دکمه فیلترینگ زیر دست مجلس

به گزارش بلاگ پو، معاون وزیر ارتباطات از تهیه لایحه ای اطلاع داد که در صورت تصویب قطع اینترنت را تنها با تصویب مجلس ممکن می نماید. امیر ناظمی در حساب توئیتری خود نوشت: بازگشتیم، اما برای جلوگیری از عادی سازی قطع اینترنت، در حال تهیه لایحه ای هستیم تا از این پس قطع اینترنت و هر اپ با بیش از 10 میلیون کاربر ایرانی تنها با تصویب مجلس امکان پذیر باشد! از نمایندگان می خواهم از آن پشتیبانی نمایند.

دکمه فیلترینگ زیر دست مجلس

اینترنت مثل آب، مثل هوا، قابل قطع کردن نیست! اشاره ناظمی به قطعی اینترنت بازمی شود که بعد از سهمیه بندی بنزین و وقایع پس از آن حادث شد. شب شنبه 25 آبان ماه امسال بود که دسترسی ایران به اینترنت جهانی به مدت پنج روز تنها حدود5 درصد بود و خسارت های زیادی را تحمیل کرد. امروز فاطمه حسینی، رئیس فراکسیون فناوری و نوآوری مجلس شورای اسلامی اطلاع داد با قطع دسترسی به شبکه جهانی اینترنت روزانه 2500 میلیارد تومان به کسب و کارهای حوزه فناوری خسارت وارد شده است. پیشتر نت بلاکز که قطعی و اختلال در اینترنت را رصد می نماید، تخمین زده بود که خسارت ناشی از قطع اینترنت در ایران ظرف شش روز بیش از 367 میلیون دلار بوده است. این رقم با توجه به دلار حدود 12000 تومانی در آن روزها، معادل چهار هزار و 400 میلیارد تومان بود. آنگونه که محمدجواد آذری جهرمی گفته بود، تصمیم به محدودیت اینترنت از سوی شورای امنیت کشور اتخاذ شده بود. حال وزارت ارتباطات در صدد است لایحه ای را تدوین کند که از این پس هر زمانی که نیازمند به محدودیت اینترنت بود، فقط دست مجلس روی دکمه فیلترینگ برود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17393

به "دکمه فیلترینگ زیر دست مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکمه فیلترینگ زیر دست مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید