خرید خانه وام دار با پرداخت ماهی 50 تا 300 میلیون

به گزارش بلاگ پو، خرید خانه وام دار در تهران جدیدترین تاکتیک بازار مستاصل مسکن مرکز به شمار میرود. در شهری که میانه قیمت خانه متری 46 میلیون و 700 هزار تومان است، واحد های مسکونی منطقه یک، تقریبا متری 95 میلیون و 115 هزار تومان ارزش دارند و در پرطرفدارترین و محبوب ترین نقطه، یعنی منطقه پنج، خانه ها 56 میلیون و 327 هزار تومان به ازای هر مترمربع فروخته می شوند، جستجو برای خرید خانه وام دار و فروش اقساطی خانه راه حل و میانبر دو طرف عرضه و تقاضا محسوب می گردد. گروه اول فروش اقساطی را به چشم عملیاتی برای آزادسازی سرمایه های حبس شده در بخش مسکن می بیند. خریداران هم می دانند برای تصاحب خانه 100 متری در تهران، حداقل به چهار میلیارد و 670 میلیون سرمایه احتیاج دارد؛ پس اگر سراغ واحدی برود که به شکل اقساطی یا با قید خانه وام دار عرضه شده، شانس خرید آن افزایش پیدا می نماید. اما این دو گروه در حال حاضر چطوری با هم به توافق می رسند؟

خرید خانه وام دار با پرداخت ماهی 50 تا 300 میلیون

به گزارش خبرنگاران، واحدی 54 متری در مشیریه تهران بین آگهی های به چشم می خورد که قیمت آن متری 22 میلیون و 200 هزار تومان است و ارزش کل معامله به 1.2 میلیارد تومان می رسد. خانه در سال 1384 ساخته شده است و می توان طبق قانون روی آن تا سقف 480 میلیون تومان وام دریافت کرد. اگر خانه را ببینید و چشمتان را بگیرد، باید 720 میلیون تومان نقد داشته باشید. در جزییات آمده واحد یک اتاق خواب دارد و از انباری برخوردار است، اما پارکینگ و آسانسور ندارد. نبود آسانسور را با توجه به اینکه خانه در طبقه دوم ساختمانی چهارطبقه واقع شده، می توان نادیده گرفت، اما نبود پارکینگ دردسر بزرگی است.

فروشنده دیگری در شهرک کاروان که الان به آن محله شهرک رضویه می گویند و سمت جنوب شرق تهران واقع شده، کوشش می نماید واحد 50 متری خود را با اتکا به وام 480 میلیون تومانی مسکن بفروشد. ارزش این خانه متری 23 میلیون تومان است و قیمت کل معامله به یک میلیارد و 150 میلیون تومان می رسد. بعلاوه مستاجری که الان در آن سکونت دارد، 170 میلیون تومان رهن دست صاحبخانه دارد. پس با 600 میلیون نقد می توان خانه را خرید. آن هایی که حرفه ای هستند و با مراحل پرداخت وام مسکن آشنا هستند، اطلاع دارند که دریافت همان 480 میلیون تسهیلات، نقدا حدود 100 میلیون تومان آب می خورد.

خرید خانه وام دار در تهران را می توان به شکل یک رویا در حوالی دریاچه چیتگر دنبال کرد. آگهی های زیادی با چنین مشخصاتی آن طرف ها به چشم می خورد. یکی از آن ها واحدی 100 متری، دوخوابه و واقع در برج تندیس است که تازه ساز به شمار میرود. مشاور املاک زحمت کشیده و محاسبه نموده خریدار قادر است تا سقف 450 میلیون تومان وام خرید مسکن دریافت کند. خانه را الان می خرید و 12 سال برای پرداخت اقساط بانکی و تسویه وام فرصت خواهید داشت. اطراف دریاچه چیتگر، واحد 100 متری دیگری آگهی شده که از مجموع ارزش 1.35 میلیاردی آن، 600 میلیون تومان را وام تشکیل می دهد. می ماند 750 میلیون تومان که در روز معامله باید نقدی تحویل فروشنده گردد.

مالک واحدی 80 متری در طرشت، ادعا می نماید حاضر است با پرداخت 2.4 میلیارد تومان آن را واگذار کند. قیمت ملک به پنج میلیارد و 200 میلیون تومان می رسد و هر مترمربع از خانه، 65 میلیون تومان ارزش گذاری شده است. اگر پیش پرداخت را نقدی حاضر و آماده داشته باشید، 2.8 میلیارد تومان به جای مانده را می توان ظرف یک سال تسویه کرد. یعنی تقریبا ماهی 234 میلیون تومان! فروشنده خودش بر سنگین بودن رقم اقساط واقف است، به همین علت در انتهای آگهی مدل دیگری از توافق را پیشنهاد داده: قابل معاوضه با ماشین یا آپارتمان کوچکتر در منطقه ها پنج، دو، 9 و 10 تهران!

خرید خانه وام دار در تهران جدیدترین تاکتیک بازار مستاصل مسکن مرکز به شمار میرود

بیشتر آگهی های فروش خانه وام دار در تهران برای واحد های سمت غرب تهران، مثل چیتگر منتشر می گردد. در مرکز شهر، جایی مثل میدان حر هم می توان ردپای چنین خانه هایی را پیدا کرد. به عنوان مثال یک انبوه ساز واحد های 70 متری خود را پیشنهاد نموده که قیمت نقد آن ها به 2.5 میلیارد تومان می رسد. خریدار می تواند 650 میلیون نقد بدهد و همزمان که به بانک بابت 450 میلیون تومان وام قسط می پردازد، تا 40 ماه تقریبا ماهی 35 میلیون به فروشنده پرداخت کند. سرگیجه آور است نه؟

واحد 63 متری دیگری در خیابان قزوین آگهی شده که ارزش هر مترمربع آن نزدیک 28 میلیون تومان است. یعنی خرید آن حدود یک میلیارد و 760 میلیون بودجه احتیاج دارد، اما می توانید آن را با پرداخت 980 میلیون تومان نقد صاحب شوید، چون 480 میلیون وام مسکن دارد و 300 میلیون هم پول رهن مستاجری است که الان در آن سکونت دارد. با این وجود خانه بیشتر به درد سرمایه گذاری می خورد تا سکونت.

خرید خانه وام دار در تهران، همواره به معنی واحد های نقلی نیست. بین آگهی هایی که برای فروش اقساطی واحد های لوکس، بزرگ متراژ و نوساز منتشر شده به موارد قابل توجهی برخورد می کنیم. حتما می دانید قیمت خانه نوساز، گران تر از حالت معمول است و اگر متراژ آن هم بالا برود رسما شانس کمی برای فروش خواهد دشات. به همین دلیل فروشنده واحدی 190 متری در یوسف آباد که تازه ساز است و کلیدنخورده و در عین حال تاحدودی لوکس، تصمیم گرفته خانه اش را به صورت اقساطی بفروشد تا حداقل بتواند بخشی از سرمایه اش را آزاد کند.

خرید خانه وام دار در تهران را که جستجو کنید، حتما به آگهی های مشابه می رسید. در خصوص حاضر، مالک خانه را برای فروش نقدی، متری 81 میلیون و 600 هزار تومان و با ارزش کل 15 میلیارد و 500 میلیون تومان ارزش گذاری نموده است. در روش اقساطی، قیمت هر مترمربع به 127 میلیون و 600 هزار تومان و قیمت نهایی ملک به حدود 24 میلیارد و 255 میلیون تومان خواهد رسید. خریدار، باید شش میلیارد و 555 میلیون تومان پیش پرداخت بدهد و بپذیرد باقی پول را در اقساط یک تا حداکثر پنج ساله، تسویه کند. رقم اقساط در دوره بازپرداخت 60 ماهه به نزدیک 300 میلیون تومان می رسد. سند خانه در این حالت با قید عبارت اجاره به شرط تملیک از طرف بانک به خریدار منتقل می گردد. او با پرداخت ماهی 295 میلیون تومان، صاحب واحدی 190 متری می گردد که از نور شمال و جنوب برخوردار است، سه اتاق خواب دارد که یکی از آن ها مستر به شمار میرود، در طبقه اول آپارتمانی 13 طبقه واقع شده، کابینت ممبران و کف سنگ، تراس و حیاط خلوت 10 متری دارد و پارکینگ و انباری و آسانسورش به راه است.

منبع: فرارو
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 68670

به "خرید خانه وام دار با پرداخت ماهی 50 تا 300 میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید خانه وام دار با پرداخت ماهی 50 تا 300 میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید