زد و خورد شدید پلیس نپال با معترضان به یاری اقتصادی دولت آمریکا

به گزارش بلاگ پو، شهروندان نپالی مخالف یاری اقتصادی آمریکا با پلیس ضد شورش در مرکز این کشور درگیر شده و طی آن شماری از نیروهای امنیتی و مردم مجروح شدند.

زد و خورد شدید پلیس نپال با معترضان به یاری اقتصادی دولت آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، پلیس شهر کاتماندو مرکز نپال روز یکشنبه برای متفرق کردن معترضان مخالف بایاری مالی نیم میلیارد دلاری ایالات متحده به سوی آن ها گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کرد.

به نوشته روزنامه دیلی صباح، صدها معترض نپالی سعی کردند از موانع سیم خاردار عبور نموده و به سوی پلیس ضد شورش سنگ پرتاب کردند. به گفته شاهدان و مقامات در کاتماندو، بعضی از معترضان در درگیری با پلیس مجروح شدند.

یک نهاد یاری رسانی دولتی ایالات متحده، در سال 2017 موافقت کرد که 500 میلیون دلار یاری مالی برای تامین بودجه ساخت یک خط انتقال برق به طول 300 کیلومتر (187 مایل) و یک پروژه بهبود جاده در نپال ارائه دهد.

مقامات دولتی گفتند که این یاری مالی نیازی به بازپرداخت نخواهد داشت و هیچ شرطی ندارد، اما مخالفان می گویند که این توافق قوانین و حاکمیت نپال را تضعیف می نماید.

علیرغم اعتراضات شدید، گیانندرا بهادر کرکی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نپال این موافقتنامه را در مجلس نپال بیان کرد و گفت که از این پروژه ها مردم نپال سود خواهند برد. کرکی در مجلس نپال گفت: یاری بلاعوض ابزار مهمی برای توسعه اجتماعی و مالی کشور خواهد بود.

احزاب سیاسی بزرگ نپال از جمله اعضای ائتلاف حاکم بر سر پذیرش یا رد یاری مالی ایالات متحده اختلاف دارند.

سفارت ایالات متحده در نپال یاری مالی 500 میلیون دلاری را به عنوان هدیه ای از سوی مردم آمریکا و مشارکت بین دو ملت که مشاغل و زیرساخت ها را برای نپال به ارمغان می آورد و زندگی نپالی ها را بهبود می بخشد، توصیف کرد. نپال به علت اقتصاد ضعیف به شدت به یاری های خارجی متکی است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 62815

به "زد و خورد شدید پلیس نپال با معترضان به یاری اقتصادی دولت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زد و خورد شدید پلیس نپال با معترضان به یاری اقتصادی دولت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید