دیپلمات چینی: تنش ها باید به وسیله مسالمت آمیز و نه اقدام نظامی حل شوند

به گزارش بلاگ پو، سفیر چین در امارات ضمن اشاره به مواضع کشورش در مورد حل مسالمت آمیز تنش ها در منطقه گفت، در صورت وخامت اوضاع طرح اسکورت کشتی های خود را آنالیز می کنیم.

دیپلمات چینی: تنش ها باید به وسیله مسالمت آمیز و نه اقدام نظامی حل شوند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه انگلیسی غروب سه شنبه به وقت تهران مدعی شد که سفیر چین در ابوظبی، از احتمال اسکورت کشتی های تجاری این کشور در خلیج فارس خبر داده است.

بنابر ادعای خبرگزاری رویترز نی جیان سفیر چین در ابوظبی گفته که چین شاید کشتی های تجاری خود را در خلیج فارس اسکورت کند.

سفارت چین در ابوظبی سپس با ارسال پیغام متنی برای خبرنگار رویترز در این زمینه گفت: اگر وضعیت بسیار ناامن گردد، طرح اسکورت کشتی های تجاری خود را آنالیز خواهیم کرد.

به نوشته رویترز، این دیپلمات چینی در ادامه گفت که پکن در حال آنالیز پیشنهاد آمریکا جهت همراهی کشتی های تجاری در خلیج فارس است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در 24 ژوئن (دوشنبه سوم تیر) در توییتی از چین، ژاپن و دیگر کشورها در خواست کرد که برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس با آمریکا همراه شوند.

این در حالی است که مقامات دولت ژاپن به تازگی گفتند که توکیو هیچ کشتی جنگی برای مشارکت در طرح ائتلاف دریایی آمریکا با هدف حفاظت از کشتی های تجاری و نفتکش ها به تنگه هرمز اعزام نمی کند زیرا از پاسخ ایران بیم دارد.

روزنامه ماینیچی ضمن اعلام این خبر به نقل از چندین منبع دولتی نوشت که توکیو این تصمیم را به دلیل ملاحظاتی که درباره روابط محبت آمیز دیرینه با ایران دارد اتخاذ نموده و امیدوار است روش های دیگری را بتواند برای تامین امنیت منطقه پیدا کند. (جزئیات بیشتر)

هنوز تعیین نیست که واشنگتن در این زمینه از پکن که به دلیل روابط نزدیک در امور انرژی با ایران و عربستان ناچار به اتخاذ مواضع ملایم در خاورمیانه است، تقاضای رسمی نموده باشد.

به نوشته رویترز، این دیپلمات چینی در سرانجام گفت: موضع ما این است که تمام تنش ها باید به وسیله مسالمت آمیز و با گفت وگوهای سیاسی و نه اقدام نظامی حل شوند.

ایران نیز بارها اعلام نموده که امنیت تنگه هرمز تنها بر عهده کشورهای منطقه است.

آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتی های تجاری در خلیج فارس را از چند هفته پیش گفت. در حالی که بعضی متحدان نزدیک این کشور از جمله ژاپن و آلمان مشارکت در این طرح را نموده اند، تنها وزارت خارجه انگلیس دوشنبه (14 مرداد) گفت به ائتلاف دریایی آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9383

به "دیپلمات چینی: تنش ها باید به وسیله مسالمت آمیز و نه اقدام نظامی حل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات چینی: تنش ها باید به وسیله مسالمت آمیز و نه اقدام نظامی حل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید