ساخت دهکده سلامت بازنشستگان کلید خورد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، جمشید تقی زاده در نشست با استاندار تهران که با حضور مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری برگزار گردید، با تاکید بر اهمیت سلامت و پیشگیری از بیماری های بازنشستگان تحت پوشش، گفت: طرح ایجاد و ساخت دهکده سلامتی برای بازنشستگان و سالمندان یکی از برنامه هایی است که در صورت همکاری استانداری و شهرداری تهران در یکی از مناطق 22 گانه می توان اجرایی کرد.

ساخت دهکده سلامت بازنشستگان کلید خورد

تقی زاده توضیح داد: یکی از مشکلاتی که بازنشستگان در این دوره جدید از زندگی خود با آن روبرو هستند، مسائل درمانی و سلامت است، که ایجاد یک دهکده سلامت که جزء شاخصه های توسعه شهری محسوب می گردد، می تواند به ارتقای سلامت این بخش از جامعه کمک کند.

وی یادآور شد: در صورتی که استانداری و شهرداری تهران نسبت به تامین زمین برای این طرح همکاری نمایند، صندوق بازنشستگی کشوری می تواند ساخت دهکده سلامت را کلید بزند. ضمن اینکه در صورت ابلاغ رئیس جمهور می توان این طرح را در سایر استان ها کشور با همکاری استانداری ها اجرایی کرد.

تقی زاده گفت: طرح ساخت دهکده سلامت بازنشستگان ضمن توجه به ارتقای سلامت بازنشستگان می تواند زمینه پیشگیری از بیماری ها، افزایش نشاط اجتماعی، بالا رفتن امید به زندگی، مشارکت و ارتباطات اجتماعی، دوری از انزوا و افسردگی، توسعه گردشگری سلامت، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و بسیاری آثار مثبت دیگر را فراهم کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه نمود: آبدرمانی، درمانگاه تخصصی طب سالمندی، مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری، ایستگاه های سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی، استراحتگاه و .. از جمله بخش هایی است که در این طرح به آن توجه گردیده است.

محمدحسین مقیمی استاندار تهران نیز در این نشست با تاکید براینکه توجه به بازنشستگان و سالمندان یکی از اهداف مهم دولت دوازدهم و مجموعه نظام است، گفت: ما نیز در این زمینه ضمن همکاری با صندوق بازنشستگی کشوری، زمینه های رایزنی و تعاملات بین دستگاه های مختلف را برای اجرای این طرح ارزشمند فراهم می کنیم تا به کمک هم بتوانیم حرکت مثبتی برای جامعه بازنشستگی انجام دهیم. مقیمی، همچنین گفت: مسائل بازنشستگان فرهیخته کشورمان زیاد است که باید با دقت، تدبیر، برنامه ریزی درست، همکاری و تعامل بین دستگاه ها و براساس اولویت، آن ها را پیگیری و حل و فصل کرد.

در این نشست، همچنین درباره حقوق و معیشت، بیمه تکمیلی درمان، سفرهای سیاحتی و زیارتی، وام ها و تسهیلات ضروری برای بازنشستگان، مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری و ظرفیت های تعامل و همکاری میان صندوق و استانداری تهران بحث و تبادل نظر شد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 12 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 388

به "ساخت دهکده سلامت بازنشستگان کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دهکده سلامت بازنشستگان کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید