دانشجویان به شوخی هم درگیر تقلب امتحانی نشوند، با پلیس فتا برای برخورد با متخلفان همکاری می کنیم

به گزارش بلاگ پو، وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشجویان حتی به شوخی هم درگیر تقلب نشوند و تقلب امتحانی را بیان نکنند، گفت: تقلب در امتحانات سرانجام ترم جزئی از تقلب علمی محسوب می گردد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

دانشجویان به شوخی هم درگیر تقلب امتحانی نشوند، با پلیس فتا برای برخورد با متخلفان همکاری می کنیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر منصور غلامی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه دانشجویان مباحث مربوط به تقلب امتحانی را حتی اگر جنبه طنزآلود هم باشد در فضای مجازی مطرح ننمایند، گفت مطرح کردن این موضوعات موجب کم اعتبار شدن زحمات آنها و اساتید خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: اگر مواردی از تقلب دانشجویان در امتحانات خاتمه ترم شناسایی گردد قطعاً آنالیز خواهد شد به طوریکه ما با پلیس فتا در زمینه های مختلف از جمله تقلب در امتحانات هماهنگی های لازم را انجام دادیم و این زمینه برخورد خواهد شد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه تقلب در امتحانات خاتمه ترم جزئی از تقلب علمی محسوب می گردد، گفت: در این رابطه در قوه قضاییه قانون وجود دارد و هر موردی که معین گردد به شدت با آنها برخورد خواهیم شد و امیدوار هستیم دانشجویان حتی به شوخی هم درگیر این موضوعات نشوند چرا که ممکن است ضرر آن برای دانشجویان خیلی بیشتر باشد و حتی در درسی دانشجویان نمره کمتری نیز دریافت نمایند.

وزیر علوم همچنین در مورد شرایط شهریه دانشجویان ترم جاری اشاره نمود و گفت: تصمیم گیری در مورد معین تکلیف شهریه دانشجویان و تمامی مباحث اقتصادی و بودجه ای در ترم جاری بر عهده هیئت امنای دانشگاه ها خواهد بود، امیدواریم دانشگاه ها در هیئت امنا موضوع شهریه را مطرح نمایند تا احیانا اگر در جایی لازم بود، شهریه به دانشجویان برگردد.

دکتر غلامی تاکید نمود: طبعاً دانشجویانی که سرویس و خدماتی از دانشگاه دریافت نمی نمایند اما شهریه پرداخت نموده باشند، شهریه آنها محاسبه خواهد شد و با تصمیم هیات های امنا شهریه در حساب آنها برای ترم آینده ذخیره خواهد شد و دانشجویان در حال تحصیل پولی دریافت نمی نمایند بلکه به عنوان طلب در آنها ذخیره می گردد و در نیمسال بعدی مابه التفاوت دریافت خواهد شد اما دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیل باشند این طلب را دریافت خواهند کرد.

وی در خاتمه تاکید نمود: ما برای در مورد مباحث روزمرگی دانشگاه ها معین تکلیف نمی کنیم چرا که این مراکز مستقل هستند و روسای دانشگاه ها مسئول تمامی برنامه های دانشگاه ها هستند و ما فقط نظارت می کنیم مثلا اگر محدودیت هایی در مورد آیین نامه وجود داشته باشد آن را اصلاح خواهیم کرد چرا که آیین نامه ها جامع و صریح هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 1 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28899

به "دانشجویان به شوخی هم درگیر تقلب امتحانی نشوند، با پلیس فتا برای برخورد با متخلفان همکاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان به شوخی هم درگیر تقلب امتحانی نشوند، با پلیس فتا برای برخورد با متخلفان همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید