سامسونگ ممکن است گوشی گیمینگ بسازد

به گزارش بلاگ پو، این طور که به نظر می رسد، احتمالا سامسونگ در حال کار روی یک گوشی گیمینگ است و قصد دارد یک فن خنک کننده اختصاصی هم برای آن طراحی کند.

سامسونگ ممکن است گوشی گیمینگ بسازد

سامسونگ در حال حاضر بزرگترین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند در جهان است و شکی در آن نیست. اما طی این چندین سالی که شرکت کره ای مشغول ساخت گوشی هوشمند بوده، هیچ گاه گوشی گیمینگی را از آن شاهد نبودیم. این در حالی است که رقبایی چون شیائومی، ایسوس، ZTE و… در سبد محصولات خود گوشی های گیمینگ متعددی دارند. اگرچه نمی توان این شرکت ها را در حال حاضر رقیبی جدی برای شرکت کره ای در نظر گرفت اما سامسونگ می تواند با ساخت یک گوشی گیمینگ قدرتمند، توجه بسیار بیشتری را به سوی خود جلب کند.

البته خود شرکت در رابطه با این گوشی حرفی نزده و به همین خاطر اصلا نمی دانیم آیا این موضوع به حقیقت منجر می شود یا خیر. اما اینکه اشاره ای به گوشی گیمینگ شده مشخص است چرا که به تازگی شرکت درخواست ثبت یک عبارت تجاری تحت عنوان فعال کردن حالت فن و قدرت فن خود را آزاد کنید را داده. بدیهی است این موضوع اصلا نیازی به رمزگشایی هم ندارد چون به شکل کاملا مشخصی به فن خنک کننده اشاره دارد. از طرفی فن خنک کننده در گوشی معمولی به کار نمی رود. بنابراین به نظر می رسد یک گوشی گیمینگ در دست ساخت قرار گرفته است.

این خبر توسط LetsGoDigital منتشر شده که منبع قابل اعتمادی است اما نمی توان این موضوع را هم نادیده گرفت که شاید فرایند ساخت این گوشی متوقف شود و هیچ گاه شاهد رونمایی از آن نباشیم. با این حال در همین لحظه به نظر می رسد سامسونگ ساخت این گوشی را در برنامه های خود دارد. سامسونگ پیش تر اعلام کرده بود که به خاطر کمبود تراشه های قدرتمند، قصد ندارد سری نوت را امسال راهی بازار کند. سری نوت هم که مانند سری S از فن خنک کننده بهره نمی برند ولی تا به این لحظه، هر گوشی گیمینگی که راهی بازار شد به نوعی به یک فن خنک کننده مجهز می شد.

این عبارت تجاری اما در توصیف تبلت و گوشی هوشمند به کار رفته و به همین خاطر نمی توانیم با قاطعیت تمام بگوییم شرکت کره ای اگر قصد ساخت یک محصول هوشمند گیمینگ را داشته باشد، آن حتما یک گوشی گیمینگ خواهد بود. از طرفی اصلا مشخص نیست آیا سامسونگ در حال حاضر در حال کار روی این محصول هست یا در آینده ای نزدیک شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. اما خبر جالب و هیجان انگیزی است چون اگر سامسونگ هم به ساخت گوشی های هوشمند گیمینگ روی بیاورد، رقابت در بازار فوق العاده جذاب تر خواهد شد.

اگر سامسونگ واقعا تصمیم بگیرد گوشی گیمینگ تولید کند، بسیاری از کاربران با آغوش باز از آن استقبال خواهند کرد چون از سال 2018 که ریزر اولین گوشی گیمینگ خود را راهی بازار کرد تا سال 2021 با گوشی ZTE نوبیا رد مجیک 6، هنوز ندیدیم شرکتی به شهرت سامسونگ یا اپل گوشی گیمینگ تولید کند و این اتفاق بسیار جذاب خواهد بود.

آنچه که باعث جذابیت گوشی های گیمینگ می شود یک سری قابلیت های اضافی نظیر تریگرهای گیمینگ، نمایشگر، سیستم نورپردازی و قابلیت های خنک کنندگی بسیار پیشرفته تر هستند. از لحاظ نرم افزاری هم گوشی های گیمینگ بهینه تر بوده و از طرفی امکان استفاده از تمام پتانسیل سخت افزار را دارند. هر شرکت هم رویه خاص خود را در پیاده سازی این قابلیت ها دارد، به همین خاطر است که می گوییم اگر سامسونگ وارد این رقابت شود، قطعا جذابیت در این بخش به اوج خواهد رسید چون نمی دانیم شرکت کره ای چگونه این قابلیت ها را در گوشی خود به کار می گیرد.

با شناختی که از سامسونگ داریم، چه در زمینه سخت افزار، چه در زمینه طراحی و چه در بخش نرم افزار، می دانیم این شرکت اگر به شکل جدی به ساخت یک گوشی هوشمند روی بیاورد، قطعا نتیجه درخشانی را رقم خواهد زد. به هر حال به نظر می رسد ساخت یک گوشی گیمینگ خیلی سخت تر از گوشی تاشو نباشد که سامسونگ دو سالی است در این زمینه مشغول فعالیت است.

البته نگرانی که وجود دارد این است که گوشی های گیمینگ به خاطر بهره مندی از قابلیت های متنوع معمولا گران قیمت هستند. البته شرکت های خوبی نظیر ردمی و بلک شارک گوشی های گیمینگ خود را با قیمت بسیار مناسبی راهی بازار کردند که در برخی مواقع حتی از میان رده های سامسونگ هم ارزان قیمت تر هستند. به همین خاطر شاید خرید این گوشی سامسونگ در توان هر کاربری نباشد.

نکته دیگری هم که وجود دارد، همکاری سامسونگ با شرکت AMD است؛ شرکتی که در زمینه تولید پردازنده و گرافیک مخصوص کامپیوتر با اینتل رقابت می کند. گفته می شود پردازنده ای که در نتیجه همکاری دو غول بزرگ فناوری تولید خواهد شد، از لحاظ پردازشی و گرافیکی بی رقیب است. به همین خاطر این احتمال وجود دارد سامسونگ گوشی گیمینگ خود را با پردازنده ای راهی بازار کند که با همکاری AMD آن را ساخته.

نظر شما در رابطه با گوشی گیمینگ سامسونگ چیست؟ آیا شرکت کره ای در این زمینه پیروز خواهد بود؟

منبع: Tech Radar

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49069

به "سامسونگ ممکن است گوشی گیمینگ بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ ممکن است گوشی گیمینگ بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید