خون تازه در رگ های تورهای معرفی ایران

به گزارش بلاگ پو، به تازگی دفتر بازاریابی و تبلیغات به این نتیجه رسیده تاشیوه نامه ای برای ساماندهی، تبیین اهداف و معین کردن زوایای مختلف این عملیات اطلاع رسانی و تبلیغاتی و بازاریابی تنظیم کند.

خون تازه در رگ های تورهای معرفی ایران

محمدابراهیم لاریجانی، برگزاری تورهای آشناسازی را یکی از ابزارهای تبلیغات گردشگری دانست و درباره شیوه نامه ای که تهیه و ابلاغ شده، گفت: تورهای آشناسازی این امکان را فراهم می نماید تا افرادی از کشورهای بازار هدف ایران واقعیت های کشور، جاذبه ها، کیفیت خدمات و امنیت را از نزدیک ببینند، بنابراین یکی از تکنیک ها و ابزارهای پیروز بازاریابی برگزاری تورهای آشناسازی است که همه کشورهای پیشرو در گردشگری آن را انجام می دهند.

وی اضافه نمود: سال گذشته در ایران حدود 11 تور آشناسازی با دعوت از 194 نفر از کشورهای بازار هدف گردشگری برگزار گردید و در داخل، بخش خصوصی و دولتی همواره از اجرای آن استقبال نموده اند. بر همین اساس دفتر بازاریابی و تبلیغات به این نتیجه رسید که شیوه نامه ای برای ساماندهی، تبیین اهداف و معین کردن زوایای مختلف این عملیاتِ اطلاع رسانی و تبلیغاتی و بازاریابی تنظیم کند. اکنون شیوه نامه تورهای آشناسازی ایران برای کشورهای بازار هدف گردشگری نوشته شده است.

او ادامه داد: این شیوه نامه دو بخش دارد که در بخش نخست آن، انواع تورهای آشناسازی معین شده که شامل شش گروهِ تور اپراتورها، آژانس ها و فعالان گردشگری، اصحاب رسانه، بلاگرها، مجریان رادیو و تلویزیون، افراد اثرگذار مرجع و اینفلوئنسرها، سلبریتی ها، هنرمندان و افراد مشهور در آن کشور، مدیران دولتی کشورهای هدف و گروه های ترکیبی که همه این شخصیت ها را در برمی گیرد، است.

لاریجانی اضافه نمود: نحوه برگزاری تورهای آشناسازی موضوع دیگری است که در این شیوه نامه به آن پرداخته شده است. در ایران معمول بوده هزینه گشت و اقامت به عهده میزبان باشد، هرچند در بعضی کشورها تمام هزینه را شرکت نمایندگان در تورهای آشناسازی پرداخت می نمایند. این موضوع به بودجه ها و توافق ها بستگی دارد.

وی اشاره نمود که بخش دوم این شیوه نامه ، پس از طراحی تورها و دسته بندی موضوعی، به معین مقصد در ایران می پردازد و در ادامه گفت: در طرح دیگری برای هر استان بازار هدف خارجی معین شده که براساس ویژگی های آن استان، میزان شناخت و یا حجم تقاضا در بازار هدف، معین شده که اجرای کدام تور آشناسازی به نفع استان تمام خواهد شد.

لاریجانی مصداقی شرح داد: استان ‪A‬ بازار هدفش چین است و چون آن استان در کشور هدف شناخته شده نیست، ترجیح بر این است که نخست برای خبرنگاران و مجریان رادیو و تلویزیون تور آشناسازی برگزار گردد تا آن را معرفی نمایند، اما در شهرهایی مثل شیراز و اصفهان که برای اروپایی ها شناخته شده اند، پیشنهاد می گردد تور آشناسازی برای توراپراتورها برگزار گردد تا سریع وارد مرحله تهیه پکیج سفر و فروش آن شوند. این اولویت بندی برای تمام استان ها اجرا شده است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: قسمت سوم این شیوه نامه به تورهای آشناسازی مشترک با سایر استان ها می پردازد. مثلا استان های قم، خراسان رضوی و مازندران، همزمان عراق کشور بازار هدفشان است که مشترک یک تور آشناسازی با هزینه این سه استان و با مشارکت بخش خصوصی می توان برگزار کرد. یا درباره چین که بازار هدف استان های فارس، یزد، تهران، گلستان، کرمان و قزوین است، با یکدیگر می توانند یک یا دو تور آشناسازی برای چینی ها اجرا نمایند.

وی اضافه نمود: در این شیوه نامه پیشنهاد شده به خاطر ویژگی های متفاوت استان ها نسبت به یکدیگر از نوع تور ترکیبی آشناسازی استفاده نماینده که تمام نمایندگان این گروه ها در آن حضور داشته باشند.

به گفته او، شیوه نامه تور آشناسازی خارجی ها توسط معاون گردشگری به استان ها ابلاغ شده و دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال تنظیم تقویم تور آشناسازی سال 98 است تا معین گردد این تورها چه زمان و در کدام استان ها اجرا می گردد.

لاریجانی گفت: مشابه این اقدام با عنوان تور آشناسازی استان ها نیز انجام خواهد شد تا بازار هدف هر استان در گردشگری داخلی معین گردد، فعلا در مرحله برنامه ریزی و طراحی استان مبدا و مقصد هستیم تا این پروژه را در سال 98 اجرا کنیم.

منبع: ایسنا

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10580

به "خون تازه در رگ های تورهای معرفی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خون تازه در رگ های تورهای معرفی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید