راه اندازی سامانه ای برای ارتباط شهروندان با نهادهای دولتی

به گزارش بلاگ پو، سامانه ملی کارپوشه ایرانیان تا چهار ماه آینده به صورت رسمی و برای ارتباط شهروندان با حاکمیت راه اندازی می گردد.

راه اندازی سامانه ای برای ارتباط شهروندان با نهادهای دولتی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمدرضا قادری عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری سامانه ملی کارپوشه ایرانیان گفت: در این سامانه برای هر ایرانی یک حساب کاربری ایجاد می گردد و مکاتبات به این پوشه ارسال می شوند و به وسیله پیغامک یا ارسال ایمیل یا شبکه مجازی پاسخ شهروندان داده می گردد.

وی اضافه نمود: همچنین دستگاه ها می توانند از مخاطبان بخواهند فرم ها را در این سامانه کامل نمایند به این روش دیگر نیازی به روش های دستی نیست و کاربران در آرشیو حساب کاربری، همه مستندات خود را دارند و ارائه کپی کاغذی می تواند به طور کامل حذف گردد.

در ادامه امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: پیغام رسان ها بخشی از ارتباطات مردم را شامل می گردد ولی ارتباط بین دولت و مردم به وسیله پیغام رسانه امکان نداشت و به وسیله کارپوشه ملی ایرانیان امکان ارتباط و ارائه مستندات وجود دارد

وی تاکید نمود: دیدن فضای اکوسیستم استارتاپی و نوآوری در این سامانه وجود دارد و اپلیکیشن های پرکاربرد می توانند به وسیله api با مردم ارتباط داشته باشند البته این موضوع بر اساس حفظ حریم خصوصی و اجازه کاربر انجام می گردد و به این ترتیب استارتاپ ها مخاطب و کاربر بیشتری می گیرد و ماهم ارتباط موثرتری خواهیم داشت و بنا شده 11 اپلیکیشن برتر که بالای 1 میلیون کاربر دارند از این بستر استفاده نمایند

ناظمی توضیح داد:نوع ارسالی که سازمان های دولتی به شهروندان دارند نیز تقسیم بندی شده است که بنا به شرایط متغیر است.

وی افزود: امکان وارونه ارتباط شهروند با حاکمیت را فراهم نموده است. به وسیله ایمیل های رسمی معین می گردد که فرد خودش فرم را پر نموده است یا نه که البته در چشم انداز آینده این سامانه این کار دیده شده است.

همچنین وجاهت قانونی این کار با ارسال پیغامک یا ایمیل و پیغام در پیغام رسان معین میگردد و اطلاع رسانی می گردد که درخواست فرد در چه مرحله ای قرار گرفته است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: اگر استارتاپ ها وارد این فعالیت شوند، مدل های خلاقانه ای نیز به وجود می آید.

وی ادامه داد: امیدواریم این تفاهم نامه با سرعت بالایی شاهد انجام آن باشیم و فکر می کنم تا چهار ماه آینده نتیجه اولیه آن را ببینیم.

ناظمی درباره شکاف دیجیتالی و کارپوشه گفت: شهروندانی که سواد دیجیتالی بالاتر دارند یا از لحاظ مالی بالاتر هستند بیشتر از این سامانه ها بهره می برند به عنوان موال 76 درصد مردم از اینترنت استفاده می نمایند و ما به فکر 24 درصد دیگر بودیم

سامانه این قابلیت را دارد که وکالت فردی که سواد دیجیتالی ندارد را شرکت پست برعهده بگیرد.

همچنین در ادامه این مراسم حسین نعمتی مدیرعامل شرکت پست توضیح داد: می خواهیم با مشارکت استارتاپ ها خدمات ارزان و با کیفیت ارائه دهیم. استفاده از بستر الکترونیکی کارپوشه ایرانیان می تواند به رفاه شهروندان یاری کند.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای سیاست های برنامه ششم توسعه است و کوشش می کنیم همه دستگاهها بتوانند از این بستر استفاده نمایند، شرکت ملی پست سازوکاری را فراهم نموده که بتواند خدمات قابل توجهی را ارائه کند.

نعمتی اظهار کرد: در سرویس های خرید و فروش اینترنتی شاهد رشد هستیم و بیش از 120 درصد رشد داشته است، فضای کسب و کارها تغییر نموده و حذف قبوض نیز به همین دلیل توسط وزیر ارتباطات به آن تاکید شد. شرکت پست ادعا دارد که یکی از ارکان دولت الکترونیک است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این تفاهم نامه دستاوردهای خوبی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9592

به "راه اندازی سامانه ای برای ارتباط شهروندان با نهادهای دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه ای برای ارتباط شهروندان با نهادهای دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید