صادرات 1000 تن شیر خشک از آذربایجان شرقی

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: صادرات در بخش دام استان فقط در قالب شیر خشک و به میزان حدود 1000 تن طی نیمه اول سال 99 انجام گرفته و به کشورهای همجوار صادر شده است.

صادرات 1000 تن شیر خشک از آذربایجان شرقی

محمدحسین اقدمی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد واحدهای دامی دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تا خاتمه سال 98، معادل 910 واحد صنعتی و نیمه صنعتی پرورشی دامداری (گاو شیری، گوساله پرواری، گوسفند داشتی و بره پرواری) است؛ تعداد زیادی از دامداری ها نیز در قالب دامداری های روستایی و بدون اخذ مجوز فعالیت می نمایند.

وی با بیان این که در آذربایجان شرقی بیش از 60 درصد واحدهای فراوریی دامداری، روستایی هستند، گفت: میزان فراوری گوشت قرمز استان در سال 98، بیش از 55 هزار تن و در شش ماهه سالجاری، برابر با 27 هزار و 871 تن است.

وی ادامه داد: شهرستان سراب، پیشتاز فراوری شیر در استان است و شهرستان های تبریز و میانه در صندلی های بعدی قرار دارند؛ هم چنین سراب در فراوری گوشت قرمز استان نیز پیشتاز بوده و میانه و مراغه رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

اقدمی در مورد شرایط تامین نهاده واحدهای دامی استان، اظهار کرد: تا خاتمه نیمه اول آبان ماه، در مجموع 18 هزار و 141 تن کنجاله سویا، 49 هزار و 132 تن ذرت، 67 هزار و 300 تن جو و 58 هزار و 900 تن سبوس فقط در بخش دام به واحدهای فراوریی دامداری و کارخانجات خوراک دام تخصیص یافته است.

وی متذکر شد: متاسفانه حدود 50 درصد احتیاج واحدهای فراوریی، با قیمت مصوب و به وسیله بخش امور دام جهاد کشاورزی و مابقی به صورت آزاد از سوی دامداران تامین می گردد؛ این امر در افزایش هزینه های فراوری و در قیمت تمام شده محصولات دامی تاثیر مهمی داشته است.

وی در مورد شرایط تلفات دامی در سالجاری، گفت: با توجه به مسئولیت اداره کل دامپزشکی استان در این زمینه، این اداره کل اقدام به انجام واکسیناسیون دام ها نموده و تا به امروز نیز گزارشی از تلفات دامی در رابطه با ابتلا به بیماری و یا تلفات ناشی از کمبود نهاده گزارش نشده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37664

به "صادرات 1000 تن شیر خشک از آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 1000 تن شیر خشک از آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید