رهبر آرژانتین برای تحکیم روابط مالی به برزیل می رود

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهوری آرژانتین فردا (چهارشنبه) با تمرکز بر تحکیم روابط تجاری میان دو اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی با همتای برزیلی جدیدش دیدار خواهد داشت.

رهبر آرژانتین برای تحکیم روابط مالی به برزیل می رود

به گزارش خبرنگاران، مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری آرژانتین که مقابله با رکود و برگزاری انتخابات در امسال میلادی را در دستورکار دارد، ضروری است تا تراز تجاری بوئنوس آیرس با اصلی ترین شریک تجاری اش را تعدیل کند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت، آرژانتین میخواهد رشد اخیر برزیل برای تقویت تراز تجاری خودش را محدود کند. اخیرا صادرات آرژانتین به این کشور همسایه اش از 76 میلیارد دلار در 2013 به 58 میلیارد دلار در سال 2018 کاهش داشته است. انتظار می رود فراوری ناخالص داخلی برزیل در سال 2018 به 1.3 درصد برسد و برای سال 2019 هم 2.5 درصد پیش بینی می گردد.

ماکری برای مذاکرات چهارشنبه که اولین نشست رهبران برزیل و آرژانتین است، به برازیلیا می رود. رهبر آرژانتین در مراسم تحلیف اول ژانویه ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل شرکت نکرد و در تعطیلات به سر می برد.

برونو بینتی، تحلیلگر اندیشکده گفت وگوی بین آمریکایی می گوید: این نشست احتمالا روی مسائل تجاری متمرکز خواهد شد زیرا به لحاظ سیاسی اختلافات میان بولسوناروی فوق محافظه کار و ماکری لیبرال زیاد است.

به گفته بعضی تحلیلگران، گشایش مالی مورد حمایت بولسونارو احتمالا تاثیری منفی بر شرکت های آرژانتینی می گذارد. پائولا اسپانول، اقتصاددان مرکز مشاوره رادار می گوید: آرژانتین خیلی چیزها برای از دست دادن دارد و علت آن فقط تضعیف مرکوسور (بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی) نیست. چنانچه آزادی تجارت در برزیل ادامه یابد، شرکت های آرژانتین در میدان رقابت و کشمکش با دیگر کشورها خصوصا از آسیا می افتد.

رئیس جمهوری آسوشیتدپرس شامگاه سه شنبه به همراه هیاتی شامل وزیر خارجه، وزیر دفاع و وزیر دارایی وارد برزیل می گردد. وزیر خارجه آرژانتین همچنین تاکید نموده است، طرفین پس از دیدارشان بیانیه ای درباره ونزوئلا صادر می نمایند. نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به تازگی دور دوم ریاستش را که از دید بسیاری از کشورهای بین المللی غیر مشروع است، شروع کرد.

مترجم و دبیر: اکرم ترابی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4017

به "رهبر آرژانتین برای تحکیم روابط مالی به برزیل می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر آرژانتین برای تحکیم روابط مالی به برزیل می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید