سناتور روس: سیاست بایدن روابط روسیه و آمریکا را به جنگ سرد می کشاند

به گزارش بلاگ پو، یک مقام مجلس روسیه هشدار داد: اگر جو بایدن فراموش کند که ایالات متحده قدرت آن را ندارد که بر روسیه پیروز گردد، خطر شروع یک جنگ سرد جدید، جدی بوده و دو کشور را تهدید می نماید.

سناتور روس: سیاست بایدن روابط روسیه و آمریکا را به جنگ سرد می کشاند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آلکسی پوشکوف عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که به دلیل سیاست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، خطر بروز یک جنگ سرد جدید بوجود آمده است.

این سناتور روس در یک برنامه تلویزیونی گفت: مسلماً در شرایط کنونی، خطر شروع یک جنگ سرد جدید وجود دارد. این جنگ شروع خواهد شد، اگر جو بایدن فراموش کند که ایالات متحده قدرت آن را ندارد که بر روسیه پیروز گردد. آمریکایی ها باید این واقعیت را درک نمایند.

پوشکوف تأکید کرد که دولت آمریکا باید به سمت دست یابی به درک متقابل در عرصه های جهانی روی آورد، البته می توان این حرکت را از عرصه های محدودتر، هرچند بسیار مهم، مانند مسئله امنیت هسته ای شروع کرد .

این سیاستمدار روس پیش از این یادآور شده بود که حتی در اوج جنگ سرد، هیچیک از روسای جمهوری ایالات متحده، هرگز به خود اجازه نداده بودند تا چنین اظهاراتی که بایدن بکار برده را به زبان آورند. به عقیده وی، جو بایدن از روی عمد خط مشی تیره کردن بیشتر روابط با روسیه را در پیش گرفته و اکنون شخصاً به ولادیمیر پوتین توهین نموده که چنین اقدامی، تا به امروز سابقه نداشته و کاملاً غیرقابل قبول است.

لازم به یادآوری است که جو بایدن روز چهارشنبه با قاتل نامیدن ولادیمیر پوتین، گفت که رئیس جمهوری روسیه باید بهای مداخله در انتخابات سال 2020 در ایالات متحده را بپردازد.

پوتین نیز روز پنج شنبه در واکنش به این سخنان، برای همتای آمریکایی خود آرزوی سلامتی نموده و به یک کنایه بچگانه اشاره نمود که هر کس، کسی را به نامی خطاب کند، نام خودش آن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44870

به "سناتور روس: سیاست بایدن روابط روسیه و آمریکا را به جنگ سرد می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس: سیاست بایدن روابط روسیه و آمریکا را به جنگ سرد می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید