ذخایر هیدروکربوری ایران معادل 1200 میلیارد بشکه نفت خام است

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در مجموع در منابع هیدروکربوری 1200 میلیارد بشکه معادل نفت خام منابع وجود دارد، گفت استفاده از محصولات دانش بنیان و فناورمحور برای غلبه بر پیچیدگی ها و افزایش فراوری نفت موثر است.

ذخایر هیدروکربوری ایران معادل 1200 میلیارد بشکه نفت خام است

محسن خجسته مهر امروز در مراسم رونمایی از تجهیزات سرچاهی با فشار کاری 15 هزار PSI با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از آغازین روز آغاز به کار تا کنون برنامه و تصمیم سازی داشته است، اضافه کرد: مدیریت جهادی به معنای این است که کارها با سرعت و تدبیر جلو می رود.

وی ادامه داد: شرکت وتکو ریسک نکرده، زیرا بر اساس دقیق ترین محاسبات کار را انجام داده دست.

معاون وزیر نفت تاکید نمود: در مجموع در منابع هیدروکربوری 1200 میلیارد بشکه معادل نفت خام منابع داریم که از این اندازه 159 میلیارد بشکه مفت است که با فناوری های معمولی قابل برداشت است.

وی گفت: ایران بعلاوه 34 میلیارد مترمکعب گاز در اختیار ایران است.

خجسته مهر اضافه کرد: با توجه به فاصله ای که با 1.2 هزار میلیارد بشکه نفت زیر زمین، باید امروز برای 100 سال آینده برنامه ریزی کنیم و تجهیزات بسازیم.

وی با تاکید بر اینکه از این 1.2 هزار میلیارد بشکه بخش قابل توجهی در بخش فهلیان و خامی است، ادامه داد: در مقایسه با آسماری پیچیدگی بیشتری دارد.

معاون وزیر نفت گفت: مخازن فهلیان و خامی بسیار عمیق هستند و 5 هزار و 200 متر عمق دارند و فشار و دما نیز در آنها بالا است بنابراین مواد اولی فلزی و غیر فلزی خاصی می خواهند تا بر این پیچیدگی ها غلبه کند.

وی تاکید نمود: استفاده از محصولات دانش بنیان و فناور محور برای غلبه بر پیچیدگی های فراوری نفت یاری می نماید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه میادین اهواز خامی، مارون خامی، گچساران خامی، بینک خامی و ... بخش قابل توجهی از ذخایر نفت ایران را در خود جای داده اند، گفت: برای توسعه این میادین 5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از همین رو برای فراوری از این میادین نیازمند تجهیزات سرچاهی و درون چاهی هستیم و باید از ظرفیت حداکثری ساخت داخل استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 66217

به "ذخایر هیدروکربوری ایران معادل 1200 میلیارد بشکه نفت خام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخایر هیدروکربوری ایران معادل 1200 میلیارد بشکه نفت خام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید