ناطق رفت، تندیس پدر بوکس ایران شکست

به گزارش بلاگ پو، در سال 1396 ناطق نوری از ریاست فدراسیون بوکس انصراف داد و تندیس حسن باشت باوی پدر بوکس ایران تخریب شد.

ناطق رفت، تندیس پدر بوکس ایران شکست

به گزرش خبرنگاران، سال 1396 یکی از فراموش نشدنی ترین سال ها، در کتاب خاطرات بعد از انقلاب جامعه بوکس بود. سالی که در آن نخستین رئیس بعد از انقلاب فدراسیون بوکس ایران، پس از گذشت 28 سال دل از جایگاه ریاست کند و فدراسیون بوکس را ترک کرد. رونمایی و شکسته شدن تندیس پدر بوکس ایران (حسن باشت باوی) در حالی که سالگرد رونمایی آن نرسیده بود، از جمله اتفاقات تلخ و شیرین سال جاری برای جامعه بوکس بود.

در ادامه این گزارش نیز سایر اتفاقات بوکس ایران در یک سال گذشته (سال 1396) مرور شده است که خواندن آن ها برای دوست داران این رشته می تواند جالب باشد.

رونمایی از تندیس پدر بوکس ایران

در تاریخ 12 فروردین 1396 طی مراسمی که با حضور دکتر تاجگردون رییس کمیسیون برنامه بودجه مجلس، شهردار و فرماندار گچساران، اهالی ورزش و پیشکسوتان برگزار گردید، همزمان با جشن تولد حسن باشت باوی ملقب به پدر بوکس ایران، از تندیس او نیز رو نمایی شد. این تندیس در یکی از بوستان های بزرگ شهر گچساران قرار داشت که بعدها روزهای خوشی شامل حال آن نشد.

پیگیری اردوهای تیم ملی با مربی کوبایی

تیم ملی بوکس ایران که توانسته بود با راهنمایی باربارو فرناندز خیمنز سرمربی کوبایی خود در نهمین دوره تورنمنت جاده ابریشم یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز(ایمان رمضانپور در وزن 91+ کیلوگرم(طلا)، امید احمدی صفا در وزن 49 کیلوگرم(نقره)، شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم(برنز) و سالار غلامی در وزن 91 کیلورگرم(برنز) را کسب کند، برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی تمرینات خود را زیر نظر مربی کوبایی پیگیری می کرد.

تنها سهمیه رقابت های دنیای به آلمان اعزام نشد!

تیم ملی بوکس ایران که از اواسط سال 95 زیر نظر مربی کوبایی تمرینات خود را پیگیری می کرد، برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2017(کسب سهمیه مسابقات دنیای آلمان) با 8 بوکسور در تاریخ هفتم اردیبهشت 1396 راهی ازبکستان شد. ایران با جوانترین ترکیب تاریخ خود در این مسابقات شرکت نموده بود و نفراتی چون سالار غلامی امید اول مدال بودند.

بوکسورهای برتر هر وزن در این مسابقات، جواز حضور در رقابت های دنیای آلمان را کسب می کردند. از تیم ملی ایران تنها یک بوکسور، سجاد کاظم زاده در وزن 69 کیلوگرم به مدال برنز رسیده و تنها سهمیه ایران برای قهرمانی دنیا را کسب کرد که با بی توجهی های عوامل فدراسیون بوکس، از اعزام این بوکسور به رقابت های دنیای خودداری شد.

سالار غلامی کاپیتان تیم ملی بوکس، از امیدهای اصلی کسب مدال در این رقابت ها بود که از کسب مدال باز ماند.

تک مدال(برنز) بوکس ایران در باکو!

در تاریخ 18 اردیبهشت 96 اعلام شد که ترکیب تیم ملی بوکس برای حضور در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی باکو تغییر می نماید و محمد عزیزی در وزن 91 کیلوگرم جانشین سالار غلامی شد. عزیزی با 21 سال سن جوانترین بوکسور اعزامی ایران به این دوره از بازی ها بود. در این مسابقات همه بوکسورهای ایران از گردونه مسابقات کنار رفتند و تنها یک مدال برنز توسط امید احمدی صفا در وزن 49 کیلوگرم کسب شد.

ترکیب اعزامی تیم ملی بوکس ایران به بازی های کشورهای اسلامی 2017 به قرار زیر بود:

49کیلوگرم: امید احمدی صفا

75کیلوگرم: شاهین موسوی

91کیلوگرم: محمد عزیزی

+91 کیلوگرم: رضا مرادخانی

برگزاری نخستین فستیوال بوکس رده سنی امیدها

نخستین دوره جشنواره بوکس امیدهای کشور از تاریخ 28 خرداد تا یکم تیر در شهر اصفهان برگزار شد.

قهرمانی جوانان آسیا و کسب مدال طلا توسط رضا حسن نیا

رقابت های بوکس قهرمانی جوانان آسیا از تاریخ 10 تیر به میزبانی شهر بانکوک در تایلند شروع و تا روز آدینه 17 تیر پیگیری شد که با یک نتیجه خوب برای تیم ملی جوانان ایران به انتها رسید. تیم ملی جوانان ایران بعد از چندین سال توانست یک مدال طلا و یک مدال برنز در رقابت های قهرمانی آسیا کسب کند. این مدال طلای تیم جوانان در شرایطی به دست آمد که فدراسیون بوکس حتی تیم جوانان را به یک تورنمنت تدارکاتی هم اعزام ننموده بود.

راهنمایی تیم ملی بوکس جوانان ایران در این مسابقات را امید رشید، رضا مهدی پور و مرتضی سپهوند به عنوان مربی بر عهده داشتند. رضا حسن نیا در وزن 81 کیلوگرم و امیرحسن ثقفی در وزن 91+ کیلوگرم به ترتیب، مدال های طلا و برنز ایران در این مسابقات را کسب کردند.

تیم ملی جوانان ایران در این مسابقات مقام چهارمی را از آن خود کرد.

بازگشت روزبهانی به تمرینات تیم ملی بوکس

در تاریخ هفتم مرداد ماه دور جدید اردوهای تیم ملی بوکس بزرگسالان با سرمربیگری باربارو فرناندز خیمنز کوبایی شروع شد که دعوت احسان روزبهانی از اخبارهای قابل توجه در آن بازه زمانی بود. البته گویا این دعوت هم برای بازگشت او به تمرینات تیم ملی کافی نبود و روزبهانی از شرکت کردن در تمرینات تیم ملی خودداری کرد.

شوک به جامعه بوکس با استعفای احمد ناطق نوری از ریاست!

دوشنبه 9 مرداد 1396 بزرگترین شوک به فدراسیون بوکس نیمه جان ایران وارد شد، اتفاقی که شاید به فکر هیچکس نمی رسید. احمد ناطق نوری که از سال 1368 ریاست فدراسیون بوکس ایران را در اختیار داشت با حضور در محل وزارت ورزش و جوانان از این سمت کناره گیری کرد تا حکومت سه دهه ای او به انتها برسد.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، با استعفای تنها رئیس فدراسیون بوکس بعد از انقلاب موافقت کرد و افشین داوری به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.

یک برنز برای بوکسورهای نوجوان ایران در آسیا!

تیم ملی بوکس نوجوانان ایران که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با هفت بوکسور راهی شهر پرتوپرنس کشور فیلیپین شده بود، تنها با کسب یک مدال برنز به کار خود انتها داد تا فرایند تک برنزهای ایران در رقابت های مختلف ادامه دار باشد.

راهنمایی این تیم را غلامرضا کریمی به عنوان سرمربی، همایون امیری به عنوان مربی و علی دانشمند(دبیر فدراسیون) به عنوان سرپرست در اختیار داشتند. تک مدال برنز ایران در این رقابت ها را حسین حاج آقا براری در وزن 54 کیلوگرم کسب کرد.

از اخراج خیمنز تا کاندید شدن داوری در مهر ماه!

پس از انتخاب افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس، خبرهای اخراج مربی کوبایی تیم ملی روز به روز پر رنگ تر می شد که در نهایت با تصمیم داوری، باربارو فرناندز خیمنز کوبایی از سمت سرمربیگری تیم ملی بوکس کنار گذاشته شد. این اتفاق در حالی رخ داد که طبق گفته روح الله حسینی قرار بود این مربی تا بازی های آسیایی 2018 جاکارتا راهنمایی تیم ملی بوکس را بر عهده داشته باشد.

حواشی فدراسیون بوکس با رفتن خیمنز به انتها نرسید تا مهر ماه سال 96 برای جامعه بوکس یک ماه پر حاشیه باشد. افشین داوری که پس انتخاب به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس در مصاحبه های خود اعلام نموده بود قصد شرکت کردن در مجمع انتخابات ریاست فدراسیون بوکس را ندارد، با تصمیمات جنجالی در فدراسیون از جمله اخراج مربی کوبایی و کنسل کردن اردوهای تیم ملی، انتقادهای زیادی را پیش روی خود می دید تا اینکه، کاندید شدنش در انتخابات ریاست فدراسیون بوکس را خاطرنشان کرد.

کاندیدا شدن یک زن برای ریاست فدراسیون بوکس!

در حالی که فدراسیون بوکس از معدود فدراسیون هایی است که در بخش بانوان هیچ فعالیتی ندارد، کاندیدا شدن یک زن برای در اختیار دریافت ریاست این فدراسیون از جمله خبرهای تعجب برانگیز بود. در حالی که زمان ثبت نام کاندیداها برای مجمع بوکس رو به انتها بود، بدرالملوک کهرنگی در این انتخابات ثبت نام کرد.

البته او در روز مجمع ریاست فدراسیون بوکس از شرکت کردن در این انتخابات انصراف داد. بدرالملوک کهرنگی همسر ناصر طالبی رئیس سابق فدراسیون اسکی ایران است.

بازگشت اکبر احدی به سرمربیگری تیم ملی

پس از انتها رقابت های بوکس قهرمانی کشور و کنار گذاشته شدن سرمربی کوبایی تیم ملی(خیمنز)، پیش از برگزاری این رقابت ها با حضور اکبر احدی در محل برگزاری مسابقات اینطور به نظر می رسید که احتمال بازگشت او به بوکس وجود داشته باشد.

با این اوصاف عصر روز شنبه 13 آبان ماه با تصمیمات گرفته شده در فدراسیون بوکس، اکبر احدی سرمربیگری تیم ملی بوکس ایران را بار دیگر بر عهده گرفت.

آوار شدن خانه کاپیتان تیم ملی بوکس در زلزله سرپل ذهاب

در جریان زلزله شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه، خانه فروتن گل آرا کاپیتان تیم ملی بوکس ایران در شهر سرپل ذهاب ویران شد. او با گذاشتن عکسی از مدال های خارج شده اش از زیر آوارها در فضای مجازی از این حادثه دلخراش ابراز ناراحتی کرد.

در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون بوکس حسین ثوری جانشین ناطق نوری شد

روز (سه شنبه) پنجم دی، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون بوکس ایران به میزبانی آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید. در انتها این انتخابات حسین ثوری با کسب 23 رأی از 40 رأی موجود، به عنوان رئیس جدید فدراسیون بوکس انتخاب شد. روح الله حسینی نیز 15 رای و حسین فشی 2 رای را در این مجمع کسب کردند.

کسب دو نقره و یک برنز در تورنمنت بلغارستان

تیم 7 نفره بوکس ایران با دو مدال نقره سجاد کاظم زاده در وزن 69 و سالار غلامی در وزن 91 کیلوگرم و یک مدال برنز سید شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم به کار خود در این رقابت ها انتها داد. راهنمایی تیم ملی بوکس ایران در این رقابت ها را اکبر احدی به عنوان سرمربی در اختیار داشت.

البته پیش از برگزاری این مسابقات قرار بود تیم ملی بوکس ایران یک اردوی مشترک را با تیم ملی بلغارستان برگزار کند که به دلیل مسائل فدراسیون این اردو کنسل شد.

یک فدراسیون و دو رئیس/ ناطق نوری کلید اتاق ریاست را به ثوری تحویل نمی دهد!

در روزهای انتهای سال 1396 و در اسفند ماه، خبرهایی مبنی بر تحویل ندادن کلید اتاق ریاست فدراسیون بوکس از سوی احمد ناطق نوری به حسین ثوری رئیس جدید فدراسیون بوکس منتشر شد که برای همه جامعه ورزش تعجب آور بود.

البته در این میان پرداخت حقوق کارمندان شخصی ناطق نور از بودجه فدراسیون بوکس که بیت المال محسوب می گردد، از دیگر شاهکارهای این رئیس حرفه ای بود.

تندیسی که سالگرد رونمایی ندید/ تندیس پدر بوکس تخریب شد!

در تاریخ 12 فروردین 1396 همزمان با جشن تولد 90 سالگی حسن باشت باوی پدر بوکس ایران، از تندیس این پیشکسوت بوکس در گچساران رونمایی شد.این تندیس که طی مراسمی با حضور دکتر تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس، شهردار و فرماندار گچساران، اهالی ورزش و پیشکسوتان این رشته رونمایی شد طبق اخبار منتشر شده، در حالی که کمتر از یک سال از زمان رونمایی آن می گذشت، تخریب شد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17871

به "ناطق رفت، تندیس پدر بوکس ایران شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناطق رفت، تندیس پدر بوکس ایران شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید