درخواست از هواداران ترامپ برای اعتراضات سراسری

به گزارش بلاگ پو، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ از طرفداران وی خواست در روز ششم ژانویه که قرار است پیروز جو بایدن در کنگره هم تایید شود، در مراکز ایالت ها به خیابان ها آمده و اعتراض کنند.

درخواست از هواداران ترامپ برای اعتراضات سراسری

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، مایکل فلین مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ که با دستور عفو وی از زندان آزاد شد و پس از آزادی در اظهارنظر های مختلف از ادعا های انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا حمایت کرده، روز شنبه از طرفداران وی خواست در مراکز ایالت ها در روز ششم ژانویه که قرار است کنگره آمریکا پیروزی جو بایدن را تایید کند، تجمع کنند و دست به اعتراض بززند.

او در این خصوص نوشت: روز ششم ژانویه (17 دی) میهن پرستان در سراسر کشور که نمی توانند به پایتخت کشور بیایند، باید با احترام و مسالمت آمیز در مرکز ایالت خود علیه این انتخابات تقلبی اعتراض کنند.

او این توییت را در حمایت از توییتی از ترامپ نوشت که رئیس جمهور آمریکا در آن ضمن طرح ادعا های انتخاباتی، مردم را به برگزاری تجمع در اعتراض به نتیجه انتخابات در ششم ژانویه دعوت کرده بود.

ترامپ در این توییت نوشت: وزارت دادگستری و اف بی آی در قبال تقلب آرای انتخابات ریاست جمهوری 2020، بزرگترین کلاهبرداری تاریخ ملت ما، بر خلاف شواهد قانع کننده هیچ کاری نکردند. آن ها باید خجالت بکشند. تاریخ این را به یاد خواهد داشت. هرگز تسلیم نشوید. ششم ژانویه در واشنگتن شما را می بینم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بامداد یکشنبه از جمهوری خواهان در مجلس سنا درخواست کرد تا برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر و جلوگیری از شکست وی تلاش کنند.

ترامپ در صفحه توئیتر خود با تکرار ادعای وقوع تقلب در انتخابات نوشت: زمان آن رسیده که سناتور های جمهوری خواه بایستند و برای ریاست جمهوری مبارزه کنند، درست مانند کاری که دموکرات ها می کردند اگر واقعا پیروز شده بودند. مدارک (تقلب) غیرقابل انکار است!.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار شد. برآورد های رسانه های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد، اما ترامپ تا به امروز از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بار ها تأکید کرده که بایدن با تقلب به عنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، او با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات تلاش دارد همچنان در قدرت بماند. حامیان ترامپ تا به امروز دوبار در اعتراض به تقلب در انتخابات تجمع برگزار کرده اند که شمار قابل توجهی از شرکت کنندگان آن اعضای گروه های سفید برتر پندار هستند. تجمع بعدی حامیان ترامپ قرار است ششم ماه ژانویه و پس از بررسی آرای الکترال در کنگره تشکیل شود.

اعضای مجمع گزینندگان اخیراً با شرکت در جلسات در ایالت های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد به ترامپ یا بایدن رأی دادند. در پایان این رأی گیری جو بایدن همان طور که برآورد شده بود با 302 رأی الکترال به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد.

ترامپ اخیراً به اطرافیانش گفته که مایک پنس به اندازه کافی به او برای رسیدن به اهدافش جهت برگرداندن نتیجه انتخابات کمک نمی کند. او در روز های اخیر روی نقش سنتی ای متمرکز شده که مایک پنس معاونش قرار است روز 6 ژانویه در راستای تأیید نتیجه رأی گیری الکترال انجام دهد. مایک پنس، رئیس سنا است و روال تأیید آرای الکترال زیر نظر او انجام می شود.

منابع آگاه می گویند ترامپ در روز های اخیر مسئله را با مایک پنس مطرح کرده و از شنیدن اینکه پنس نمی تواند نتیجه انتخابات را در جلسه 6 نوامبر تغییر بدهد متحیر شده است.

پنس و مقام های کاخ سفید تلاش کرده اند به ترامپ بفهمانند که ریاست او بر آن جلسه جنبه تشریفاتی دارد و او نمی تواند به صورت یکنفره نتیجه آرای الکترال را رد کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40628

به "درخواست از هواداران ترامپ برای اعتراضات سراسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از هواداران ترامپ برای اعتراضات سراسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید