجوز حفظ کاربری اراضی و استعلامات منابع طبیعی، طراحی و اجرای پروژه های آبیاری و آموزش کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی از دیگر مواردی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم در آن ورود جدی دارد.

خرمی گفت: این سازمان همچنین در اجرای برنامه های راهبردی معین شده برای تقویت صندلی کشاورزی در قم مانند اصلاح الگوی کشت، مهندسی کردن فرآیند فراوری محصولات کشاورزی اعم از دامی و گلخانه ای، تسریع و تسهیل در صدور مجوزها و پروانه ها به عنوان دروازه ورود سرمایه، کوشش در جهت اجرای قانون هوای پاک، راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و مراکز مهارت آموزی در سطح استان نیز فعال است.

وی ادامه داد: به طورکلی رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی گسترش سهم بری دانش از فراوری و مهندسی سازی فرآیند فراوری محصولات کشاورزی و در حقیقت حلقه اتصال فارغ التحصیلان و کارشناسان با کشاورزان و فراورینمایندگان است که دراین ارتباط دوسویه علاوه برافزایش بهره وری محصولات کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور، دغدغه اصلی اعضای این سازمان که همان ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با کشاورزی است نیز مرتفع می گردد .

در بخش کشاورزی کل زمین های قابل کشت قم برابر 105 هزار و 730 هکتار است که این رقم 46 صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل 21 هزار هکتار باغ و 44 هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط فراوری بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 746 هزار تن شامل 425 هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و 500 تن آبزیان و 320 هزار تن محصولات دامی است.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20662

به "خبرنگاران رییس نظام مهندسی کشاورزی: کارشناسان بر فرآیندهای کشاورزی قم نظارت مستمر دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس نظام مهندسی کشاورزی: کارشناسان بر فرآیندهای کشاورزی قم نظارت مستمر دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید