صادرات گندم دروم از هفته آینده شروع می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، علی قنبری با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار کشور مجوز صادرات 3 میلیون تن گندم مازاد را صادر نموده است، اضافه نمود: با شروع صادرات گندم، جمهوری اسلامی ایران در فهرست صادر کنندگان گندم دنیا قرار می گیرد.

صادرات گندم دروم از هفته آینده شروع می گردد

وی، گفت: صادرات گندم به صورت عرضه در بورس، مزایده بین المللی و تهاتر انجام می گردد.

قنبری اضافه کرد: از 3 میلیون تن گندم مازاد 500 هزار تن آن گندم دروم است که با صادرات این رقم حدود 600 میلیون دلار ارز وارد کشور خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: گندم دروم ایران از لحاظ کیفیت با گندم کانادا رقابت می نماید و کشورهای دنیا با کیفیت این محصول کشورمان آشنا هستند و کشورهای ایتالیا و ترکیه از مشتریان این محصول هستند.

قنبری اضافه کرد: گندم خریداری شده در مراکز سیلو از لحاظ کیفیت درجه بندی و بین نانوایی های کشور تقسیم می گردد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان پروتئین موجود در گندم کشور 12 تا 9/5 درصد است و 50 درصد گندم فراوریی از لحاظ کیفیت در رده خوب و متوسط قرار گرفته است و برای پخت نان خوب، مناسب است.

وی درباره ادعای بعضی از افراد در زمینه کیفیت نامناسب گندم و آرد داخلی، توضیح داد: به اندازه کافی گندم خوب برای پخت نان در کشور داریم اما انگار عده ای با طرح این مسائل در پی واردات گندم هستند.

قنبری، ادامه داد : بعضی در پی واردات گندم هستند و به بهانه پایین بودن کیفیت آرد و گندم داخلی کوشش دارند کیفیت فراوری داخل را نامناسب جلوه دهند و بحث اختلاط با آرد و گندم وارداتی را برای ارتقای کیفیت نان مطرح می نمایند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: احتیاج کشور به گندم را تامین کردیم هیچ احتیاجی به واردات نیست و برای پخت نان خوب به هر میزان که بخواهیم گندم با کیفیت موجود است.

قنبری اضافه کرد: کیفیت پخت نان در مقایسه با گذشته افزایش یافته است و برای ارتقای این کیفیت برنامه های آموزشی اجرا خواهد شد.

وی درباره نهایی شدن قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: اختصاص یارانه و تسهیلات بهترین روش حمایت کشاورزان است اما شورای اقتصاد برای تامین نظر کشاورزان در حال آنالیز قیمت است و امیدواریم قیمت مناسب بزودی اعلام گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13838

به "صادرات گندم دروم از هفته آینده شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات گندم دروم از هفته آینده شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید