دانشگاه تبریز در نظام رتبه بندی شانگ های در جمع برترین دانشگاه های جهان نهاده شد

به گزارش بلاگ پو، دانشگاه تبریز در نظام رتبه بندی شانگ های 2021 در حوزه های موضوعی مختلف؛ همچنان در جمع برترین دانشگاه های دنیاست.

دانشگاه تبریز در نظام رتبه بندی شانگ های در جمع برترین دانشگاه های جهان نهاده شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در نظام رتبه بندی شانگ های در سال 2021 میلادی، 34 دانشگاه از ایران در رتبه بندی موضوعی حضور دارد که یکی از این دانشگاه های تأثیرگذار دانشگاه تبریز است.

در رتبه بندی موضوعی شانگهای، در حوزه مهندسی دانشگاه تبریز در رشته مهندسی علم و فناوری ابزارآلات، رتبه (101-150)، در رشته مهندسی مکانیک، رتبه (201-300) و در رشته مهندسی برق و الکترونیک، رتبه 401-500 را کسب نموده است.

نظام رتبه بندی شانگ های یکی از معتبرترین رتبه بندی های دنیای است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ های ژیائوتنگ چین منتشر می­گردد. این رتبه بندی در قالب یک پروژه عظیم در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال 2003 میلادی توسط دانشگاه شانگ های منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می گردد.

این رتبه بندی برای پنجمین سال، رتبه بندی موضوعی دانشگاه های برتر دنیا را منتشر نموده است. رتبه بندی موضوعی شانگ های در سال 2021 در 54 رشته در قالب 5 حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (22 رشته)، حوزه علوم پایه (8 رشته)، حوزه علوم زیستی (4 رشته)، حوزه علوم پزشکی (6 رشته) و حوزه علوم اجتماعی (14 رشته) اجرا شده است. اسامی بیش از 1800 دانشگاه از بین 4000 دانشگاه مورد آنالیز از93 کشور دنیا در فهرست ن هایی این رتبه بندی قرار گرفتند.

گفتنی است؛ تنها دانشگاه هایی می توانند در این حوزه ها مورد ارزیابی قرار گیرند که از حداقل تعداد فراوریات علمی در بازه زمانی 2019-2015 در پایگاه وب آو ساینس برخودار بوده اند.

شایان ذکر است، دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از 20 دانشکده، 800 نفر عضو هیئت علمی، بیش از 20 هزار نفر دانشجو و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های عظیم کشور های منطقه، به عنوان عظیمترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش عظیمی از مسئولیت فراوری علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50105

به "دانشگاه تبریز در نظام رتبه بندی شانگ های در جمع برترین دانشگاه های جهان نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تبریز در نظام رتبه بندی شانگ های در جمع برترین دانشگاه های جهان نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید