خبرنگاران صدها نفر در تایلند علیه دولت این کشور تظاهرات کردند

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- صدها نفر عصر روز شنبه در شهر بانکوک پایتخت تایلند، تظاهرات کردند و خواهان استعفای دولت و انحلال مجلس شدند.

خبرنگاران صدها نفر در تایلند علیه دولت این کشور تظاهرات کردند

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صدها نفر در بانکوک در عظیمترین تظاهرات اعتراضی از زمان کودتای نظامی سال 2014، شرکت کردند و خواهان استعفای دولت و انحلال مجلس تایلند شدند.

تظاهرکنندگان که دانشجویان هسته اصلی آن ها را تشکیل می دادند، شعارهای اعتراضی علیه دولت پرایوت چان-اوچا نخست وزیر تایلند که با کودتا به قدرت رسیده است، سر دادند و بازنگری در قانون اساسی این کشور را خواهان شدند.

پس از انتخابات سال گذشته، دادگاهی در تایلند حکم انحلال دومین حزب عظیم مخالف دولت در این کشور را داد و راه را برای تحکیم قدرت حزب حاکم هموار کرد. بعضی کارشناسان نیز قانون اساسی کنونی را عامل پیروزی پرایوت در انتخابات سال گذشته می دانند.

دولت پرایوت برپایه فرهنگی سنتی تایلند و وفاداری به پادشاه این کشور تشکیل شده است. هفته گذشته چندین نفر از اعضای کابینه پرایوت به دلیل اختلاف داخلی استعفای دسته جمعی خود را ارایه دادند.

بعضی تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که حاکی از اعتراض به نظام پادشاهی در این کشور بود.

این تظاهرات در حالی صورت گرفت که دولت تایلند هرگونه تجمع را به دلیل شیوع کرونا ممنوع نموده است. در این کشور تا به امروز 3 هزار و 246 نفر به کووید19 مبتلا شده و 58 نفر جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 1 مرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26580

به "خبرنگاران صدها نفر در تایلند علیه دولت این کشور تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صدها نفر در تایلند علیه دولت این کشور تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید