رشد سفرها در نوروز 1402 اتفاقی مثبت برای اقتصاد کشور است

به گزارش بلاگ پو، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارشهای منتشر شده، رشد سفرها در نوروز 1402 اتفاقی مثبت برای اقتصاد کشور است.

رشد سفرها در نوروز 1402 اتفاقی مثبت برای اقتصاد کشور است

فرهاد طهماسبی، نماینده مردم استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار ارائه شده از مقدار سفرهای نوروزی در سال تازه گفت: براساس آمار اعلام شده مقدار سفرها نسبت به سال گذشته رشد داشته و این اتفاق مثبتی برای افزایش درآمدهای حاصل از گردشگری در اقتصاد کشور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بعلاوه با تأکید بر افزایش کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به مسافران اضافه نمود: کوشش ها و برنامه ریزی ها در نقاط گردشگرپذیر کشورمان باید به گونه ای باشد که برترین نوع میزبانی از مسافران به عمل بیاد و این همت و همکاری مسئولان کشوری و استانی را طلب می نماید.

طهماسبی در ادامه به سهم وزات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بودجه سالیانه دولت اشاره نمود و اظهار کرد: مجلس در بحث مشخص بودجه نقشی ندارد، اما نمایندگان تمامی کوشش خود را در مورد یاری های تقنینی و تصویب طرح های حمایتی بکار می گیرند تا چرخ های اقتصاد کشور با سرعت بیشتری به حرکت دربیاید.

او با بیان اینکه دولت باید در مشخص بودجه به تمامی صنایع و مولفه های درآمدزا برای کشور توجه کند، گفت: گردشگری می تواند یکی از مهمترین ابزارها برای رشد و توسعه مالی کشور باشد، فلذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش بسیار بالا و حساس گردشگری در رشد مالی جامعه ادامه داد: ایران سرزمینی پهناور و مملو از جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و...است. کشورمان در کنار این ظرفیت ها دارای طبیعتی بکر و بی نظیر است که می تواند عاملی در جهت جذب گردشگران و جهانگرد ها باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از ناچیز بودن سهم گردشگری در اقتصاد کشور اضافه نمود: مجلس، دولت و مسئولان امر باید در جهت افزایش درآمدهای حاصل از مجموعه گردشگری برنامه ریزی نمایند، چرا که گردشگری و صنایع دستی ظرفیتهای بالقوه کشورمان است و همیشه در برنامه های توسعه نیز مورد تأکید قرار میگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 70923

به "رشد سفرها در نوروز 1402 اتفاقی مثبت برای اقتصاد کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد سفرها در نوروز 1402 اتفاقی مثبت برای اقتصاد کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید