دولت موقت بولیوی دیپلمات های ونزوئلایی را اخراج کرد

به گزارش بلاگ پو، دولت موقت بولیوی که تنها سه روز از تشکیل آن می گذرد، فرمان اخراج دیپلمات های ونزوئلایی را صادر کرد.

دولت موقت بولیوی دیپلمات های ونزوئلایی را اخراج کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دولت موقت بولیوی که ریاست آن را ژیانین آنِز نایب رئیس دوم سنای این کشور بر عهده دارد، روز جمعه از اخراج کلیه دیپلمات های ونزوئلایی مستقر در این کشور خبر داد.

دولت موقت بولیوی که روز سه شنبه پس از کناره گیری اجباری رئیس جمهور اوو مورالس تشکیل شد، اعلام کرده است که قصد دارد روابط دیپلماتیک این کشور با ونزوئلا -که دولت مورالس روابط نزدیکی با آن داشت- را مورد بازبینی قرار دهد.

اوو مورالس نخستین رئیس جمهور بومی بولیوی به شمار می آید که همزمان با موج پیروزی چپگرایان آمریکای لاتین در اوایل قرن بیست و یکم به قدرت رسید. بسیاری از مردم بولیوی مورالس شصت ساله را قهرمان فقرا می دانند که باعث شد اقتصاد کشور رشد مناسبی داشته باشد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری بیستم اکتبر (28 مهر)، اپوزیسیون مدعی تقلب در انتخابات شد و درگیری های خشونت آمیزی رخ داد. پس از آنکه سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) روز یکشنبه گزارشی درباره تقلب در جریان انتخابات ارائه کرد، ارتش بولیوی خواستار کناره گیری مورالس شد و در نهایت، وی روز دوشنبه استعفایش را اعلام کرد.

اوو مورالس که به مکزیک پناه برده است، پس از اعلام ریاست جمهوری ژیانین آنز که یک سیاستمدار راستگرا است، در توئیتر نوشت: هوشمندانه ترین و فجیع ترین کودتای تاریخ رقم خورده است.

مورالس در توئیت دیگری که روز دوشنبه منتشر کرده بود نوشت از اینکه کشورش را به دلایل سیاسی ترک می کند، ناراحت است؛ اما وی تاکید کرد که به زودی با انرژی و قدرت بیشتری برمی گردد.

ژیانین آنز نایب رئیس دوم مجلس سنای بولیوی که به طور موقت رئیس جمهور بولیوی شده است، روز پنج شنبه اعلام کرد که مورالس اجازه نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده را نخواهد داشت.

.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16152

به "دولت موقت بولیوی دیپلمات های ونزوئلایی را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت موقت بولیوی دیپلمات های ونزوئلایی را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید