دست رد چین به درخواست آمریکا علیه ایران

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت:وزارت امورخارجه چین در واکنش به بعضی گزارش ها مبنی بر درخواست واشنگتن از پکن برای کاهش واردات نفت از ایران تاکید نمود که آمریکا می بایست دست از مجازات های فرا مرزی خود علیه اشخاص و کشورهای ثالث و اعمال قانون علیه آنها بردارد.

دست رد چین به درخواست آمریکا علیه ایران

به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، سخنگوی وزارت امورخارجه چین در کنفرانس خبری هفتگی خود به گزارش رسانه ها مبنی بر اینکه واشنگتن از پکن خواسته است تا واردات نفت خود از ایران را کاهش دهد، واکنش نشان داد.

سخنگوی هووآ چان یینگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سوالی درباره گزارش خبرگزاری رویترز در این باره تاکید نمود که همکاری های پکن با تهران در چارچوب قوانین و حقوق بین الملل است و آمریکا باید دخالت در امور دیگران را متوقف کند.

وی خاطر نشان کرد: موضع پکن درخصوص همکاری ایران و چین در زمینه های مالی و تجاری، شفاف و اصولی بوده و این همکاری ها همیشه بر مبنای قوانین و حقوق بین الملل انجام گرفته است.

هووآ اضافه نمود: ایران و چین همیشه بر مبنای اصول برابری و منفعت متقابل، تعامل برد -برد و تجاری سازی با یکدیگر همکاری داشته اند.

این دیپلمات چینی در ادامه تاکید نمود که پکن با هر گونه تحریم یکجانبه مخالف است و از ایالات متحده خواست تا دست از مجازات های فرا مرزی خود علیه اشخاص و کشورهای ثالث بردارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اروپایی و آمریکایی گزارش داده است که آمریکا اخیرا وارد مذاکراتی دیپلماتیک با چین شده است تا خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد.

به گزارش رویترز، این باور وجود دارد که خرید نفت ایران به وسیله شرکت های چینی، با وجود تحریم های آمریکا به اقتصاد ایران یاری نموده است؛ درحالی که این تحریم ها طراحی شده اند تا جلوی فروش نفت ایران را بگیرند و بر این کشور اعمال فشار نمایند تا برنامه هسته ای اش را متوقف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نگردد، در این باره گفت: ما از خرید نفت ایران به وسیله شرکت های چینی با خبریم. ما از اختیارات تحریم هایمان استفاده نموده ایم تا به دور زدن تحریم ها به وسیله ایران پاسخ دهیم، این تحریم ها شامل کسانی می گردد که با چین کار می نمایند. اگر لازم باشد، این کار را دوباره انجام خواهیم داد.

علاوه بر این، یک مقام اروپایی در این باره گفته است، این یکی از مسائلی بوده که از سوی وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سفری که اواخر ماه ژوئیه به چین داشت، مطرح شده بود.

311311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55268

به "دست رد چین به درخواست آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست رد چین به درخواست آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید