خواهان توقف یا اصلاح فرایند کلاس های مجازی دانشگاه اصفهان هستیم ، بی توجهی اساتید به شرایط دانشجویان در قرنطینه

به گزارش بلاگ پو، دانشجویان مهندسی برق دانشگاه اصفهان در اعتراض به شرایط نابرابر تحصیل در آموزش غیرحضوری، نامه ای به مسئولان این دانشگاه نوشتند و اعلام کردند: حق مسلم دانشجو است که از امکانات آموزشی به درستی بهره مند گردد.

خواهان توقف یا اصلاح فرایند کلاس های مجازی دانشگاه اصفهان هستیم ، بی توجهی اساتید به شرایط دانشجویان در قرنطینه

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشجویان مهندسی برق دانشگاه اصفهان در اعتراض به شرایط نابرابر تحصیل در آموزش غیرحضوری، نامه ای به مسئولان این دانشگاه نوشتند.

در این نامه آمده است:

با توجه به اینکه چند هفته کلاس های دانشگاه به صورت مجازی برگزار شده و با توجه به شرایط کنونی کلاس ها ما دانشجویان اعتراض خود را نسبت به کلاس های مجازی اعلام می داریم، چون این حق مسلم دانشجو است که از امکانات آموزشی به درستی بهره مند گردد و در شرایط فعلی به هیچ عنوان یادگیری صورت نمی گیرد.

یکی از دلایل عمده نارضایتی دانشجویان مسائل زیادی است که در تدریس برخی اساتید وجود دارد. بعضا مشاهده شده که اساتید محترم به سرعت مطالب درسی را جلو می برند و به اعتراضات دانشجویان توجهی نمی نمایند و با قراردادن تکالیف پی در پی فشار زیادی را به دانشجویان تحمیل می نماید که این سوای عدم یادگیری، باعث دلزدگی دانشجویان از دروس مربوطه شده است.

تقریبا تمام دروس رشته های مهندسی دروس مفهومی و دشواری هستند و دانشجو در شرایط عادی هم احتیاج به کوشش زیادی برای درک مطالب و کسب نمره مناسب داشت که اکنون با توجه به کیفیت پایین تدریس اساتید در کلاس های مجازی این شرایط خیلی سخت تر شده و فرایند یادگیری دانشجو را به کلی مختل نموده است.

از طرفی در حال حاضر کشور در شرایط بحرانی به سر می برد و تعداد زیادی از دانشجویان شرایط روحی و روانی مساعدی برای درس خواندن (که به لطف آموزش مجازی نسبت به قبل سخت تر و سنگین تر شده) ندارند. با توجه به اینکه ویروس کونا جان عده زیادی از هموطنان ما را گرفته و بعضا دانشجویان نیز عزیزان خود را از دست داده اند، این شرایط به مراتب سخت تر هم شده است.

متاسفانه دیده می گردد که برخی اساتید فکر می نمایند که، چون در شرایط قرنطینه هستیم، دانشجویان وقت آزاد زیادی دارند و بنابراین موظفند که فشار زیادی را که از تدریس مجازی و تکالیف زیاد بر آن ها وارد می گردد، تحمل نمایند و در غیر این صورت مقصد خود دانشجو است که از وقتش به درستی استفاده ننموده! در حالیکه اینگونه نیست که شرایط مساعد باشد و دانشجو کم کاری کند و اگر شرایط عادی بود دانشگاه ها تعطیل نمی شد. پس این توقع اساتید از دانشجو درست نیست و همانطور که برخی اساتید می گویند که به دلیل شرایط موجود نمی توانند مطالب را با کیفیت بالاتری ارائه دهند، دانشجو هم دقیقا به همین علت نمی تواند به خوبی مطالعه کند!

از سوی دیگر حجم زیاد اینترنت مصرفی در کلاس های مجازی نیز فشار زیادی به دانشجویان وارد نموده و باعث تحمیل هزینه های زیادی به دانشجویان شده است و همینطور کیفیت پایین سامانه کلاس های مجازی که دائما در کلاس ها با مسائل صدا یا قطعی های مکرر روبه رو هستیم. این مساله به خصوص در مورد دانشجویان نوبت دوم که باید شهریه پرداخت نمایند و هم هزینه اینترنت بدهند، خیلی محسوس تر است.

در نهایت با توجه به مسائل زیادی که ذکر شد ما دانشجویان خواستار توقف یا اصلاح فرایند کلاس های مجازی هستیم در غیر این صورت از ما انتظار مشارکت در کلاس های مجازی را نداشته باشید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25085

به "خواهان توقف یا اصلاح فرایند کلاس های مجازی دانشگاه اصفهان هستیم ، بی توجهی اساتید به شرایط دانشجویان در قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهان توقف یا اصلاح فرایند کلاس های مجازی دانشگاه اصفهان هستیم ، بی توجهی اساتید به شرایط دانشجویان در قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید