خبرنگاران معاون علوم پزشکی کرمان: ویروس کرونا در هوا پخش نمی شود

به گزارش بلاگ پو، کرمان - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید براینکه در خانه ماندن موثرترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است، گفت: برخلاف شایعات در شبکه های اجتماعی ، ویروس کرونا به دلیل آنکه دارای ذرات سنگینی است فقط از طریق ترشحات تنفسی منتقل شده و به هیچ عنوان در هوا پخش نمی شود .

خبرنگاران معاون علوم پزشکی کرمان: ویروس کرونا در هوا پخش نمی شود

سید احمد وحیدی طباطبایی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران از طریق فضای مجازی به تشریح نحوه انتشار این ویروس پرداخت و اضافه کرد: اما در مراکز درمانی که بیماران کرونایی در آن ها بستری هستند، امکان انتقال از هوا فقط در بخش های بستری بیماران کرونایی تا اندازه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی میزان سرایت پذیری یک بیماری بالا می رود که یک بیمار بتواند، بیماری خود را به بیش از یک نفر مبتلا کند که در آن موقع، شرایط برای یک اپیدمی مهیا و بیماری از حالت خاص بودن به حالت عمومی تبدیل خواهد شد.

وحیدی طباطبایی با اشاره به اینکه تعداد تماس ها ، مدت زمان عفونت زایی و احتمال تماس از جمله عواملی است که روی میزان سرایت پذیری ویروس کرونا تاثیر دارند گفت : میزان سرایت پذیری ویروس کرونا طی 10 روز اول اسفندماه سال 98 به طور متوسط 4 (یعنی هر یک نفر مبتلا به ویروس کرونا می توانست 4 نفر دیگر را آلوده کند) و در همین بازه زمانی (10 روز اول اسفندماه) مدت عفونت زایی این بیماری 10 روز بود اما در هفته اول فروردین به دلیل آنکه مردم یکسری مداخلات را انجام داده بودند، احتمال انتقال ویروس از 4 به 3.5 و مدت زمان عفونت زایی از 10 روز به 9 روز کاهش پیدا کرد.

وی همچنین با بیان اینکه از روز گذشته تست 17 مورد قطعی مثبت کرونا اعلام شده گفت: با احتساب نفرات جدید، از آغاز اپیدمی تا به امروز آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان به 251 نفر رسید.

وحیدی طباطبایی اضافه کرد: از تعداد 66 مورد آزمایش انجام گرفته در 24 ساعت گذشته، جواب آزمایش 17 مورد شامل هشت مرد و 9 مورد زن مثبت اعلام شده است.

وی بیان نمود: از ابتدای اپیدمی کرونا در استان کرمان تا به امروز یک هزار و 723 مورد به علت بیماری های حاد تنفسی در بیمارستان های سطح استان بستری شده اند و از این تعداد یک هزار و 162 مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا بوده که مورد تست آزمایشگاهی قرار گرفته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از 17 نفر مبتلا به ویروس کرونا، 13 مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و 2 مورد نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بم بوده اند.

وی شرح داد: طی روز گذشته یک مورد فوتی آقا 33 ساله ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را در شهرستان رفسنجان که دارای بیماری زمینه ای نیز بوده، داشته ایم که در مجموع جانباختگان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمان به 26 مورد رسید.

وحیدی طباطبایی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 32 نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان های سطح استان ترخیص شده اند و مجموع بهبودیافتگان به 157 نفر از آغاز اپیدمی تا به امروز رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22889

به "خبرنگاران معاون علوم پزشکی کرمان: ویروس کرونا در هوا پخش نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون علوم پزشکی کرمان: ویروس کرونا در هوا پخش نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید