شوک ولیعهد سعودی از موضع جدید کاخ سفید

به گزارش بلاگ پو، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بیش از همه، نگران حمایت واشنگتن از شاهزادگانی است که در مرحله آینده برای تخت سلطنت با یکدیگر رقابت می نمایند.

شوک ولیعهد سعودی از موضع جدید کاخ سفید

منابع مختلف از شوکه شدن و سردرگمی عظیم ولیعهد عربستان پس از کنار گذاشته شدن آن از ارتباط با آمریکا خبر دادند که باعث شده تا با نزدیکان خود درباره نگرانی هایش نسبت به وخیم تر شدن روابط با واشنگتن رایزنی کند.

به نقل از القدس العربی، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بیش از همه، نگران حمایت واشنگتن از شاهزادگانی است که در مرحله آینده برای تخت سلطنت با یکدیگر رقابت می نمایند.

این امر پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به وسیله سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی با عربستان در ارتباط خواهد بود نه فرزند ولیعهدش، محمد بن سلمان.

منابع مذکور گفتند، محمد بن سلمان پس از اینکه کاخ سفید او را از خودش دور کرد، احساس انزوا می نماید و او نزدیکانش را از هراس خود نسبت به وخیم تر شدن رابطه با آمریکا آگاه ساخته است.

به همین دلیل، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، دولت بایدن خواستار به حاشیه راندن محمد سلمان است و انتظارات دولت کنونی آمریکا از عربستان، تغییر رویه خود است چرا که دولت جدید آمریکا از سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده روی گردان است.

این روزنامه همچنین نوشت، دولت کنونی آمریکا برخلاف دولت ترامپ که برای ولیعهد توجه و احترام قائل بود، از برقراری ارتباط با محمد سلمان خودداری خواهد نمود.

،ایسنا

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43674

به "شوک ولیعهد سعودی از موضع جدید کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک ولیعهد سعودی از موضع جدید کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید