شاخص کل بورس بازهم قرمز شد

به گزارش بلاگ پو، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش 3233 واحدی معادل 0.27 درصد به رقم یک میلیون و 211 هزار و 930 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 31 واحدی به رقم 15 هزار و 515 واحد رسید.

شاخص کل بورس بازهم قرمز شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، امروز تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیستم آبان ماه 99)، شاهد ادامه فرایند نزولی شاخص های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 845 واحدی معادل 0.27 درصد به رقم 316 هزار و 950 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 1202 واحدی معادل 0.33 درصد، عدد 364 هزار و 878 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 787 واحدی به رقم 238 هزار و 970 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 3777 واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 640 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 913 واحد کاهش به رقم 829 هزار و 447 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 12181 واحد کاهش همراه بود و عدد 2 میلیون و 673 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وامید، جم، شتران، حکشتی، شبندر، وپارس، رمپنا؛ وصندوق و وبصادر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در فرایند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، کچاد، فملی، نوری، خودرو و فولاد، تاثیری مثبتی در جلوگیری از افت بیشتر نماگر کل بورس داشتند.

با انتها فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله گران بورس 9 هزار و 12 میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب 864 هزار و 910 نوبت معامله و به ارزش 60 هزار و 325 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غپینو (پارس مینو) با 5.89 درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای ولساپا، وصنعت، برکت، کچاد، پتایر و چکارن بود. همچنین نماد معاملاتی کروی (توسعه معادن روی ایران) با 4.96 درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شکلر، فباهنر، فسپا، فاما، کنور و فنورد بود.

پُرتراکنش های بازار امروز

فرایند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، حکشتی، فولاد، سیتا، خگستر و فملی به عنوان پرتراکنش ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.

بیشترین عرضه و تقاضا

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خپارس، حکشتی، برکت و ولپارس با بیشترین تقاضا روبرو شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، کسعدی، ثشاهد، وساپا و شیران، بیشترین حجم عرضه را داشتند.

امروز بیشترین بازدهی متعلق به گروه: تجارت و عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتوری و کمترین بازدهی متعلق به گروه حمل و نقل آبی/ ساخت وسایل و دستگاه های ارتباطی بود.

نوسان نماگر صنایع

معاملات بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، شاخص صنایع مختلف به غیر از سایرمالی، با فرایند نزولی روبرو شدند. بر این اساس شاخص صنایعی همچون زراعت، فنی مهندسی، تامین آب، برق، گاز، محصولات فلزی، اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل، با کاهش به ثبت رسیدند.

برچسب ها بورس رشد شاخص

ارسال نظر

->

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37492

به "شاخص کل بورس بازهم قرمز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص کل بورس بازهم قرمز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید