شرط ادامه فعالیت کسب و کار های اینترنتی چیست؟

به گزارش بلاگ پو، رئیس اتحادیه کسب وکار های مجازی گفت: کسب و کار های اینترنتی که جواز فعالیت از سوی اتحادیه کشوری ندارند، فعالیت آن ها بر اساس قوانین نظام صنفی غیر قانونی است.

شرط ادامه فعالیت کسب و کار های اینترنتی چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، رضا الفت نسب رئیس اتحادیه کسب وکار های مجازی در مورد اهمیت اخذ جواز از سوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد: کسب های اینترنتی که مجوز فعالیت آن ها از سوی اتحادیه صادر شده باشد، ثبت شکایت و پیگیری آن مطمئن انجام می گیرد.

وی اضافه نمود: متاسفانه به دلیل کلاهبرداری هایی که به وسیله فروش های اینترنتی صورت می گیرد، عموم مردم اعتماد خود را نسبت به این نوع از کسب وکار از دست داده اند.رئیس اتحادیه کسب وکار های مجازی با ذکر این مطلب که تمام شکایات مردمی به نتیجه می رسند اعلام کرد: کلاهبرداری از کسب و کار های دارای مجوز نیز رخ می دهد، اما در صورتی که کسب و کار مورد نظر دارای مجوز از سوی اتحادیه باشد، خسارت وارد شده به فرد شاکی جبران می گردد.

الفت نسب ادامه داد: بعضی از مردم ادعا می نمایند که کلاهبرداری از آن ها اجرا شده، اما با وجود ثبت شکایت، هیچ پاسخ مثبتی از این پیگیری دریافت نکردند که قطع به یقین کسب وکار مورد نظر فاقد جواز کسب بوده است.

وی توضیح داد: جواز کسب اتحادیه از سوی نظام صنفی کشور صادر می گردد و تمام فعالیت ها در مصوبه های مختلف قانون نظام صنفی دیده می گردد، براین اساس هر کسب وکار اینترنتی که این جواز را داشته باشد، فعالیت آن قانونی و کسب و کار های فاقد مجوز فعالیتشان غیر قانونی است.

رئیس اتحادیه کسب وکار های مجازی ابراز کرد: بعضی از سایت های فروشنده محصول دارای مجوزی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک هستند که تحت عنوان نماد اعتماد الکترونیک به آن ها داده می گردد که اکثرا فاقد جواز کسب از سوی اتحادیه هستند.

الفت نسب اضافه نمود: خرید از این سایت ها با ریسک بالایی همراه است و مردم قبل از انجام خرید حتما از وجود جواز کسب اتحادیه اطمینان داشته باشند چراکه پیگیری شکایات از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک به وسیله مبادی قانونی صورت نمی گیرد.

وی اظهار کرد: نمی توان مدعی به این قضیه شد که مردم به سایت هایی که فقط نماد اعتماد دارند، اعتماد ننمایند، اما فعالیت آن ها بنا بر مصوبه های قوانین نظام صنفی کشور، غیر قانونی است.

رئیس اتحادیه کسب وکار های مجازی با اشاره به کسب و کار در شبکه های اجتماعی مطرح نمود: هر گونه کسب و کاری که در بستر شبکه های اجتماعی انجام می گیرد غیر قانونی است و هیچ جوازی نه از سوی اتحادیه و نه از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک دریافت نمی نمایند.

ثبت 3 هزار و 168 مورد شکایت از کلاهبرداری های اینترنتی الفت نسب ادامه داد: طی سال گذشته 3 هزار و 168 مورد شکایت در سامانه اتحادیه کسب وکار های مجازی ثبت شد که 104 مورد در حال آنالیز، 140 مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و مابقی به نتیجه رسیدند.

وی اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت فروشگاه هایی که کالا های مصرفی روزانه عرضه می کردند افزایش یافت و به طبع همین موضوع شکایت از این فروشگاه ها نیز نسبت به گذشته بیشتر شد.

رئیس اتحادیه کسب و کار های مجازی در خاتمه گفت: افزایش میزان شکایات نسبت به سال های گذشته به دلیل نوسانات ارزی است همچنین بیشتر آن ها در زمینه اقلام برقی و وارداتی رخ می دهد.

->

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36528

به "شرط ادامه فعالیت کسب و کار های اینترنتی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط ادامه فعالیت کسب و کار های اینترنتی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید