مثل یک گاو بنفش در کسب وکارتان متفاوت باشید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، شماره 16 از ماهنامه تحلیلی کارخانه ویژه اسفند 98 با ده ها گزارش، مقاله و مصاحبه به سردبیری بهزاد مهرجو از سوی شرکت فولاد مبارکه منتشر شد.

مثل یک گاو بنفش در کسب وکارتان متفاوت باشید

اقتصاد علیه تحریم ها، سال بیم و امید، دلهره فردا، آینده صنایع عظیم به فولاد گره خورده است، در محاصره کرونا، عجیب تر از رویا، برابری های مجهول، جانشین نامهربان جنگ، ماسکی بر دهان اقتصاد، در کسب وکارتان انقلاب کنید و بازاریابی از روی کتاب، بعضی از مطالبی است که در این شماره درج شده است.

در بخش درنگ شماره شانزدهم کارخانه، در قالب هفت کتاب با عنوان های 42 قانون طلایی بازاریابی، استراتژی اقیانوس آبی، مسری، بازاریابی انگیزشی، گاو بنفش، صبح جادویی و افسونگری، مبانی و اصول بازاریابی پیروز به قلم نویسندگان خبره و سرشناس این حوزه آموزش داده می گردد.

42 قانون طلایی بازاریابی

کتاب 42 قانون طلایی بازاریابی نوشته لورا لوول در سال 2012 از سوی انتشارات سوپراستار در آمریکا منتشر شده است.

این کتاب پر از ایده ها و نظریه هایی است که می تواند بازاریابی را به زبانی ساده به شما آموزش دهد. بسیاری از کتاب های بازاریابی و فروش، مملو از کلمات و اصطلاحات پیچیده و غامضی است که مطالعه آن ها نیازمند فرصت کافی، همراه با تمرکز نسبی است تا خواننده بتواند آنچه را که کتاب قصد بیان آن را دارد، درک کند. مزیت کتاب لوول در این است که هم قوانین را مطرح می نماید و هم زبان ساده و قابل فهمی دارد.

استراتژی اقیانوس آبی

این کتاب که چان کیم؛ مدیرعامل موسسه استراتژی اقیانوس آبی و استاد مدیریت استراتژی و مدیریت بین المللی با همکاری رنه موربون؛ استاد برجسته حوزه کسب وکار آن را تأ لیف نموده اند، در سال 2005 از سوی انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر شد. کتاب استراتژی اقیانوس آبی بیش از 3.6 میلیون نسخه فروش داشته و از آن به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و پرفروش ترین کتاب های استراتژیک در جهان یاد می گردد.

این اثر با معرفی مفهوم اقیانوس سرخ به معنای فضاهای رقابتی مسموم که صنایع در آن اغلب مرزهای تعیین و قوانین ثابتی دارند، از شرایطی در کسب وکار حرف می زند که شرکت ها در آن برای پیشرفت و رسیدن سهم بیشتر از تقاضا، وارد رقابت با شرکت های مشابه خود می شوند. کتاب در ادامه، درباره شرایط اقیانوس آبی مثال هایی از شرکت های پیروز در این زمینه می آورد و ابزارها و روش های رسیدن به فضای بدون رقابت را بیان می نماید.

مسری

کتاب مسری نوشته جونا برگر؛ متخصص بازاریابی دهان به دهان و نفوذ اجتماعی و مشاور بازاریابی غول های عظیمی مانند اپل و گوگل است. این اثر حکایت پوست اندازی بازاریابی در اقتصاد فوق رقابتی امروز است و نشان می دهد که چگونه می توان نامحسوس به ذهن و زبان مردم راه یافت و پیغام خود را در مقیاس میلیون ها میلیون آن هم با زحمت اندک، گسترش داد. این کتاب در سال 2016 از سوی انتشارات سایمون و شوستر منتشر شده است.

برگر در این کتاب، در حقیقت راهکارهای بازاریابی ویروسی را مطرح می نماید. مسری از پدیده ای در کسب وکار سخن می گوید که رسیدن به آن، بی اغراق نهایت آرزوی هر کارآفرینی است. فرآورده یک کسب وکار، وقتی در گفتار مردم جاری گردد و در هر جایی رواج و رونق گیرد، آن وقت کار یکسره شده و کارآفرین آنچه را رویا می دانسته، در واقعیت به نظاره می نشیند. این کتاب در 6 فصل، افسون زدایی از این افسون شگفت انگیز تجارت است و قدم به قدم نشان می دهد که چگونه می توان نامحسوس به ذهن و زبان مردم راه یافت و به آسانی پیغام خود را در مقیاس گسترده گسترش داد.

بازاریابی انگیزشی

این کتاب نوشته رابرت ایمبرایل، در سال 2007 از سوی انتشارات ویلی راهی بازار نشر جهانی شد. او در کتابش کوشش دارد تا به مخاطبان شیوه ترغیب این مشتریان بالقوه را آموزش دهد. بازاریابی انگیزشی نشان می دهد که مردم چرا و چگونه به بازاریابی واکنش نشان می دهند.

ایمبرایل در بازاریابی انگیزشی، نتایج اثبات شده ای را که طی 20 سال دائما برای خود و مراجعانش ایجاد نموده، به زبان ساده بیان می نماید. آنچه این کتاب بر آن تمرکز دارد، بهره برداری از هیجانات خرید در مشتریان و خریداران احتمالی برای خلق یک فرایند خرید لذت بخش و خالی از استرس است. نویسنده در 16 فصل کوشش نموده به تمامی مسائل مربوط به بازرایابی به صورت دقیق و جزئی اشاره کند.

گاو بنفش

کتاب گاو بنفش اثر ست گادین؛ کارآفرین و یکی از فعالان و مدیران مطرح حوزه کسب وکار و مدرس دانشگاه استنفورد است. با این کتاب می توانید یاد بگیرید که چطور چشمگیر و متمایز باشید و کسب وکار خود را دگرگون کنید.

گادین در این کتاب، شیوه فروش را آموزش می دهد و مخاطبان می توانند کسب وکار خود را مثل یک گاو بنفش به نمایش درآورند. همانطور که یک گاو بنفش می تواند به واسطه متفاوت بودنِ خود در معرض دید قرار بگیرد و توجه همه را به سوی خود جلب کند، شما هم می توانید کسب وکار خود را متفاوت جلوه دهید. کافی است با فوت وفن های ست گادین آشنا شوید و کسب وکار خود را به یک گاو بنفش تبدیل کنید، آن وقت است که همه با شما آشنا می شوند. گادین این کتاب را در 150 صفحه نوشته، فقط کافی است برای آن کمی وقت بگذارید.زبان ساده آن باعث می گردد که به راحتی آن را بخوانید و با مفاهیم جدیدی در زمینه کسب وکار آشنا شوید.

صبح جادویی

این اثر تأ لیف هال الرود نویسنده سرشناس آمریکایی با همکاری پت پترینی است که در سال 2012 از سوی انتشارات پیترسون به چاپ رسید.

از اسم کتاب به نظر می رسد که یک کتاب حاوی نکات ارزنده درباره مزایای سحرخیزی، داشتن زمان بیشتر و کامروایی است، اما الرود و همکارش در 10 فصل، این عادت قدیمی و موثر را از زاویه جدیدی مورد آنالیز قرار داد ه اند. آن ها این اثر را به صورت اختصاصی برای آن دسته از افرادی نوشته اند که در بازاریابی شبکه ای مشغول به کار هستند. نویسندگان کتاب صبح جادویی معتقدند افرادی که شغل بازاریابی شبکه ای را انتخاب نموده اند، انسان هایی همفکر و معتقد به یک اصل هستند؛ پیشرفت و پیروزیت. کتاب حاضر درس هایی را مطرح نموده که رعایت کردن آن ها می تواند یک بازاریاب شبکه ای را در هدفش راسخ نگه دارد و او را یک قدم به پیروزیت نزدیک تر کند.

افسونگری

گای کاوازاکی؛ نویسنده و کارآفرین آمریکایی در کتاب افسونگری که در سال 2011 از سوی انتشارات پورتفولیو منتشر شده، به مخاطبان خود یاد می دهد که چطور به ذهن و قلب افراد نفوذ نمایند و از این طریق به آن ها این توانایی را می دهد که محصولات خود را بفروشند.

این کتاب درباره فرایند افسونگری و تأثیر بر دیگران صحبت و راهکارهای کاربردی برای افزایش تأثیر بر دیگران ارائه می نماید. کاوازاکی در کتاب حاضر بر این باور است که طی انجام فرایند افسونگری، یک تغییر داوطلبانه در قلب، ذهن و در نتیجه در رفتار و کردار طرف مقابل رخ می دهد که این موضوع می تواند یاری نماینده ما در پیشبرد اهداف مان باشد. افسونگری می تواند روابط و معاشرت ها را تغییر دهد و حتی خصومت ها را به آشتی و دوستی تبدیل کند. به همین دلیل بسیاری از مدیران در کوشش برای یادگیری چگونگی نفوذ و تأثیر بر دیگران هستند، زیرا از این طریق می توانند در موقعیت های حساس مانند مذاکره های مهم به نتیجه دلخواه برسند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26014

به "مثل یک گاو بنفش در کسب وکارتان متفاوت باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مثل یک گاو بنفش در کسب وکارتان متفاوت باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید