سونی اکسپریا 1 مارک 3 احتمالا با دوربین پریسکوپی و نمایشگر 4K عرضه می شود

به گزارش بلاگ پو، این طور که به نظر می رسد، سونی قصد دارد پرچم دار بعدی خود را که احتمالا اکسپریا 1 مارک 3 نام خواهد داشت، به دوربین پریسکوپی و نمایشگر 4K با رفرش ریت 120 هرتز مجهز کند.

سونی اکسپریا 1 مارک 3 احتمالا با دوربین پریسکوپی و نمایشگر 4K عرضه می شود

طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده پیرامون سونی و برنامه های این شرکت برای آینده، گویا شرکت ژاپنی در نظر دارد در تاریخ 14 آوریل (25 فروردین)، رویدادی را برگزار کرده و طی آن از سه گوشی با نام اکسپریا 1 مارک 3، اکسپریا 10 مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 رونمایی کند. البته این ها گوشی هایی هستند که انتظار داریم در این رویداد ببینیم نه اینکه حتما رونمایی می شوند چون فعلا خبرهای منتشر شده در حد یک شایعه هستند.

انگار سونی هنوز قصد دست کشیدن از بازار موبایل را ندارد و هر سال از تعدادی محصول رونمایی می کند تا همچنان سر زبان ها باشد. این در حالی است که فروش گوشی های این شرکت اصلا آن طور که باید نیست و کمی هم عجیب است چرا که سونی شرکت بسیار خوبی در زمینه ساخت گوشی است و محصولات آن هم کیفیت بسیار خوبی دارند.

با این حال هرچه که هست، کاربران تمایل زیادی به خرید گوشی های سامورایی ها نشان نمی دهند اما شرکت بی توجه به این موضوع، در نظر دارد امسال هم از گوشی های خود طبق برنامه رونمایی کند. گفته می شود سونی در تاریخ 14 آوریل (25 فروردین) از پرچم دار جدید خود رونمایی می کند. این در حالی است که پیش تر شنیده بودیم رونمایی از این محصول در ماه ژوئن رخ می دهد.

در بهترین حالت، حدودا 12 روز و در بدترین حالت 2 ماه تا رونمایی از اکسپریا 1 مارک 3 زمان باقی مانده. بنابراین طبیعی است که شایعه هایی هم پیرامون آن منتشر شود. از جمله چیزهایی که امروز منتشر شد و به تجهیز این گوشی به دوربین پریسکوپی و نمایشگر 4K با رفرش ریت 120 هرتز اشاره داشت.

اطلاعات جدید از سوی کاربری با نام ZACKBUCKS در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده و آن قدری کامل هست که توانستیم تقریبا به تمام معینات فنی مهم و حتی قیمت احتمالی اکسپریا 1 مارک 3 دسترسی داشته باشیم. اینطور که به نظر می رسد، اکسپریا 1 مارک 3 به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 مجهز خواهد شد که جای تعجبی هم ندارد چون این گوشی پرچم دار سونی به حساب می آید. در کنار این پردازنده هم 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده تا امور پردازشی گوشی با بالاترین سرعت ممکن صورت گیرد. همچنین گفته می شود شرکت ژاپنی در نظر دارد یک مدل با 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز تولید کند که معین نیست آیا این اتفاق رخ می دهد یا خیر.

طبق اطلاعات منتشر شده، نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی و از نوع OLED خواهد بود با نسبت تصویر 21:9 که معمولا در گوشی های سونی شاهد چنین نسبت تصویری هستیم. اما نکته مهم، تجهیز این گوشی به پنل 4K با قابلیت پشتیبانی از رنگ 10 بیتی و رفرش ریت 120 هرتزی است که باعث می شود این گوشی یکی از بهترین ها در بخش نمایشگر باشد. روشنایی حداکثری نمایشگر هم 1300 نیت ذکر شده که مطابق با میزان روشنایی حداکثر در نمایشگرهای OLED در گوشی هاست.

همچنین در رابطه با معینات دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 3 هم خبرهایی منتشر شده که نشان می دهد این محصول قرار است به دوربین پریسکوپی برای عکاسی از فواصل دور مجهز شود. اگر این اتفاق رخ دهد، اکسپریا 1 مارک 3 اولین گوشی سونی با چنین سنسوری خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده توسط این افشاگر، گویا دوربین اصلی به کار رفته در کننده مورد انتظار سونی 64 مگاپیکسلی خواهد بود و در کنار آن هم از یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی استفاده می شود. منبع تغذیه این مجموعه را یک باتری پرظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی تشکیل خواهد داد که می توان آن را با شارژر سریع 65 واتی هم شارژ کرد. حال اینکه شارژر درون جعبه وجود دارد یا خیر مسأله ای است که برای دانستن آن باید کمی منتظر بمانیم.

نکته جالب اینجاست که در حال حاضر جدیدترین گوشی سونی یعنی اکسپریا 5 مارک 2 با سرعت 21 وات شارژ می شود. خیلی عجیب است که ناگهان شرکت به چنین میزان از سرعت دست پیدا کرده. به نظر می رسد سونی فرمول تولید شارژر سریع را از شرکت های رقیب به خوبی یاد گرفته یا اصلا این ادعای افشاگر کاملا اشتباه است و شاهد شارژری با سرعت کمتر خواهیم بود.

به گفته ZACKBUCKS، قیمتی که سونی برای پرچم دار خود در نظر خواهد گرفت معادل 8999 یوان چین یعنی چیزی حدود 1369 دلار خواهد بود که به نسبت اکسپریا 1 مارک 2 حدودا 10 درصد گران تر است. در شرایطی که شرکت های بزرگ دنیا نظیر سامسونگ و اپل به خاطر شیوع ویروس کرونا تلاش می کنند قیمت محصولات خود را برای جلب هرچه بیشتر رضایت کاربران کمی کاهش دهند، سونی که اصلا شرایط خوبی ندارد معمولا قیمت بسیار بالایی برای گوشی های خود در نظر می گیرد که به نوبه خود سیاست جالبی است که البته تا به این لحظه پیشرفت خاصی هم برای شرکت ژاپنی به همراه نداشته.

یک مشکل اساسی که سونی دارد، عرضه بسیار دیرهنگام پرچم دارانش است. مثلا اکسپریا 1 مارک 2 در ماه فوریه رونمایی شد و حدود 3 ماه طول کشید تا رسما در دسترس کاربران قرار بگیرد. امیدواریم این اتفاق برای اکسپریا 1 مارک 3 رخ ندهد چون تمام شرکت ها تلاش کردند امسال گوشی های خود را زودتر از برنامه های قبلی به دست کاربران برسانند و اگر سونی بخواهد سهم کوچکی از این بازار داشته باشد، باید کمی شرایط خود را بهتر کند.

در حال حاضر آنچه که از اکسپریا 1 مارک 3، با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط ZACKBUCKS می دانیم شامل موارد زیر می شوند؛

  • پردازنده اسنپدراگون 888
  • نمایشگر 6.5 اینچی 4K با پنلی از جنس OLED، پشتیبانی از HDR و رنگ 10 بیتی، روشنایی حداکثر 1300 نیت و رفرش ریت 120 هرتزی
  • عرضه در دو مدل با ترکیب رم و حافظه داخلی 12/256 گیگابایت و 16/512 گیگابایت (مخصوص بازار چین)
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی Cyber-shot
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر سریع 65 واتی

لازم به ذکر است به گفته ZACKBUCKS، رویدادی که انتظار داشتیم در ماه ژوئن رخ دهد قرار است در تاریخ 14 آوریل (25 فروردین) برگزار شده و طی آن از سه گوشی اکسپریا 1 مارک 3، اکسپریا 5 مارک 3 و اکسپریا 10 مارک 3 رونمایی شود. حال باید منتظر انتشار خبرهای بیشتری پیرامون این موضوع باشیم تا ببینیم آیا گفته های این افشاگر حقیقت دارند یا خیر.

منبع: PhoneArena

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46836

به "سونی اکسپریا 1 مارک 3 احتمالا با دوربین پریسکوپی و نمایشگر 4K عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی اکسپریا 1 مارک 3 احتمالا با دوربین پریسکوپی و نمایشگر 4K عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید