خبرنگاران ویروس کرونا در فضای مجازی: توئیتری ها انتقاد می نمایند، تلگرامی ها نگرانند

به گزارش بلاگ پو، با گذشت چند روز از شیوع کرونا در تهران، مهمترین مسئله کشور موضوع شیوع ویروس کرونا شده است. آنالیز مطالب پربازدید تلگرامی نشان می دهد که در میان کاربران تلگرامی، نگرانی بابت شیوع این بیماری و نحوه پیشگیری از آن قابل توجه است؛ اما در توئیتر، انتقاد از مسئولان کشور پرلایک ترین مضمون بوده است.

خبرنگاران ویروس کرونا در فضای مجازی: توئیتری ها انتقاد می نمایند، تلگرامی ها نگرانند

با گذشت چند روز از شیوع کرونا در تهران، مهمترین مسئله کشور موضوع شیوع ویروس کرونا شده است. این مسئله پس از سخنان امیرآبادی نماینده مجلس مبنی بر کشته شدن 50 نفر به دلیل کرونا، وارد فاز جدیدی شد. آنالیز مطالب پربازدید تلگرامی نشان می دهد که در میان کاربران تلگرامی، نگرانی بابت شیوع این بیماری و نحوه پیشگیری از آن قابل توجه است؛ اما در توئیتر، انتقاد از مسئولان کشور پرلایک ترین مضمون بوده است.

توئیتر: کرونا؛ نمایانگر بی اعتمادی مردم به مسئولان

هشتگ کرونا همچنان ترند اول توئیتر فارسی است. آنالیز های سرویس داده کاوی خبرنگاران بر روی توئیت های با حداقل هزار لایک در خصوص ویروس کرونا نشان می دهد که انتقاد از مسئولان به دلیل سوء مدیریت در مواجهه با کرونا که باعث گسترش بیشتر این ویروس شده، پرلایک ترین توئیت ها را به خود اختصاص داده است و برخلاف تلگرام، مطالبی که در خصوص پیشگیری از این بیماری است جزو توئیت های پرلایک نیست.

علاوه بر انتقاد از مسئولان، اطلاع رسانی در خصوص کرونا نیز یکی از پرلایک ترین مضامین منتشر شده در توئیتر بوده و 15درصد لایک های مربوط به این موضوع را به خود اختصاص داده است. کاربری در این رابطه نوشته است:

خوشبختانه 2 نفر از مبتلایان به کورنا بهبود یافتند و از آی سی یو به بخش منتقل شدند. یک نفر از مبتلایان هم از بیمارستان مرخص شده است. تا کنون هیچ کودک و نوجوانی مبتلا به کرونا در کشور نداشتیم.

مطالب طنز در خصوص کرونا نیز در توئیتر پرطرفدار بوده و 9درصد لایک های توئیت های مورد آنالیز را به خود اختصاص داده است. کاربری در این راستا نوشته است:

به عنوان یک بیولوژیست عرض کنم که سعی کنین تو وعده های غذا قرمه سبزی رو تو اولویت قرار بدین از نظر پزشکی اصلا فایده ای برای پیشگیری از کرونا نداره ولی این دم اخری غذای خوشمزه بخورید

حمایت از پزشکان و پرستاران نیز در توئیت های محدودی دیده شده است که 4 درصد لایک ها را به خود اختصاص داده. از جمله یکی از این توئیت هایی که در میان 10 توئیت کرونایی پرلایک در روز گذشته بود:

کادر درمان بیمارستان های درگیر کرونا سزاوار عمیق ترین تشکرها و شدیدترین تحسین ها هستند. رسماً جانشان را کف دستشان گذاشته اند (و تا همین حالا هم چند تلفات داشته اند). مثل آتش نشان های پلاسکو.

تلگرام: بیم و امید کاربران در خصوص کرونا

در تلگرام، اخبار مربوط به واکسن کرونا، اخبار مربوط به شیوع این بیماری و راه های پیشگیری از آن، بیشترین توجهات را در میان 10 خبر پربازدید تلگرامی داشته است.

پربازدیدترین مطلب منتشر شده در خصوص ویروس کرونا به مطلبی در کانال مجله پزشکی اختصاص دارد که بیش از 642هزار بار دیده شده است:

فوری/ادعای دانشمندان آمریکایی: واکسن کرونا کشف شد!

دانشمندان آمریکایی ادعا می نمایند که شرکت مهندسی ژنتیک ایالت تگزاس پیروز به کشف واکسن ویروس کرونا شده است/انتخاب

پربازدید بودن این خبر حاکی از آن است که مردم به دنبال خبرهای امیدوارنماینده برای عبور از سد این بیماری هستند. آن گونه که کانال گیزمیر ادعا نموده، آن ها حتی در خصوص اختراع این واکسن از این کانال پرس و جوهایی داشته اند و پاسخ این کانال به این سوالات بیش از 413هزار بار دیده شده است.

این امر حاکی از نگرانی آن ها بابت شیوع ویروس کرونا است. نگرانی که با ادعای دیروز امیرآبادی تشدید شده است و در میان مطالب پربازدید، دو مطلب پربازدید در کانال های گیزمیز با بیش از 515هزار بازدید و خبرهای فوری/مهم با بیش از 461 هزار بازدید، به این موضوع اختصاص داشته است:

#فوری فوت 50 نفر براثر #کرونا در قم / قم باید قرنطینه گردد امیرآبادی در حاشیه جلسه مجلس:

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20562

به "خبرنگاران ویروس کرونا در فضای مجازی: توئیتری ها انتقاد می نمایند، تلگرامی ها نگرانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ویروس کرونا در فضای مجازی: توئیتری ها انتقاد می نمایند، تلگرامی ها نگرانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید