سیفی: هدفم کسب پنجمین مدال طلا مسابقات جهانی ووشو است، چینی ها می خواهند قهرمانی را از ما پس بگیرند

به گزارش بلاگ پو، ملی پوش ووشو کشورمان گفت: قصد دارم برای پنجمین بار مدال طلای مسابقات جهانی را بدست آورم.

سیفی: هدفم کسب پنجمین مدال طلا مسابقات جهانی ووشو است، چینی ها می خواهند قهرمانی را از ما پس بگیرند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

محسن محمد سیفی ملی پوش ووشو کشورمان در بخش ساندا در مصاحبه با ، درباره اردوی تیم ملی ووشو پیش حضور در مسابقات دنیای شانگ های چین گفت: مرحله دوم اردوی آماده سازی تیم ملی به خاتمه رسید و این اردو به بهترین شکل برگزار گردید. طبق برنامه اردو های بعدی در سمنان و مشهد بر پا می گردد و 3 اردوی آخر تا مسابقات دنیای در تهران خواهد بود.

سیفی درباره اهدافش در مسابقات دنیای شانگ های چین توضیح داد: من در 6 دوره حضور در مسابقات دنیای توانستم 4 مدال طلا و یک نقره بدست آورم و قصد دارم پنجمین مدال طلا را در این مسابقات کسب کنم.

با فزونی در مسابقات انتخابی فیکس تیم ملی ووشو شدم

او درباره وضعیتش بیان نمود: پای آسیب دیده ام را جراحی کردم و پس از بهبود مصدومیتم به علت نداشتن حریف تمرینی به چین رفتم و در آنجا تمرینات شخصی خود را پیگیری کردم. همچنین با فزونی در 2 مسابقه انتخابی توانستم فیکس تیم ملی در وزن منهای 70 کیلوگرم شوم. به هر حال همه تلاشم را می کنم که به آمادگی کامل برسم و یک مدال خوش رنگ در مسابقات دنیای بدست آورم.

انتظار حمایت بیشتری از وزارت ورزش و جوانان داریم

ملی پوش ووشو درباره اینکه حمایتی از فدراسیون ووشو و وزارت ورزش و جوانان از او اجرا شده است یا خیر، گفت: به طور معمول فدراسیون ووشو شرایط اردویی خوبی برای ما فراهم می نماید و از وزارت ورزش و جوانان هم انتظار داریم با توجه به اینکه مدال های رنگارنگی در آسیا و دنیا بدست آوردیم حمایت های بیشتری از ووشو کاران کند. هر چه حمایت ها بیشتر باشد ووشوکاران عملکرد بهتری خواهند داشت.

او درباره بحث استعدادیابی در رشته ورزشی ووشو اظهار کرد: به جز من میانگین سنی تیم ملی ووشو 20 تا 22 سال است و 4 ملی پوش محصول استعداد یابی هستند که به تیم ملی راه یافتند. ووشوکاران جوان ما عنوان قهرمانی دنیا و آسیا در بخش نوجوانان و جوانان را بدست آوردند و اکنون به دنبال کسب مدال در تیم ملی بزرگسالان هستند. فدراسیون ووشو در بحث استعدادیابی خوب عمل نموده است و جوانان ما در بازی های آسیایی 2012 افتخار آفرینی کردند.

با حمایت بخش خصوصی شاهد لیگ پویاتری خواهیم بود

سیفی درباره وضعیت لیگ ووشو بیان نمود: لیگ ووشو چندین سال است برگزار می گردد و شرایط بدی هم ندارد. امیدوارم حامی اقتصادی و بخش خصوصی هم از این رشته ورزشی حمایت نمایند تا شاهد لیگ پویاتر و قوی تری باشیم. در حال حاضر 7 - 8 تیم در لیگ ووشو شرکت می نمایند. 90 درصد مسابقات در 6 ماه اول سال برگزار می گردد و برگزاری اردو ها و مسابقات لیگ برای ملی پوشان بهترین تمرین است.

ملی پوش ووشو درباره رقم قرارداد ووشوکاران توضیح داد: مبلغ قرارداد های خیلی بالایی در ووشو رد و بدل نمی گردد، اما وضعیت اقتصادی این رشته ورزشی در بین رشته های رزمی خوب است. البته قیمت قرارداد های ما نسبت به فوتبال و والیبال بسیار پایین است.

چینی ها قصد دارند قهرمانی دنیا را از ما پس بگیرند

او گفت: سرمایه گذاری خوبی در ووشو اجرا شده است و ما در دوره گذشته توانستیم قهرمان دنیا شویم. چینی ها میزبانی این دوره از رقابت های دنیای را برعهده گرفتند تا تلافی سال 2017 را نمایند و عنوان قهرمانی دنیا را از ما پس بگیرند. البته ما با تمرینات بیشتر و حمایت های مسئولان می توانیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

سیفی درباره پیش بینی اش از مسابقات دنیای ووشو توضیح داد: ووشو ورزش لحظه ای است و اگر یک ورزشکار یک لحظه غفلت کند از کسب مدال دور می گردد به همین علت شرایط تمرینی خیلی مهم است. امیدوارم اتفاقات خوبی در شانگ های چین رخ بدهد.

او درباره وضعیتش در لیگ چین و تفاوت این لیگ با لیگ ایران بیان نمود: من در تیم شانگ های چین فعالیت می کنم. در این تیم، ووشوکاران حرفه ای حضور دارند و ما ایرانی ها با چینی ها مسابقه می دهیم و این موضوع می تواند برای رقابت با چینی ها در مسابقات دنیای به ما یاری کند. همچنین لیگ چین از لحاظ اقتصادی و امکاناتی خیلی بهتر از لیگ ایران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9445

به "سیفی: هدفم کسب پنجمین مدال طلا مسابقات جهانی ووشو است، چینی ها می خواهند قهرمانی را از ما پس بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیفی: هدفم کسب پنجمین مدال طلا مسابقات جهانی ووشو است، چینی ها می خواهند قهرمانی را از ما پس بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید