خطیب زاده: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران کاملا قانونی و مشروع دنبال می گردد

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه درخصوص همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی هسته ای واکنش نشان داد.

خطیب زاده: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران کاملا قانونی و مشروع دنبال می گردد

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه درخصوص همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی هسته ای، ضمن محکوم کردن این مواضع غیرمسئولانه گفت: از سه کشور اروپایی انتظار می رود که به جای فرافکنی سیاسی، در جهت پایبندی کامل به تعهداتشان طبق برجام و مصوبات کمیسیون مشترک اقدام کنند و به اجرای کامل برجام برگردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران کاملا در چارچوب قوانین بین الملل و کاملا قانونی و مشروع بوده و در راستای حقوق ذاتی لاینفک کشورها دنبال می گردد.

خطیب زاده در ادامه مطرح نمود: با خروج ایالات متحده از برجام و اعمال مجدد تحریم ها و تداوم بدعهدی اروپا در زمینه انتفاع مالی ایران از برطرف تحریم های تعهد شده در برجام، جمهوری اسلامی ایران طبق بندهای 26 و 36 برجام گام های هسته ای را برداشته است که کاملا منطبق با برجام است و همیشه تاکید داشته است که در صورت اجرای کامل برجام از سوی طرف های مقابل، بازگشت پذیر خواهند بود.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38300

به "خطیب زاده: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران کاملا قانونی و مشروع دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران کاملا قانونی و مشروع دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید